en-to-tre Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Hei! Jeg skal ha muntlig høring på min avsluttende eksamen i sykepleie. Skal selvfølegelig snakke om oppgaven jeg har skrevet, men er det noen som har noen gode tips og erfaringer?! Da blir jeg kjempe glad:=)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 hopper på denne, jeg også skal ha muntlig nå
mammaen til Helle+2 i magen Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Hei! jeg kom ikke opp i muntlig, men kan jeg spørre hva du har skrevet om ?
mammaen til Helle+2 i magen Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 men det beste rådet jeg kan gi er vel at en faktisk interesserer seg vedig for det en har skrevet om, og satt seg inn i stoffet sitt! da kan du svare best, tror jeg. visst en skal snakke om en oppg. en bare har stappet full i ren avskrift uten å egentlig lest det skikkelig så sliter en.... Ellers ver i godt humør og vis at denne oppg er du stolt av og at det har vert ekstremt lærerikt og moro og jobbe med den! (selv om du er drit lei og har mest lyst å sette fyr på den og skolen.... ) lykke til
maik-05 Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 hei ! Nå er det noen år siden jeg tok eksamen, men i min tid skrev vi en oppgave om et tema, jeg skrev om depresjon hos eldre. I oppgaven skulle jeg flette inn en sykepleier teoretiker. Jeg leste meg litt opp på denne teoretikeren, tror hun het Joyce et eller annet. Under muntlig eksamen stillte jeg noen litt kritiske spm rundt hennes teori. Dette var en BRAK suksess og jeg endte opp med en karakter på 1,8 !!! Vet ikke om dette var noe hjelp, men LYKKE TIL !!! Maya
mammaen til Helle+2 i magen Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Må bare si meg enig med maik-05, du bør kunne din sykepleie teoretiker!
Oliver`s Mamma Skrevet 23. mai 2008 #7 Skrevet 23. mai 2008 Første råd er å kunne stoffet sitt- spes. siden sensor kan komme med uventede sp. og dette skal du kunne svare best mulig på. Det er heller ingen dårlig ting å fortelle hva du kanskje ville ha forandret på i etter tid, ting du kunne gjort annerledes, andre fagartikkler som ville kunne vert relevante...og ikke minst hva du synes er bra med oppgaven din- hvorfor er akkurat din en oppgave andre vil ha noe igjen for å lese osv...det er jo alltid en avgrensning av oppgaver- kan forteler itt om hvorfor du akkurat måtte avgrense oppgave de slik du gjorde!! Men sef. som jeg sa, mmest av alt må du kunne det du har skrive om!! Masse lykke til:)
en-to-tre Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. mai 2008 Tusen takk for flotte svar jenter!!!!! Jeg har skrevet om demente pasienter og tilrettelegging ved måltidet... Tar gjerne i mot flere tips:)
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 23. mai 2008 #9 Skrevet 23. mai 2008 Poenget med muntlig er jo at du skal forsvare oppgaven du har skrevet, hvertfall var det poenget da jeg skrev for noen år tilbake. Dvs har du jobbet godt med oppgaven din er dette ikke noe problem, har du derimot skrevet av en annen sin oppgave så har du et litt større problem.. Det vi ble spurt om var igrunn bare å utdype hvis det var noe som var uklart og si litt mer rundt oppgaven enn hva som kanskje kom frem skriftlig. Jeg hadde brukt benner og wrubel og kanskje skrevet litt "utydelig" i forhold til dem og da jeg fikk sagt hva jeg egentlig hadde ment så gikk jeg opp en karakter... andre igjen som ikke hadde satt seg så godt inn i oppgaven endte opp med å gå ned i karakter, så hvis du er trygg på det du har gjort så går dette helt fint :-) Masse lykke til!
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #10 Skrevet 23. mai 2008 ha noe ekstra til muntligen som du ikke hadde i skriftligen. altså det teller positivt hvis du kan utdype et par punkter i oppgaven litt mere enn du har gjort i skriftligen. men aller mest så må du brenne for det du skriver om, holde deg til saken, og skrell bort unødvendig tull. husk å ikke spore av.. det er veldig lett. ikke la dem være nødt til å spørre deg hele tiden, det er positivt hvis du kan snakke uoppfordret. og du må forstå teoretikeren din. du trenger ikke pugge alt hun har sagt, men FORSTÅ hva hun mener og står for. det kommer når du har lest endel om henne. du må også bruke bøker som teoretikeren selv har skrevet, og ikke bare bøker der andre har tolket henne. disse bøkene er som regel lettere å forstå, men det teller litt negativt hvis man bare har lest slike. for da har man adoptert noen andre sin forståelse av henne og ikke laget sin egen forståelse. og ikke vær nervøs, sensorene er faktisk ganske hyggelige og folkelige. lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå