Gå til innhold

Satt bare å tenkte litt her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble forløst med keisersnitt og fikk spinalbedøvelse og kjente ingenting. Men det jeg tenkte på var hva med de som starter med å føde vaginalt og får epidural og lignende som ikke funker noe særlig, riene er så sterke at de bryter igjennom smertestillende, og så holder de på så lenge at det ender med keisersnitt. Hva gjør de da med bedøvelse når de ikke skal i narkose, de må jo kjenne noe da siden de har så sterke rier???? Hmmm.. Har en venninne som startet å føde vaginalt men holdt på i så mange timer (med liten åpning) og ble helt utslitt så jordmor bestemte at det skulle bli keisersnitt.. Må nok spørre henne hva de gjorde tenker jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid hørt at om det blir hastesnitt legges de i narkose.

Skrevet

Jeg vet at hun venninnen min ikke ble lagt i narkose, men hadde fått epiduraler underveis da hun prøvde å føde vaginalt som ikke virket så bra....derfor jeg begynte å tenke, men må nok høre med henne hva de gjorde..

Skrevet

De dabber jo ned epiduralen når pressingen begynner når man føder vaginalt, så da tenker jeg at de pøser på med mer når det er haste ks?

Skrevet

Det hendte meg, og da bare pøste de på med mer epidural. Jeg kjente ingenting. Så det er ikke alltid narkose da det er hastesnitt nei.

Men med andre mann, som var planlagt snitt, klarte de ikke å sette spinal, så da måtte jeg i narkose..

Skrevet

her ble det haste-ks, og jeg ble ikke lagt i narkose. fikk spinalbedøvelse jeg å. hadde rier og liten åpning, men hadde ikke fått noe epidural enda nei.

Skrevet

Tok hastekeisersnitt, og hadde da epidural fra før av. Anestesilegen satte noe ekstra før de begynte. Var ikke vondt, men kjente det absolutt. Var som om noen hadde satt en mixmaster inni magen min. Ganske ubehagelig.

Skrevet

jo det skal jeg si det..hehehe..alt begynte bra til meg, men riene kom så fort at j.mor og lege var litt bekymra for mini fikk ikke slappet av da det ikke var stopp mellom riene.Fikk epidural og lystgass.Måtte begynne å presse m 7 cm åpning og nesten null pressrier da mini hadde en puls på nesten 200 og de måtte få han ut!Etter et par min innså de ikke at det ikke gikk så jeg ble kjørt på operasjonsstuen. Før det tok de ut epiduralen og kjørte meg nedover.Da jeg kom på operasjonsbordet satte de spinal bedøvelse. Kjente ikke en dritt men jeg var ganske så borte vekk pga smertene og var litt "småfull" etter lystgassen enda.hehe.Da de satte den spinale så fortsvant all smerte!Var som om å komme til himmelen.

Var i ganske laber form ca 1.5uke etterpå da jeg hadde fått "dobbel dose". Ryggen min var rar å.Hadde støggondt i den på en spesiell plass.vet ikke hvorfor og om det har noe med at jeg fikk både epidural og spinal..

Skrevet

Jeg hadde hastesnitt, da knøttet satte seg fast under pressriene (typisk å snuble på målstreken etter 20 timer med rier). Jeg hadde epidural fra før, men den tok de ut når de satte spinalen. Det er noe av det beste jeg noen gang har opplevd! Hadde helt forferdelige rier (fikk max drypp for å få kraftigere pressrier- da de prøvde å ta han med vakuum først), og alle smertene ble helt borte umiddelbart! :) Hadde det ikke vært for at jeg visste at vi endelig skulle få treffe knøttet hadde jeg sovnet med en gang... var helt utslitt... Hadde ikke sovet på over 30 timer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...