veldigveldigspent Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Hei! Jeg er utrolig lykkelig over å være gravid- og prøver alt jeg kan å ikke klage eller ikke virke takknemlig. Men- jeg har en problemstilling: Jeg har fått vondt i halebeinet! Det kommer og går, er verst selvsagt i sittende stilling. Aller verst er det når jeg er på toalettet og prøver å gjøre "bimmeli-bom". Når jeg trykker/presser går det nesten ikke, for jeg føler meg mørbanket bakentil. Noen som har opplevd det samme? Nettopp sykemeldt én uke fra jobb grunnet veldig kvalme og svimmelhet.
grønnvinge Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Dette høres kjent ut, ja, jeg er så øm i halebeinet i dag at jeg klarer snart ikke å sitte på kontorstolen mer. Har dessverre ingen gode råd. Håper bare ikke det blir verre for noen av oss. ;-)
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 en låsning i bekkenet eller nederst i ryggen kan gi disse symptomene. ville ha besøkt en kiropraktor for sikkerhetsskyld.
ainapost Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 Hei du, Har du født før? Jeg brakk halebeinet da jeg fødte vår yngste. Usedvanlig vondt!! Er gravid igjen nå (uke 25) og begynner å få mer og mer vondt. Er selvsagt livredd for å brekke det når jeg skal føde igjen i september......
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 ainapost: jeg brakk, eller forskjøv halebenet veldig under fødselen. vet ikke hvilken for har ikke vært i røntgen, har bare vært undersøkt fra utsiden. jeg har gått til kiropraktor og fått dette dyttet litt bedre på plass etter utallige behandlinger. er bare i uke 12 så jeg merker ikke noe til halebenet ennå. men merker at når jeg får låsninger i ryggen så får jeg vondt i halebenet igjen. jeg gruer også for fødselen, dvs egentlig ikke for selve fødselen, men for ukene etterpå hvis halebenet skulle knekke på nytt igjen. men jeg kommer til å gå tilbake til kiropraktoren så nært innpå fødselen som mulig for å løsne på eventuelle låsninger, kansje det går lettere da, at det ikke bli unødvendig press på bekken pga låsninger. men bekkenløsning kan også gi vondt i halebenet, det trenger ikke være bare låsninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå