♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Sønnen min på 1,5 år har lett atopisk hud dvs han blir bare veldig tørr. Så vi dusjer ham kun en gang i uka og smører med lotion etterpå i tillegg smører vi ham morgen og kveld i ansiktet med Repair fra Locobase og på tørre flekker på armer og ben. Så bruker vi lotion fra Aderma innimellom. Men han klør så veldig oppå rompa, oppå rompeballene sånn i korsryggen og litt nedover.. Han klør seg til blods med en gang han får springe naken og også etter bleieskift. Er det noen som har noen tips om hva vi kan ha på for å dempe kløen? Han virker ikke spesielt tørr heller....
Amy=) Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Har du prøvd A-DERMA atopic skin kremen på han? Smør han med den daglig, det gjør vi og vi ser en betydelig bedring. Smører 2 ganger daglig.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. mai 2008 Er det den med havre i? for den har vi. Sånn opp/ned tube, hvit med noe grønt på. Så rart at det bare er oppå rompa at han klør seg til blods altså
cocochin med to små Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 kanskje fordi der blir huden lett irritert av urin osv. Hva med mildison, den mildeste kortisonkremen som er reseptfri i en liten tube?
Amy=) Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 vet ikke om det er med havre. men tuba er hvit med grønn på. 250ml Står på at det er for atopic skin
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. mai 2008 Takk for tips 'en liten kjekkas + 1 på vei'. Mildison er notert. Jeg skal innom på apoteket for å rådføre meg der, men jeg måtte jo sjekke med damene her inne. Ofte at erfaringene er bedre enn kunnskapen på apoteket ;o)
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. mai 2008 Det er den vi har ja. Havren skal virke klø dempende. Synes den funker bra på resten av kroppen, men altså ikke på stumpen
ScaryMama Skrevet 23. mai 2008 #8 Skrevet 23. mai 2008 Har nettopp vært hos lege med samme problem. Huden smører jeg med locobase, den gule. Rompa smører jeg med et middel mot sopp, (begynner på d men husker ikke akkurat nå) og et lilla middel som heter krystallfiolett. Rompesmøringen begynte jeg med for 2 dager siden og det er allerede mye bedre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå