Gjest Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Hadde dere turt å ta en helgetur tre uker før termin? Bestemora til samboer skal feire 80-årsdag. Hun bor i Bergen, og vi bor ved Lillehammer, så dette innebærer en biltur på 7-8 timer. Jeg er meget skeptisk til dette, og føler egentlig ikke for å dra. hmmm.....
MiaKristin Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Hei du! Jeg spurte min jordmor om dette sist jeg var der, da mine foreldre bor 5 timer unna og jeg gjerne kunne tenkt meg dra hjem i min mors bursdag. Men ettersom jeg har 3,5 uke igjen fikk jeg ikke lov å dra så langt. Jeg kunne til nød dra til svigers denne helgen (de bor en time unna), men etter det sa hun at jeg burde absolutt holde med hjemme. Jeg er av oppftningen da at jeg er heeelt overbevist om at jeg komme rtil å gå på overtid, men jeg valger å følge jordmors råd... Lykke til:)
Frøken27 Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Jeg synes det er slitsomt å kjøre i bare en time, uansett om jeg sitter på eller kjører. Jeg har 7 uker igjen og ville ikke ha gjort det.Å sitte rolig i mange timer i strekk kan være en belastning på kroppen. Viktig at du er uthvilt til fødselen, ikke at du har vist familien om hvor flink du er til å få til alt mulig nå rett før fødsel:) Gjør det du føler er riktig, ikke tenk på hva andre vil ha av deg. DU og barnet er i fokus nå Lykke til! Min mening da...
gullegget Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 Jeg hadde ikke orket å sitte i bilen så lenge. Hadde en 4 timers kjøretur i uke 34, og jeg gråt nesten når jeg kom hjem. Og jeg plages ikke så mye ellers. Og hvis du skulle føde der er hjemturen lang, siden de små ikke skal sitte så lenge av gangen.
gullegget Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 Det var bekkenet som plaget meg på turen. Gikk litt fort:)
pusi og lille pusi:) Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 æ må på do ette å sotte et kvarter i bil sånn ca... så æ ville ikk ha forn...
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #7 Skrevet 23. mai 2008 Høres ut som jeg bør holde meg hjemme:) Og har definitivt ikke lyst til å føde i Bergen, så da er det nok smartest å la være. Merker også at jeg blir sliten av å sitte en stund i bil nå, og denne turen blir jo eventuelt i begynnelsen av juli, så da er det vel enda mere slitsomt.
junijente fikk julijente Skrevet 23. mai 2008 #8 Skrevet 23. mai 2008 Jeg skal på 10 timer kjøretur 3 uker før termin. Kusina mi gifter seg i Stavanger, selv bor vi ved Elverum, og jeg vil ikke gå glipp av bryllupet. Vi låner hytta til tanta og onkelen min på Sørlandet på vei bortover, blir der ca en uke, så reiser vi til Stavanger, og hjem igjen etter bryllupet, som er nøyaktig tre uker før termin. Jeg spurte legen min hva hun syntes om det (ganske sikker på at jm vil si det ikke er lurt, så da går jeg til legen i stedet, sånn er det med alt her), hun ramset opp alle fødeavdelingene langs sørlandet, mente at det ikke var noe problem å føde på noen av dem om så var, og anbefalte å ta gode pauser og spise mye is (jeg er veldig glad for at vi kjøpte bil med aircontidion!). Vi kommer ikke til å stresse med å komme oss verken fram eller tilbake, og tar heller en ekstra overnatting underveis om det blir nødvendig. Selvsagt avlyser vi hele greia om formen min blir dårlig, men foreløpig er jeg veldig klar for dette, det blir jo eneste ferien vår i år også.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 23. mai 2008 #9 Skrevet 23. mai 2008 Jeg skal til oslo fire uker før termin,og bor i stavanger det er 50 mil,så det er jo en god tur det også. Regner med mange gode stopp for å strekke på meg,spise,gå på toalette og så kommer jeg til å bruke støttestrømper. Ser ikke på dette som det store problemet. Er jo sjelden at en fødsel starter fire uker før termin,og hvis det gjør det,så er jeg jo i Norge og det finnes jo fødeavdelinger i Oslo også.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 23. mai 2008 #10 Skrevet 23. mai 2008 Bare for å legge til det,så hadde jeg vært mer skeptisk til en lang flytur så sent i svangeskapet.
2 fine små Skrevet 23. mai 2008 #11 Skrevet 23. mai 2008 Og det skal jeg gjoere.....he he, fly over halve jordkloden i uke 34. Men det er nesten 6 uker til termin, og vi gaar over tiden i vaar familie, det har nesten alle damer gjort, gjerne godt over en uke ogsaa. Og det verste som kan skje er jo at jeg foeder foer jeg drar. Det skal godt gjoeres aa foede akkurat de 14+2 timene jeg skal fly. Men jeg er flyvant, flyr mye og sover i fly, blir ikke stresset av det, koser meg egentlig i fly, var ute og floey i helgen, 3 timer bare da, og det er ingen sak naar man er veldig vant med det. Tror ogsaa jeg er saa herdet av aarene her i tropene at det aa sette seg paa et airconditionfullt fly med doble stoettestroemper, verdens loeseste klaer og plenti av vaeske ikke er det mest krevende jeg opplever.... Men man skal gjoere det man er komfortabel med, og dersom det ikke kjennes riktig med en tur Lillehammer-Bergen og retur, saa kan man heller droppe det. Naar jeg foerst er i Oslo igjen, strekker jeg meg maks en kjoeretur til Soerlandet, og ikke senere enn 2-3 uker foer foedsel, da vil jeg kose meg med lat sommer i Oslo foer jeg foeder. Man gjoer det som er greit for seg, saa faar andre gjoere hva som er greit for seg, det er min litt enkle filosofi. For noen blir det helt feil aa gaa ut av huset etter termin, saann kan det ogsaa vaere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå