Trollmora Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 for behandling av EldsteMann, kranio sakral terapi. Høres ut som humbug for noen, men det er rett og slett noe som enkelte osteopater driver med. Selvfølgelig kan man ta ett kurs og holde på med dette, men jeg satser på at jeg har funnet noen seriøse med god grunnutdanning. Guttungen min sliter med forkjellige ting og jeg håper dette kan gi ham et lite puff i riktig retning. Jeg har tenkt på dette lenge og lest endel om det så jeg satser på at dette vil hjelpe ham. Trollfar rister litt på hodet og kaller det "greia mi", mens min fysioterapivenninne mener det ikke er skadelig, så "bare prøv". Det gjenstår jo å se hva vi kan få hjelp med, men jeg håper i hvertfall at det kan bidra til en bedre hverdag for EldsteMann. Har noen av dere andre modne erfaringer her?
Urtete Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Fornuftig å prøve alternativ behandling sånn at gutten forhåpentligvis kan få bedre og lettere dager! Jeg har ikke hørt om denne typen terapi, men har positive erfaringer med både akupunktur og homeopati. For noen år siden FNYSTE jeg av alt annet enn skolemedisin. De siste årene har jeg heldigvis fått øynene opp for alternativ behandling. Jeg har klokketro på at kroppen egentlig har bedre av naturlige medisiner enn alt det kjemiske vi får fra legene! (Sier hun som er midt i en hestekur av en antibiotikabehandling..:-)) LYKKE TIL!
Trollmora Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. mai 2008 Etter en runde med fotsoneterapi for noen år siden, så ble jeg overbevist om at det ligger mye der og i akupunktur som kan være verdt å prøve ut. Skolemedisin ser ikke alltid hele mennesket for seg, så nå prøver vi dette. Antibiotika er ikke det værste man kan få for bihulebetennelse, tror jeg, og legene i Norge skriver ikke ut dette som sukkertøy heldigvis:o)
dritgrei hei hei! Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 osteopaten min har gjort noe som likner på meg for å ta vekk en grusom hodepine.... hurra for han!!!
Urtete Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 Vet du, jeg synes legene (vaffal her!) skriver ut antibiotika nettopp som sukkertøy jeg... Og det er intet mindre enn skremmende...
dritgrei hei hei! Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 det er min opplevelse også... at man må bremse dem litt liksom...
Maud Skrevet 23. mai 2008 #7 Skrevet 23. mai 2008 Jeg har ingen erfaring, men har tenkt at det høres ut som humbug. Da noen venner i fjor brukte hele ferien og alle feriepengene på å dra til osteopat i London (for han var visstnok verdens beste), så syntes jeg synd på dem. Overraskelsen var stor da det ga effekt, men ved tilbakefall i vinter tenkte jeg "Var det ikke det jeg visste?". I vår har jeg vært hos manuell terapeut (nok en tittel jeg kategoriserte som humbug) med minstensupp og blitt opplyst om lengden på utdannelsene og kunnskapsnivået. Min fysioterapeutvenninne som også er av det positivistiske slaget mener også at det har noe for seg. Så jeg rister ikke lenger på hodet, men er forsiktig avventende og positiv.
phantomet Skrevet 23. mai 2008 #8 Skrevet 23. mai 2008 Hei Trollmora, Jeg synes det er fint at du vil prøve "greia di" på eldstegutten. Jeg har personlig fått god hjelp av kranio sakral terapi, for flere år siden. Den gangen var det for å forløse spenninger, og som et ledd i en større oppryddning jeg foretok med den gangen. Og det er ingen tvil for min del at dette hjalp meg veldig. Håper dere får positive opplevelser, og at gutten føler at ting blir lettere. Klem klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå