Mamalicious Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 babyer på litt over 3 måneder å stå oppreist på fanget? jenta mi skriker hvis ho ikke får stå oppe. vet om en baby som måtte fikse noen låsninger i ryggen, men de visste ikke om det var pga at babyen stod oppe på fanget.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Tullene her har ikke tatt skade av det. Sterke i bena begge to =0)
Mamalicious Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. mai 2008 Okei:) Kan det være skadelig? Hva mener du med ikke så lenge av gangen? noen sekunder? minutter?
dritgrei hei hei! Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 egentlig så sier jo fysioterapeutene at de ikke skal sitte og ikke skal stå og ikke være i bøy og alt... men noen vil jo det... bar hold babyen din så godt at ikke vekta blir på beina hennes, men i armene dine. Jeg tror det går fint jeg, men hun trenger jo ikke stå å ta oppvasken i en time liksom :-)
mamman til to gutter Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Det største problemet med at babyene får stå/sitte før de klarer det selv er at da er det ikke noe gøy å ligge på gulvet som de trenger for å trene musklene og utvikle seg. Om hun får stå litt på fanget ditt av og til, er nok ikke veldig skadelig i seg selv, men hvis hun får stå på fanget ditt hver gang hun sutrer litt, så blir det nok bare vanskeligere og vanskeligere å få henne til å ligge på magen på gulvet feks, så jeg ville prøvd å begrense det mest mulig.
mammamammamammamor Skrevet 23. mai 2008 #7 Skrevet 23. mai 2008 kuleledda i låret og ssånn er for det meste bare brusk, altså ikke skikkelig bein når di er så små. det kan derfor bli vldig slitasje skade av at en belaster dem for mye. min gutt spenner beina sine og er vldig ivrig til å "stå" når eg holder han opp for raping og sånn. men eg gør det minst mulig. han setter seg nesten opp selv, viss eg hlder han litt på skrå, og det må han jo få lov til, så lenge han gjør det selv. han er da 4 mndeeer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå