Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg. Ang selvangivelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På selvangivelsen min står det foreløpig bergning av skatter og avgifter 72800. Men jeg har vært inne og lagt til litt reiseutgifter etc. Så da står det 61000. Også står det at arbeidsgiver har trukket 71133. Vil det da si at jeg skal ha tilbake 10133?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil jeg tro ja. Unnskyld hvis jeg tar feil :)

Skrevet

Håper isåfall det er riktig. Hadde vært super deilig og få igjen så mye penger. I utgangspunktet skulle jeg egentlig betale 1700. Men det var før reiseutgiftene.

Skrevet

Husk at du får kun tilbake 28% av reiseutgifter som overstiger 12800 kr..........

Skrevet

Ja, men jeg har reise utgifter på ca 30 000 i året, så det kan vel stemme at jeg får igjen ca ti lapper.

Skrevet

Nja - blir nok ikke så mye... 30 000 - 12800 = 17200

28 % av 17200 blir rett under 5000 kr.........

Skrevet

Hmmm.. Hvis det er slik, så skjønner jeg ikke helt hvorfor det står foreløpig beregnet skatter og avgifter.

Skrevet

Jeg vil tippe du har endret noe mer enn reiseutgiftene jeg..

Men iallefall, foreløpig beregnet er jo det de mener du skal betale totalt. Så trekker man fra det du HAR betalt. Og da sitter man igjen med det du skal betale ekstra/får igjen:)

Skrevet

Ja, da vil det jo si at jeg sitter igjen med ca ti lapper. Har bare endret reise utgifter. Har reist ca ti mil hver dag. Pluss bom penger. Så det ble ganske mye. Takk for svar tillab.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...