Gå til innhold

Har dere noen gang..

Anbefalte innlegg

Skrevet

forlatt ongen hjemme alene når det sover, bare for noen minutter?

Hadde et viktig ærend da, og hadde ikke noe bvakt da. Er det noen andre har noe med?

Er det en grunn til å blade bvernet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Har gjort det flere ganger selv. Synes ikke at andre har noe med det å gjære.

Skrevet

Kommer ann på hva du mener med noen minutter.

Jeg har gått ut og kastet søppel. Det tok kanskje 1 min. Ellers tar jeg alltid med ungene.

Skrevet

En tur på apoteket og hjem igjen. Måtte ha smertestillende..

Skrevet

Nei , aldri.

Det skjer kun i marerittene mine. Drømmer at jeg drar mens hun sover, skal bare bort noen minutter, et bittelite ærend og sånn... Så foregår det masse som gjør at jeg ikke kommer meg hjem til henne, og glemmer det etter en stund og bare har det gøy :s Fælt å våkne igjen :s

Hadde tatt en tlf til BV og anmeldt personen hvis jeg fikk vite at noen dro fra småungene sine hjemme mens de sov. Alt mulig kan skje.

(og her snakker jeg ikke om å kaste rasket eller hente posten nei...

Skrevet

Jeg har hentet posten, hengt ut tøy, kastet søppel osv. Er aldri lengre unna enn 30 meter og vinduet står åpent. Det er ikke en situasjon der man kan bli forhindret i å komme til barnet eller blir forsinket på noe vis og da ser jeg ikke at det er noe problem, eller at det kan bli det.

Skrevet

hei. jeg var borte 5 min engang. kjørte til butikken og kjøpte poteter mens vesla sov formiddagslur.....og jeg arbeider i barnevernet. tenk det dere jenter.....!!!!!!!

Skrevet

Nei aldri. Kjem aldri til å gjere det heller. Tenk alt som kan skje... Om det tilfeldigvis begynner å brenne? Fy så skummelt. Nei, eg kan gå ut med bosset, men triller ikkje bosspannet ned til vegen...

Skrevet

Jeg har strukket meg til å gå ut med søpla, og å sitte utenfor på benken med naboen og skravla.

Men nå skal det nevnes at søpleskuret er rett utenfor døra her vi bor, og benken vi sitter på er rett under vinduet til Lillefjert OG vi bor i 1 etasje.

Hadde ALDRI turt å dratt så langt unna at jeg ikke kunne hørt om han våkna eller at det skjedde noe.

Skrevet

Ja jeg er ofte borte flere minutter. Vi går i fjøset også når de små sover og har bare babysitter på lillebror.

Jeg skjønner ikke problemet. Det tar jo ikke lenger tid å hente posten eller noe enn det tar om en er i dusjen eller driter. Må ikke bli helt hysteriske her nå!

Skrevet

Kan gå ut i hagen og gjøre ting,men kunne aldri falt meg inn å gått på butikken eller satt meg i en bil for å hente noe på et apotek.Det syns jeg er uansvarlig.

Skrevet

Ja det har jeg gjort mange ganger. Gått over til naboen, men har alltid sett huset (det er i samme hage på en måte). Men å ringe barnevernet pga at noen stikker på butikken mens barnet sover....skjerp deg wenchepia...

Skrevet

Nei, huff. Brente meg på den der for mange år siden, da jeg dro fra et barn og politiet ble innblandet.ALDRI mer!

Skummelt å dra fra småbarna sine! (snakker ikke om søppelkasse, postkasse eller ting ret utenfor huset, men butikk,barnehage osv)

Jeg ser for meg at jeg besvimer, blir skadet eller noe sånt,om jeg er borte fra minsten. Hvem vet da om at du har en liten en hjemme,helt alene?

Skrevet

Ikke annet enn i posten som er rett utenfor huset. Ville aldri dratt avgårde uten å ha med barna mine.

Skrevet

Nei, det tør jeg ikke. Jeg er redd for at noe KAN skje. Jeg kan bli påkjørt eller noe skjer. Jeg vurderte det en gang, men fikk en venninne til å gjøre ærendet for meg i stedet.

Men blande inn barnevernet synes jeg blir litt drøyt likevel - dersom det er bare noen få minutter.

Skrevet

Gutten min er 3 år, og han har ligget alene hjemme og sovet om kvelden når jeg går ut med søpla. Og søpla er ikke rett utenfor døren. Jeg må løpe ned 3 etg. og ned til en parkeringsplass og forbi den. Tar ca. 4 min. veien ut og tilbake.

Men om jeg blir borte over lengre tid, tør jeg ikke.

Også er det spørs hvor gammel barnet/barna er.

Skrevet

Skjerp deg sjøl da anonym. Mener nok hva jeg vil om dette.

Skrevet

Herregud er du gal? Slikt gjør man bare ikke! Greit nok at det kanskje ikke skjer noe med barnet ditt mens du var borte, men hva om det skjedde DEG noe? ...og aldri kom tilbake til barnet ditt?? Synes folk har noe med det hvis du gjør det ja!

Skrevet

Herregud er du GAL, selv?

Hvis dette er en barnevernsak, da syns jeg synd på de barna som trenger hjelp. Hvem skulle hatt tid til å ta seg av dem?

Og: hvis du aldri kommer tilbake til ungen, så har du større problemer enn at barnet må være alene noen timer.

robin, the boy wonder!

Skrevet

Aldri gjort og kommer aldri til å gjøre. Ting kan skje, barnet kan våkne og i værste fall kan det begynne å brenne. Hvorfor ikke ta med barnet på apoteket?

Skrevet

Jeg løp ned trappa i bygården der vi bodde og over veien til kiosken for å kjøpe ringetid til mobilen en gang. Det føltes helt grusomt og jag hadde dårlig samvittighet lenge etterpå - men det tok vel 5 minutter. I ettertid tenker jeg på alt som kunne skjedd og kommer ikke til å gjøre det igjen.

Men det er klart jeg er ute i hagen eller sjekker posten og sånt selv om hun sover da.

Skrevet

Nei, dette har jeg aldri gjort og kommer forhåpentligvis aldri heller til å gjøre. Og da snakker jeg om ærender som har avstander unna hjemmet. En gylden regel for meg er at jeg hører snuppa hvis det skulle være noe, og at jeg kan springe raskt inn igjen (mao: ut med søpla, ut i hagen, ta en dusj med døra åpen etc).

Joda, sannsynligheten for at alt hadde gått helt fint dersom jeg hadde tatt en svipptur på butikken er veldig stor, men likevel, dette er en sjanse jeg rett og slett ikke hadde tatt. Plutselig så skjer det noe: bilulykke som skaper kø, veiarbeid, biltrøbbel... og så går tida. Det som kanskje skulle være et ærend på 5-10 minutter kan plutselig bli til både en og to timer. Relativt liten sannsynlighet ja, men likevel.

Skrevet

Nei, er alltid her når Luke sover:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...