Gå til innhold

Bensinkrig av forbrukerne...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk på mail nå nettopp, om bensinkrigen som forbrukerne har startet.

Det stod at bensinprisen mulig var på tur opp mot 17 kr literen, og at forbrukerne vile ta saken i egne hender.

Det ble foreslått å ikke kjøpe bensin hos de 2 største selskapene, Shell og HydroStatoil sine bensinstasjoner, for hvis de mistet så mange kunder kom de til å presse prisen ned. Altså forbrukernes egen priskrig...

Tenkte jeg kunne legge denne ut her.... hvis noen vil ha den på mail for å sende videre, bare si fra...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fikk også denne mailen i dag, og jeg har sendt videre(sånn som det sto)

Jeg kommer til å benytte med av esso i stedet....

Skrevet

jepp, jeg og... Sendte den til sikkert 20 mennesker :)

Skrevet

Den kan jeg fint gå med på, har nå kun 2 essoer her, og en 123..Handler alltid bensin på esson jeg :)

Håper det funker da :)

Skrevet

ja, får håpe det.

sist vi fylte bensin, så kostet den 13.21 pr liter,og det går ikke ann...

vi var på gran canaria, og leide bil der, og måtte fylle opp tanken, og der kostet bensinen 0,8 euro,( rundt 7 kr, ville jeg tro) og det går jo ikke ann....tatt i betrakning at der blir bensinen fraktet(eller tar jeg feil)

men uansett, dette må vi få stoppa......leste også nå på dagbladet at oljefondet er krympet med 115 milliarder kr....det er noe som ikke stemmer...

Skrevet

Synes både bensin og diselprisene her i Norge er helt på trynet!! Og det verste er at vi forbrukere finner oss i det! Og tillegg til at vi betaler avgift på avgift som liksom skal brukes på veier og slike ting, så har vi et veinett som ikke ligner grisen og som vi burde skjemmes av!!

Send meg den mailen omgående, og jeg skal garantert sende den videre!! Har en samboer som jobber innen transport, og vet hva økte drivstoffpriser og dårlige veier betyr for den næringa!!!

Skrevet

sender mailen til deg jeg.og du kan videre sende til så mange du vil :-))

Skrevet

sånn...da får du den straks

Skrevet

Kan du sende meg mailen?

Sender e mail adressa mi på pm?

Skrevet

det skal jeg prøve på.

Skrevet

du har pm shnuppeduppa.

Skrevet

datt litt ut jeg. sendte deg mailen, scnuppeduppa :)

men du over fikk av *5 om dagen* ja?

Skrevet

ja, jeg sendte mail til ho over :-))

Skrevet

jepp :)

bra vi er engasjerte i hvertfall! :)

Skrevet

Da har jeg sendt den videre:)

Skrevet

da har du fått mail ღ Bellღ-& gulletღ

Skrevet

Denne har vi også fått og jeg føler ikke noe behov for å følge opp. Det blir rett og slett for snevert!

Jada, klart 17 kr literen er mye, men så får man heller bruke bilen mindre. Og ja - vi er også avhengige av bil pga unger, reisevei til jobb, aktiviteter etc. Så det er klart det svir økonomisk. Det går allikevel an å planlegge, og bruke bilen mindre.

MEN - det er flere hensyn å ta og noe av grunnen til høye priser er nettopp avgifter som er lagt på blant annet for å utjevne miljøkostnadene ved bruk av bil. Hørt om klimaforandringer? Miljøødeleggelser? Her må alle bidra og det kommer til å koste.

Skrevet

3b@rn:

Har du hørt om musa som tisset i havet?? Greit og helt klart at det er viktig å være miljøbevist, men i lille Norge er den forurensningen som vi står for ved bruk av bil, en promille på verdensbasis. Ta deg en tur til det store o'utland.... Der bør de ta et tak i både det ene og det andre. Hvorfor skal vi svi for andres griseri?? Ikke alle som kan bruke bilen mindre, p.g.a. dårlig kollektivtilbud, geografisk begliggenhet osv, osv. Det å drepe bileiere med avgifter er ingen løsning. Sett heller ned avgiftene på nye og mer miljøvennlige biler, slik at folk får råd til å være miljøbeviste.....! Og i en oljenasjon som Norge, bør vi jammen ha litt mer fordeler ang. bensinpriser o.l. Men som alt annet selger vi produkter billigere i utlandet, og så må vi selv betale dyrt for våre egne produkter.....!

Skrevet

det er et prinsipp her, som jeg synes er viktig å få ut i media, så jeg støtter 100% denne auksjonen.

og for de som ikke gjør det, neivel, greit nok, men kom ikke å klag.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...