september babyen Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Er gravid for første gang og kommet til uke 26 nå Har ikke begynnt å handle inn baby utstyr enda, har ikke gjort dette da jeg er redd for at det skal bringe ulykke. Ekstra ille om alt er ferdig innkjøpt og det da skjer noe som ikke skal skje. Her om dagen kom min svigerinne innom med masse små rosa baby tøy(venter ei jente) som jeg skulle få arve. Så over tøyet, vasket, støyk og gjorde klart det som kunne brukes. Da jeg skulle legge meg til kvelden fikk jeg skikkelig panikk, begynnte å gråte og var helt i fra meg. Om ikke lenge skal vi få en baby!!! Jeg vet ingen ting om hvordan man skal ta vare på en baby, huset er ikke ferdig opppusset og ingen ting er klart eller på stell. Jeg er skikkelig vimsete som person og jeg var sikker på al alle rundt meg går å tenker at jeg ikke kommer til å bli en bra ellere en forsvarlig mor. Sa til samboeren min(som var helt fortvilt og prøvde å overbevise meg om hvor fantastisk jeg kom til å bli som mor) at jeg ikke ville ha babyen! Han ble helt sjokka at jeg kunne si noe sånt og jeg fikk skikkelig dårlig samvittighet og angrer VELDIG på at jeg kunne si noe slikt:(
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Vi førstegangsfødende har nok alle sammen litt panikk, noen litt mer enn andre bare:) Ikke vær urolig, alle mødre har jo vært "ikke-mødre" en gang de og, men de fleste gjør en ufattelig god jobb Å ta vare på en baby er jo ikke en kunnskap man lærer på noe kurs, det tar man som man kommer, så lenge hun får mat og varme og ren og tørr rumpe så skal det mye til for at hun ikke elsker deg uansett hva! Jeg er i uke 27 og mitt første barn også, blir litt slått av panikken innimellom, men det går over når jeg kjenner han sparke inni magen og jeg blir påmint på at han kommer til å gjøre livet mitt hundre ganger bedre:D
Charlie Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Det er veldig stort aa skulle faa en baby, det er et lite liv som er helt avhengig av deg, men nettopp derfor er det saa fantastisk! Det er ikke rart at man kan bli overvellet av panikk naar noe saa stor skal skje, og jeg tror ikke du er alene om aa faa en slik foelelse. Jeg tror nok de fleste av oss lurer paa om vi kommer til aa klare oppgaven som foreldre, og det viser seg jo at man som regel klarer det utmerket! Dessuten kan du vaere overbevist om at morsinstinktet trer inn med én gang babyen er foedt. Man trenger ingen opplaering i aa vaere mamma eller pappa saa lenge man har gleder seg over det nye livet man har skapt og overfoerer denne gleden til babyen. Ikke vaer redd for at du eller dere ikke skal klare oppgaven, og vaer heller ikke redd for at noe skal gaa galt. Hvorfor skulle det gjoere det? Nyt svangerskapet og aa kjoepe inn babyutstyr bringer ikke ulykke,det har bare med planlegging aa gjoere. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå