Gå til innhold

Liten mage og litt bekymret..

Anbefalte innlegg

Skrevet

VAr hos jordmor i dag og målte magen. Den var ikke så stor som den kanskje skulle, lå litt under den røde streken på kurven. Er i uke 32 og det er masse liv, men man blir litt bekymret når man ikke er helt 'normal'. Noen flere som har hatt dette 'problemet', og som har vokst seg til på slutten?

Jeg er ganske høy og alle sier at jeg ikke er så stor, har ikke lagt på meg nesten, noe som ville vært fantastik i andre tilfeller, men nå blir jeg litt bekymret av det. Er sykmeldt så jeg har myyye tid til å gruble over ting...

Flere med lignende erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde du hvert unormalt liten så hadde jordmor sendt deg på ul. Normalen er både litt over og under streken. En jeg kjenner som er ganske høy, hadde nesten ikke mage og lå på streken fikk en unge på 5,5 kilo.. Det er veldig forskjellig hvordan vi bærer ungen:)

Skrevet

hei vi er ca like langt, jeg får heeeele tiden kommentarer "for en liten mage osv" men tingene er mener hvertfall eg at jeg er ganske lang i ryggen og at da magen ikke trenger å tyte rett ut som på de som blir veldig svære... er 1,70 høy, men med lang overkropp og korte bein..

er bekymret eg også ofte, men legen sier eg er normal så er bare til å drite i at noen tror de kan "malen" på babymager så mye bedre enn andre,,,

Skrevet

Får høre akkurat det samme jeg og, 'du var ikke stor', 'så liten mage' osv., de mener det nok godt. Er jo heldig som ikke har så mye å ta av etterpå, men når du har ei venninne som har gått opp 15 kilo og er dobbelt så stor som deg og er to uker kortere begynner man å lure på om noe ikke er som det skal. JOrdmor sa at det ikke var veldig unormalt å ligge der jeg lå, men må inn til måling om to uker igjen..

Håper jeg kommer med litt er struttende mage da:)

Skrevet

så lenge jm ikke sendte deg til ekstra ul er det nok ingenting å bekymre seg over:> jeg er selv 178cm høy, og får stadig høre at magen er så liten, men på siste jmkontroll fikk hun et SF-mål som gikk langt over normalen. fikk ul dagen etter, men alt sto bra til med babyen, og den hadde en helt gj.snittlig str:>

Skrevet

Takk, betryggende å høre:) Roer meg litt ned nå..

Skrevet

Jeg har også liten mage, og ligger under den røde streken på SF-målet. Men om du ligger innenfor det grønne feltet er det nok ikke noe å bekymre seg for.

Vi var på vekstkontroll-UL, der fastslo de at ungen er 14% mindre enn snittet, men de godtar 20% avvik i begge retninger (det er det grønne feltet). Vi skal likevel tilbake, bare for å konstantere at ungen fortsatt vokser, og at den ikke har stoppet opp nå. Selv er jeg i grunnen helt rolig på dette, jeg er liten selv, så det ville være unormalt om jeg fikk en kjempeunge (jm på sykehuset anslo 2,8 - 3 kg som riktig fødselsvekt), og jeg kjenner masse liv hver dag.

Om du er veldig bekymret kan det jo være greit å be om en UL bare for sikkerhets skyld, så slipper du å bekymre det unødvendig. Det er jo heller ikke bra for barnet.

Kjenner forresten ei som er høy og tynn, på henne syntes det nesten ikke at hun var gravid en gang. Hun skulle ta planlagt ks, men legen sendte henne på UL før han ville gjøre noe da hun ble lagt inn, for han trodde ikke på at hun var langt nok på vei, enda hun var fullgått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...