Gå til innhold

Kaalrot!

Barnkanskje? m liten prinsesse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor er du? Du har ikke forlatt oss i ventegropa vel? Syns det har vært så stille på deg i det siste og savner ditt blide åsyn. Ikke det at jeg er så flink til å skrive her inne men liker trådene dine da det ofte er påfallende likt tema som mine ville hatt... hehe

Noen som har hørt fra frøkna?

;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei:)

Desverre ingen fare for at jeg har forlatt dere i ventegropa!! Sitter her fortsatt like tykk og forventningsfull;) Hehe..

Hvordan er det med deg da? Var faktisk innom tanken på om vindusvasken din hadde gjort utslag da det i mine øyne var en stund siden jeg hadde sett deg her inne..-men da er du jo her fortsatt du også!!;)

Har hodeverket gitt seg?

Kjekt med en etterlysning forresten.. Kanskje jeg skal gjemme meg unna litt oftere;)Hehe..

Skrevet

Næmmen ser man det, jeg er fortsatt i godt selskap:D Må innrømme at tanken på at du skulle forsvinne avgårde på føden ble litt småurettferdig, så kanskje jeg også begynner å bli fødeklar nå ja!

Hvordan står det til hos deg? Hva fylles dagene med? Noen tegn på at det er noe på gang?

Fikk påpakk fra akupunktøren min igår om at jeg måtte endre psyken min litt siden kroppen i seg selv hadde vært fødeklar i flere uker (modningsakupunkturen gikk i rekordfart og var ferdig med den for flere uker siden så hun skjønner ingenting...). Så jobber med tanken nå, at NÅ MÅ DET SKJE.. Men vi har fortsatt noen dager til termin da.

Ble forresten også forespeilet en iallefall 4 kilos baby av jordmor:S wæææ!!! Fikk sjokk da jeg har levd i en tro om at den "lille" skulle være rundt pappaen sin vekt på 3 kg, men jordmødre har jo tatt feil før har de ikke? Liker IKKE at jeg holder meg i overkant av kurven nå nei...

Jeg klagde på vindusvasketipset til mor og hun sa jeg hadde for lave vinduer og ikke fikk strekk nok i magen. Så får vel finne noen å ringe på til istedet.. hehe.. Kanskje du har høyere stuevinduer? ;)

Ellers har vi satt opp følgende to do liste: Ha sex, bryststimulering (opptil EN TIME 3 ganger om dagen mener svangerskapsboka mi leste jeg igår kveld.. sukk... stakkars ømme bryst fra før av..), spise salmiakk, hoppe tau, gå turer, få fart i magen (spiser i skrivende stund sviskekompott.. mmmm.. not!), hvile innimellom det hele, bestemme meg for at NÅ skal vi føde. Fler tips?Fant du ut av kanelgreiene?

Som vanlig er jeg ikke bare treg med svar, men også seeeen. Var denne nattespisinga da, hehe. Håpløst!

Ble skikkelig glad for å se deg, koselig å skravle litt med en medterminsøster;)

Og forresten, hodeverken har gitt seg men titter frem til tider og jeg er like optimistisk hver gang, kanskjed et blir fødsel nå? hehe

Skrevet

God morgen:)

Her er det ingenting som tyder på at noe skal skje! Og jeg som begynner å bli så utåmlodig da..Får nesten litt dårlig samvittighet når jeg sier det, men begynner å bli rimelig lei av å gå gravid nå.. Er oppe ca 5 ganger om nettene for å tisse og kynnerene melder sin ankomst så fort jeg er tissetrengt..har vondt i hele underlivet pga at babyen(på 4 kg..hehe) presser såpass ned i bekkenet og generellt lei av å ikke kunne snu meg i sengen uten å måtte bruke 6-7 tak på dette;) (-noe min kjære samboer sikkert også irriterer seg så smått over;) )

Her fylles dagene med sofasliting og kafebesøk sammen med gode venninner:) og litt husvask innimellom.. vinduene faller desverre alltid i skyggen av dette så du er hjerlig velkommen til å ta alle sammen! -jeg er ikke så vanskelig sånn sett;) Hmm..om de er høye? tja.. om du sitter på kne når du vasker dem så skal du se at strekken i magen kommer;) Er du forresten fortsatt like flink til å fylle dagene med scrapping?

Det må da være godt å høre at kroppen er modningsklar!!:):) så da er det jo bare å pyske seg opp til et smertehelvete uten like og så er fødselen i gang- så enkelt da;) Hehe.. neida..men rart hvor sterk psyken kan virke inn på ting i blant! jeg er veldig fødeklar oppe i hodet så da er det vel kroppen som svikter for min del:/ kanskje jeg skulle tatt en tlf til jm og forhørt meg om akupunktur jeg også, men rart hun i tilfelle ikke har tilbudt meg det.. hun noterte seg fødeklar (med to utropstegn bak)på gravidkortet mitt forrige gang jeg var der..

har funnet ut at sex er oppskrytt når det kommer til igangsetting av fødsel..-sikkert en mann som kom opp med den ideen og vi hormonelle og desperate fødeklare kvinner gikk rett i fella;) her funker det i hvert fall ikke!! Nesten så jeg får lyst å stryke den av lista bare i trass;) ellers så skal kanelen prøves i dag! ser forresten at du nevner at klyster kan sette i gang fødselen.. aldri hørt om.. har selv kjøpt inn klyster til den dagen fødselen er i gang, men aldri med den tanken om å sette i gang noe..-avventer den metoden litt tror jeg..

ikke ofte en blir glad når hodeverket melder seg.. vil vel tørre å påstå at det så og si kun forekommer når det er snakk om en gravid kvinne på sitt 3 trimester;) tenk at vi uansett snart er i mål da:):) jeg blir jo strippa på fredag om ikke noe har skjedd så strengt tatt kan dette være siste helgen uten baby.. -gleder meg veldig:)

så hvordan er formen din i dag da? noe tegn til at noe skal skje? veldig koslig å skravle med deg også:)

Skrevet

Hei hei! Tidlig innom idag du (og ehm..)!

Jeg har hatt tidenes lengste natt, og kan skrive under på det du skriver om både dorunder (som jeg seff våkner av og finner ut at jeg er sulten, derav alle mine nattlige skravleinnlegg selskapssyk som jeg er på den tiden), og det med å snu seg i senga, et skikkelig ork. Våkner jo seff av det og. I natt sov jeg vel fra 00-03 og så fra 07-0930, ikke noe å skryte av, verste natta hittil tror jeg (om jeg fortrenger de første kvalmemnd som faktisk er så godt som glemt heldigvis).

Hehe, syns jeg ser meg sitte på knær og vaske vinduer. Lurer på om jeg skal jobbe med scrappingen istedet. Er ferdig med den vanskelige førstesiden og tenker nå konstant på neste. Har akkurat fått en pakke i posten med masse fine kartongark så gleder meg som et barn til å scrappe babyalbum. Håper nå jeg får gjort det. Har iallefall tenkt ut takkekort for babygaver allerede. Hadde jeg visst kjønn skulle jeg jammen laget de istedet. HAr tidenes søteste babypapir....

Som du ser sliter jeg litt med fødeklarfokuset. Så er topp å snakke med deg så du kan få meg tilbake på tanken at jeg faktisk skal føde snart.. OG at jeg burde virkelig innstille meg på det. Smertehelvete er det nok ja, men jeg er som vanlig farlig naiv og tenker at dette må da bare kroppen klare. There is no turning back for å si det sånn. Vet at jeg sier noe annet når jeg ligger der på klinikken ja.. gjett om jeg kommer til å forbanne alt på denne jord en periode. Hehe.. Ler litt av meg selv allerede for min enkle tankegang.

Hva er dette med kanel? Har du noen forklaring på det? Må jo prøve det jeg kan;) Syns det er rart at ikke jordmoren din har nevnt akupunktur, det er jo til og med forskning som har påvisst at det er effektivt for å få igang kroppen. Men det satte jo ikke igang noe nå heller, og har jo heller ingen andre fødseler å sammenligne med til syvende og sist så hva vet vel jeg. Har iallefall tatt det, og 2 behandlinger holdt til min akupunktørs store sjokk.. Og jeg sier nå bare en ting. Om man er utålmodig fra før av hjelper det ikke at alle rundt deg sier at du burde ha født eller føde hvert øyeblikk, HELE TIDEN! Er det mange som maser på deg og med meldinger og tlf om dagen? Her strømmer det på daglig fra andre som tenker mer på fødsel enn meg.. hehe..

Dagen idag får fylles med tapre forsøk på innstillingsendring og jakt etter "kandetteværeettegntro".. Idag har jeg lovt sambo at jeg skal hoppe tau (stakkars baby tenker jeg da..)- og at jeg lissom skal både hvile og ikke hvile (ja, hvorfor gjøre det lett for oss gravide sier nå bare jeg;). Også skal jeg forsøke å kjede meg istedetfor å la tiden fly avsted og fylles med alle mulig rare ting (har fortsatt 5 esker igjen å pakke ut som har stått på babyrommet siden vi flytta inn og mengder på loftet, 4 lamper som skal henges opp, venner som skal besøkes osv osv..). Tja, hva er rett? tenker som deg at dette kan være siste helga vår på lenge. Og det er rart! Og snålt. Jeg tørr ikke tenke på at jeg skal få en liten egen baby. Og at jeg skal overleve fødselen nei.. hehe.. tror ikke det nei..

Kanskje vi skulle bytta liv for en dag sånn bare for å se hvordan det motsatte fungerer? Har notert meg det angående sex, sambo er ikke overintr så han er mere med på moroa og tar det med ro om det ikke skjer. Han er SÅ fokusert på den babyen. Nesten så han glemmer rugemaskinen sin om dagen. men nå er han flink og på butikken og jakter etter mat til meg. Jeg har hatt pica på reker av og på hele svangerskapet og idag ville jeg ha det til frokost.. hehe.. joda.. Har du noen morsomme picalyster?

Hodet er yoyo, måtte le av kommentaren din der;) Du kan få sagt det ja. Hodet ditt er helt back in business igjen?

Ha en super lørdag, glad du fortsatt holder meg med selskap her inne;)

Skrevet

Det siste var selvsagt en ren egoistisk tanke. Håper såklart at ventetiden din snart er over;) men for hver som føder blir man mer og mer redd for å sitte igjen med svarteper. Hva om man går gravid i et år til? hehehe..

Skrevet

Hvordan går det med fødefokuset? klarer du å innstille deg på at du kan føde når som helst?:) for det kan jeg i tilfelle fortelle deg at du kan!! spesielt uken før og etter termin er det jo bevist at de fleste føder!! jippiii!!:) eller..? det er jo som sagt ingen vei tilbake så dra med deg psyken inn i det sporet så skal du se at fødselen kommer rimelig snart:) Jeg tenker også som så at kroppen bare må klare smertene under fødselen..er jo førstegangsfødende jeg også så da aner jeg jo ikke hvilken smerte det er snakk om! vet det er vondt, men det er liksom alt.. men mange som har klart det før oss så da er det vel ingenting i veien for at ikke vi skal klare det?:)

Nå har jeg akkurat hatt meg en stor porsjon med grøt dynket i kanel;) håper det snart skjer noe da!!! men hvordan kanelen skal virke inn på igangsettingen aner jeg virkelig ikke... men er nå uansett verdt å prøve det:) skal skrike ut om det skjer noe;) sannsynligheten er nok veeeldig stor... eller??;)

JA jeg kjenner igjen maset fra folk rundt som mener at NÅ må jeg da snart føde, og kommentarer som om at det ikke er snakk om at jeg kan gå over termin med DEN sprekkferdige magen!! I tillegg til alle meldinger om noe har skjedd osv.. er jo koslig at de tenker på meg, men for det første så er det fortsatt 6 dager igjen til termin og jeg sier jo selvfølgelig i fra om noe skjer!!! Ene dagen fikk jeg inn 6 meldinger og 2 tlf på om noe hadde skjedd.. blir litt lei av å repetere meg selv...-selv om de ikke mener noe vondt med det:)

Nesten så jeg kunne tenke meg å se deg hoppe tau..Haha..kanskje en ide å få din samboer til å filme det for så å legge det ut på youtube;) tror det er lurt å kunne kjede seg litt! blir liten tid til det senere vet du:)

Hodet mitt har aldri vært bedre;) men i dag har mensmurringene tatt seg opp.. men skjer det noe mere? NEIDA...huff blir fort frustrert om dagen jeg..kanskje jeg skal øke brystvortestimuleringen til 2 ganger daglig, 1 time om gangen.. har du prøvd dette nå? vil ha ut babyen nå!!!!!

Ha en super lørdag du også:):) håper du holder meg med selskap litt lenger i hvert fall;) (-for her ser det ikke ut til at det skjer noe med det første!!)

Skrevet

Hei igjen, tripper fortsatt rundt her jeg.

Jobber med å skulle tvangskjede meg, sov istedet 2 timer og nå skal mannen lufte meg på senter og innebandykøllejakt. Han er nå litt rar der han tusler rundt meg om dagen. Hadde IKKE lyst til at jeg skulle være alene hjemme nei, tenk om noe skulle skje og han gikk glipp av det... Burde kanskje ta oss en tur i ulendt terreng (igjen) etterpå. Og kanskje lage en smoothie eller juice med eple og kanel? Skal man bare spise kanel tror du eller bør det komme i en konsistens av et elelr annet slag tro? som du ser jobber jeg jo med å prøve alle triks

Dette unntatt bryststimuleringen, stakkars pupper. Det er ikke konfortabelt. Kankjse 10 min kan gå greit etter det er det melkedrypp og auuuuuu.. Og jeg kommer stadig til konklusjonen om at fødsel får bare vente litt til.. hehe.. Men det er jo visstnok effektivt om man klarer i opptil en time. Man skal slutte så snart man merker sammentrekning, men for meg har dette ikke skjedd på de 10 min hehe, snedig?

Mensmurringer hørtes spennende ut, jeg heier på sidelinja. Eneste tegn her måtte være masse energi, men akkurat nå som jeg har sovet er jeg trøttetryne og ikke klar for stort, så kanskje jeg nå skulle kjedet meg? Nei, da strikker jeg heller videre på bleiebuksa.. uff.. tror jeg burde høre litt på deg jeg!

Skal få mannen til å filme eller ta bilde med kamera, må bare hente det ute i bilen fra bagene som har ligget klare i nesten en uke nå;) Må jo være et morsomt minne. Youtube får det nok ikke men vi kan jo more oss med alt det rare en får seg til å gjøre nå på slutten.

Noterer meg det med at fødseler ofte skjer den følgende uken som kommer. Har null planer for var sikker på at babyen skulle ha kommet allerede egentlig takket være alle disse kommentarene. At jeg ikke hørte på mamma som mente hun var like stor og hun gikk vel akkurat til termin med oss begge.... jaja.. stooor mage hadde hun og, og vi veide 3.8 begge to, så da kan kommentaren om 5 kilos falle i fisk også. Stoler samme hva ikke helt på jordmødre der, har hørt om så mange som har tatt feil hittil Og det med flere kilo. Nei, en 4 kilos skal vi alltids klare. De sover visst mye bedre, er roligere og sutter mindre på puppen siden de alt har litt polstring. Alltids en fordel.

Er mannen din rolig om dagen eller er han også ekstra på vakt?

Skrevet

Bare sånn at det er sagt; du må ikke finne på å spise kanelen rent!! Du kan derimot blanda det sammen med kaffe, is, vann, på grøten osv! Jeg spiste både grøt med kanel i går samt kanelboller, men ingen tegn til fødsel her i gården..overraskende;)

Et tips til stimuleringen av brystvortene er å bruke babyolje o.l.. da synes i hvert fall ikke jeg at det gjør så vondt, og klarer dermed å holde ut litt lenger:) skal stimulere i kveld tenker jeg! kanelen har jeg lagt på hylla;)

hvordan går det med deg ellers da? klarer du å innstille deg på fødselen?:) min innstilling på fødsel før termin har så smått begynt å gå over.. instiller meg mer og mer på å måtte gå til fredag, men spent på om jm stripper meg eller om hun vil kontakte føden for igangsetting..

huff.. merker at Emil begynner å bli stor!! innimellom litt ubehagelig når han strekker på seg.. magen min stikker ut til alle kanter samt at det kjennes ut som han er på tur ut..-hadde det forresten bare vært så vel;) Pratet med fam i dag og samtlige er sikre på at dette er siste helgen uten Emil.. Synes det er så rart å tenke på i og med at vi har gått og ventet så lenge, telt dager, uker og måneder og så plutselig er det vår tur.. ikke minst det å se folk med termin i juni som allerede har født viser jo hvor langt vi faktisk er på vei!!

Min samboer er det litt opp og ned med.. noen dager tar han det hele med knusende ro mens andre dager er han langt mer oppspilt! men han gleder seg virkelig:) blir litt "urolig" når jeg f.eks busser ut til min søster som da tar 1 time i tilfelle noe skulle skje.. men man kan jo ikke bare sitte hjemme å vente:)

Enda ikke sett noe til den berømte slimproppen?? jeg kikker etter den hver gang jeg har vært på do, men like skuffa hver gang.. ellers er det ikke så mye nytt å si om formen min.. og med deg frøken?:)

Skrevet

Hei på deg, en ny dag truer;)

Formen er den samme, fortsatt energi nok til å gjøre masse. Syns du er tøff som busser avgårde en hel time! Har satt limit til å kjøre til oslo, som tar ca 20 min. Der jobber samboeren så skulle det være noe er han jo i nærheten... Ellers er det jo som du sier at man bør leve så godt som normalt ellers må man jo bli smågal. Men nå var kanskje det poenget for meg da, begynne å bli litt utålmodig!

Men idag må jeg bare bake sjokoladekake og brød (så jeg har litt i frysern til vi er tilbake)... Så skal jeg titte igjennom alle klærne og tøybleiene og utstyret så kanskje jeg tørr å tro på at det er en baby i magen og ikke en alien!

Så sykt når magen flytter seg rundt! Jeg også tror nesten at ungen skal dette ut i den verste akrobatikken. Men neida, de sitter jo helt fast dissa våre. VIL IKKE UT! Men nå har bevegelsene roet seg så mye at jeg er småredd for stakkarn :s Betraktelig mindre bevegelse enn tidligere.. Hvordan er dette hos deg?

Ingen slimpropp å se, tror den er oppskrytt! Kommer sikkert ut sammen med fostervannet, og alt skjer sikkert på en gang. Mistenker at jeg går glipp av slike spennende varsler.

Var du og samboeren din store babyer? Siden de mistenker at Emil er 4 kilo? (ÅÅÅÅÅ nå skulle jeg gjerne visst kjønn, så kunne vi også bestemt oss for navn...)

Jeg syns det er så gøy å lese det du skriver for er akkurat som jeg skulle skrevet det selv (igjen). Denne ventetiden som plutselig har en slutt.. Også har man gått så lenge og bare ventet og tellt og nå er babyen her. PLutselig en dag så er den på plass og det nye livet starter. Er skummelt spennende, så jeg tørr rett og slett ikke tenke på at vi til helgen kan sitte med en liten en begge to. Men merker at nå som terminen nærmer seg veldig begynner selv jeg å nærme meg utålmodig.-Babymodusen mangler nok litt fortsatt men håper det kommer seg med klesbretting og titting senere idag;)

Som alltid glad for å lese litt fra deg, var ikke innom igår kveld og tenkte at dersom det var rolig NÅ DA! Ja, da hadde du "vunnet" og jeg satt her med svarteper.. hehe.. enn så lenge. Men mye kan ha skjedd siden igår ettermiddag. Er det som er så rart!!!!

Masse lykke til videre, og hør gjerne fra deg igjen! Syns ventetiden plutselig har blitt mye bedre med innleggene fra deg:) Gøy at vi har så lik termin!

Skrevet

Heisann:)

Har du fått bakt noe i dag da? tenkte også at jeg skulle bake sjokoladekake, greit å ha noe å by på etter hvert:) -om babyen i det hele tatt kommer da!! begynner snart å lure..Hehe..

Emil er ganske aktiv om dagene, men kanskje noe roligere i dag foreløpig.. er ganske øm ved ribbeina på venstre side fordi han sparker så mye! føles innimellom som om at jeg får støt pga smertene! men så lenge vi kjenner liv hver dag så er det heldigvis nok:)

Verken jeg eller min samboer var over gjennomsnittet store da vi ble født.. Emils størrelse har kanskje noe med sukkerinntaket mitt å gjøre*flau*..;) har spist litt søtt hver dag.. har tenkt at noe må da også jeg få unne meg selv om jeg er gravid!!! og gutter er jo generelt større enn jenter så har kanskje litt å si det også (-prøver jeg i hvert fall å innbille meg;) ) Har du no magefølelse på hvilket kjønn det blir?? hvordan er formen på magen? jeg har tutmage som også da er typisk når en venter gutt.. men fasongen på magen må da ha noe med kroppsfasongen til mor å gjøre??

Var hos legen i dag, var ikke moden:( men han "stippet" meg.. var ikke no røsking, men var oppe for å irritere litt bare- så får vi se om den metoden virker.. ikke merket noe effekt enda!! mye kynnere i dag, men det hadde jeg før legetimen også.. +veldig øm i hele underlivet, men det er sikkert fordi Emil borer seg nedover bekkenet.. vil ha han ut nå!!!!!

hvordan har du det i dag??:) synes også det er god hjelp i denne ventetiden å prate med deg! alltid koslig å se om jeg har fått svar på siste innlegget:)

Skrevet

Nå begynner tråden vår å bli fin og lang:D

Og like spent som deg hver gang jeg titter innom! Idag har orkideen min sprunget helt ut, har hele tiden sagt til meg selv at i det den springer ut føder jeg. Og IDAG kom siste blomsten ut. Den er så vanvittig fin å se på (jeg har ANTIgrønnefingre, men denne merkelige orkideen overlever tydeligvis meg der den er i ferd med sin 4 blomstring!). Så nå legger jeg meg i spenning. Og dels er dette fordi jeg:

1. Endelig har bakt sjokoladekaka og fryst ned, akkurat som du tenkte seff (skummelt igjen denne like tankegangen)

2. Tatt sjansen på å sette brøddeig. Rekker jeg å bake ut imorgen er jeg ferdig med ALT jeg skulle før fødsel.

3. Tok sjansen på å la reker stå i kjøleskapet til lunsj imorgen. naaaaaam Jeg har DILLA på reker om dagen.

4. Drikker varm melk med masse kanel i... hehehe.. Det var kvalmende det! men hva gjør man ikke?

5. Har strekt magen masse idag, opp og ned, igjen mammas mas der..

6. Gått to lange turer (til meg å være)

Så ja, gjort det jeg kan idag og kan legge meg med godt hjerte.. Fyller du også dagene med morsomme påfunn og forsøk mens du venter? Tenker mer og mer på hvor rart det er at man på en dag kan sitte der med en baby. Det er altfor stort for meg å tenke på. Blir så gladredd at jeg skynder meg å tenke på noe annet.

Hatt besøk i hele dag og det var topp, sitter nå med masse magekramper nederst i magen så det jobber. Men skulle gjerne også hatt en sparkende baby som du har. MIn tar livet litt for rolig, kjenner at det er liv men det er det også.. liker det ikke! tenker med skrekk på om den på siste uka har blitt MEGAsvær og ikke har plass lenger.. wææææ!

Aner ikke kjønn og begynner å bli nysgjerrig. Har absolutt guttemage + kinesisk horoskop sier guttemage. Men drømmer vel alltids om en liten prinsesse i kjole. Til syvende og sist betyr det selvfølgelig ingen rolle;)

Gleder meg til å høre hvordan det har gått med deg etter både stripping (litt av et ord, mannen ler hver gang jeg sier det.. hehe), OG masse kynnere! Godtegn er det ja, absolutt. Ikke prøv å snike deg forran meg nå.. Vi burde føde synkront nå syns jeg ellers så... tja?

Skrevet

Hei igjen du:)

Har det skjedd noe siden i går? med alle de forsøkene på å sette i gang noe så burde det vel strengt tatt ha skjedd noe i hvert fall;) og ikke minst nå når orkideen din står i full blomst!!Hehe

Jeg var hos jm i dag.. hun kunne fortelle at jeg er veldig moden, kunne til og med ta på hodet til Emil! så vi kunne forvente fødsel når som helst:) fikk også beskjed at om vannet skulle gå så måtte jeg til sykehuset med en gang grunnet infeksjonsfare.. så det vil vel si at slimproppen har gått..:) tror jeg da.... så får vi se om det skjer noe de neste dagene.. hvis ikke skal jeg tilbake til jm på fredag for en ny runde med stripping.. spennende tider framover;)

hvordan er babyen i magen i dag da? like rolig?? de begynner å bli rimelig store inni magene våre så de har nok ikke den store plassen å boltre seg på! -tenker det blir godt for de å komme ut:) spent på hvilket kjønn som befinner seg inne i magen din!! har du tenkt ut noen navn som kan være aktuelle? håper babyen vår kler å hete Emil for vi har ingen back up-navn.. -veldig delte meninger innenfor navnedebatten i grunnen;)

håper du har en bra dag i dag med mye vondter som gjør at det snart kan skje noe;) krysser fingrer for at du har skikkelig hodeverk også;)Hehe.. Nå er det på tide at det skjer noe for oss begge to!!!! synkront vel og merke...:)

Skrevet

Oioioiiiii så kult nytt fra deg. Må innrømme at jeg syns det er skikkelig urettferdig at du får så nøye oppfølging mens jeg ikke skal tilbake før neste uke til jordmor ( var der onsdag forrige uke sist og skal tilbake 3 juni). Tragisk:( Skulle også gjerne visst om jeg var moden eller hadde åpning eller...! Det holder ikke at kroppen er klar lenger ellers nå vil jeg ha fakta på bordet. Men tror ikke jordmoren min er på jobb før neste uke..

Ble du strippet idag i tillegg eller bare sjekket? Har slimproppen gått deg hus forbi? Er litt nysj på den der, men lest at den likesågodt kan komme i forbindelse med fødsel så prøver å ta det litt med ro..

Emil er et kjempekult navn. Vi har ingen navn klare og jeg er passe stressa for det egentlig. Navn er jo ganske så viktig!! Har bare en laaaaaaaaaaaaaang liste over evnt navn men klarer ikke å skille ut noen. Men du skal nok få en oppdatering når det hele er vel overstått. Babyen må jo få et navn på sykehuset stakkar! Har dere ingen jentenavn i backup heller, sånn just in case? Emeline kanskje? ;) Har et par i nære omkrets som plutselig fikk motsatt kjønn..

Vondtene er nesten forbi her, babyen er stille og rolig, Har merkelige bevegelser om dagen. Men er heldigvis nok med liv. Hvordan er det med Emil? Aktiv? Gjett om jeg er spent på om han snart titter frem!!! Og da skal jeg ha referat!!!! Synkroniserer gjerne med deg:D

:)

Skrevet

Jeg ringte jm i dag fordi jeg er så leeeei!! hørte om hun hadde kompetanse til modningsakupunktur.. det hadde hun ikke, men fikk derfor istedet tilbudet om å bli strippet grunnet at hun hadde en avbestilt time i dag:) ville selvfølgelig dette!! Så nå er neste time hos jm fredag om ikke noe har skjedd.. håååper virkelig jeg ikke trenger ny time med stripping.. synes ikke det gjorde noe vondt, men håper jo at dagens stripping har gjort utslaget:)

hun sa ikke noe om slimproppen, bare at jeg må rett på sykehuset om vannet går grunnet infeksjonsfaren.. så da skulle en kanskje tro at den har gått??

vi har fått påpekt 3 ganger at det er gutt så her er det ingen tvil- heldigvis:) ser fram til en oppdatering fra deg, og det er jo ikke lenge til du vet både kjønn og navn:D

Hvordan merkelige bevegelser er det du har? Emil er skikkelig akrobatisk i dag.. hele magen min hopper og en skulle tro at han ikke en gang har hatt seg en hvil i dag..-det har gått i ett! men koslig det da:)

Har du gjort unna noen flere ting på lista som KAN sette i gang fødsel? jeg har gått en del i dag, men det er så ubehagelig når det stikker sånn i underlivet!! da må jeg stoppe opp, samle bena godt sammen og vente til det gir seg..-da er det nesten like greit å holde seg inne egentlig;) krysser fingrene for en fødsel i natt!

Du kan jo ringe jm eller lege å høre om de vil strippe deg? si du har mye vondter og er lei..er jo verdt et forsøk:)

Skrevet

Så snill jordmor du har;) Liker sånne! Har ikke hatt noen undersøkelse i det hele tatt utover magemål og hjertelyd så begynner å bli nysgjerrig. Skal som sagt til uka, men det er så lenge til. Vurderer å ringe sykehuset imorgen og høre. Og da skal jeg nok legge på litt som du tipset om og høre hva som er mulig;) Kanskje jeg har virket litt for avslappet så langt. Har jo rett og slett tatt det hele så med knakende ro at det er merkelig (er verdens mest utålmodige av natur til vanlig..???)

Det med infeksjonsfaren stusset jeg litt over, man blir så forfjamset av all denne infoen syns jeg. Men det er vel kanskje fordi åpning og alt er så utsatt? Og klart, går vannet er du jo så nære fødsel som du får kommet! Da er det jo bare snakk om max 2 dager før de setter igang riene om de ikke kommer av seg selv er det ikke? Og riene kommer vel vanligvis ganske så fort om du er så klar som nå. Lever i spenning på din info her og føler at jeg mangler noe å komme med hehe.. Har iallefall lest og hørt mye om stripping så dette kan jo være starten på noe.

Bevegelsene her er mest sånn daffe slappe, en fot ut og rompa ut på midten av magen. Lite action i forhold til før når alt gikk fort. Men i natt var det helomrokkering. var nesten redd ungen var løsnet igjen. Godt det er skikkelig med liv hos deg. Merkelig hvordan de kan holde på så lenge. Kanskje han virkelig er på vei ut?

Ellers har vi nå prøvd alle setteigangtriks, og er tilbake på starten igjen. Melk med kanel har vi visst tro på (samboer tvinger meg til å gjennta ikveld), sex skader jo ikke, og har flere vinduer som må få litt oppmerksomhet stakkars (litt teit med kun rene stuevinduer;), bryststimuli fungerer ikke syns det er pyton, tauhopping var ike suksess men turer heier jeg på. Om du må stoppe er det kanskje et godt tegn? Trigger max? Må le av meg selv når jeg leser siste avsnitt virker jo desperat, men sannheten er mest at jeg kjeder meg og syns det er en tragedie å bare vente for ventingens skyld når kroppen er klar. Har alltid tenkt at babyer kommer når de kommer men nå ser det ut til at den lar vente på seg.

Hva fyller du dagene med imens du venter? Er alt babystæsjet klart? Hvor mye har du i sykehusbagen? Sitter og lurer på hvor mange bukser jeg trenger. Om man blør på de er det jo litt katastrofe med kun en som jeg har pakket:S

Skrevet

Jeg anbefaler deg å ta en tlf ang stripping i morgen.. som sagt er det jo bare et spm:) er lov å være skikkelig lei nå!! og det hadde i hvert fall min jm stor forståelse for! hold meg uansett oppdatert:)

tror det kan gå 3 dager før riene starter..men litt usikker! men vi kan få rier før vannet går, kan vi ikke?

Er ikke så rart om bevegelsene virker mer daffe nå med tanke på plassmangelen!:) husk at Emil er veldig stor så det er sikkert derfor jeg kjenner han så godt;) ikke mye søvn på deg i natt da kanskje om babyen var så aktiv? men du sover kanskje uansett ikke sånn kjempegodt om nettene pga doturer, alle takene det tar før du får snudd deg i senga osv?;)

melk med kanel høres ikke akkurat fristende ut..Hehe.. men hva gjør man ikke for å få noe til å skje!!! så du prøvde faktisk tauhopping?;) hvor lenge holdt du ut? må si du imponerer:D

Jeg gjør ikke så mye om dagene.. møter venninner på kafe hver dag, går tur, ser tv-serier og rydder så smått i leiligheten! alt er klart til babyen kommer:)

litt usikker på hva jeg har i baggen jeg.. kasta bare oppi noe.. bor 2 min unna sykehuset så da kan bare sambo hente klær om det er noe jeg mangler! men det ble rimelig mye ting i baggen! har du noen gode tips til hva jeg bør huske å ta med så skrik ut:) jeg anbefaler brystpumpe om du ikke har pakket det.. kan fort bli melkespreng!

Har du ellers en fin kveld?:)

Skrevet

Sitter her og venter på de frustrerte fruene mens mannen snek seg blid og fornøyd avgårde på trening med en siste formaning om å huske melk og honning...

Koselig at vi traff hverandre likt her inne da;) ENDELIG lissom!

Kjekt å bo så nære sykehuset, vi har vel bare 30min utenom rushen så kan ikke klage men er sykehushotell så vil helst slippe å sende hjem mannen om jeg kan ha ting i bilen istedet. Gikk igjennom pakkekaoset mitt igår derav kontrollen. Det ble veldig masse pakk på oss, nesten litt flaut, men til mann, meg og baby+++ så ble det jo 2 bager og en sekk med mat og drikke og lesestoff etc. I verste fall kan en bag stå i bilen, er mest babypledd og hjemreiseklær til babyen i den. Tror ikke jeg pakket så mye lure ting, snek med smokker, ikke brystpumpe (har den klar hjemme, håper det holder?). Ellers er det bind, engangstruser (ullevål sparer visst og har kun bleier noe jeg helst vil slippe), ammeinnlegg og klær. Og mykt papir til å tørke seg med for å slippe sykehuspapiret..

Har du pakketips tar jeg gjerne i mot noen jeg og;)

Har pakket en del drikke siden jeg ser for meg at jeg blir sær og kresen under fødselen og trenger væske. Kiosken på ullevål er stengt nattestid og har blodpriser ellers så vil helst slippe å kjøpe masse der av prinsipp..

3 dager kan jo gå megafort.. Syns jeg leser forskjellig hele tiden. Er vel det som gjør det hele så spennende for oss. Alle steder har forskjellige rutiner og virker som jordmødrene igjen gjør fosrkjellig utifra hva som passer de.. Plutselig har jeg fått det for meg at riene gjerne kommer før vannet går, motsatt av hva jeg i utgangspunktet trodde. Så her er alt mulig:) Be prepared!

Skrevet

Jeg er av de som følger med på all slags tv-serier, men fruene har jeg faktisk aldri sett! men hører det skal være en bra serie:) home and away måå jeg få med meg! har også følgt med på glamour i sikkert 10 år, men nå har jeg gitt opp den serien..-kan ikke akkurat skryte over at det er en kvalitetsserie;)

fikk anbefalt av ei her inne å ta med brystpumpe på sykehuset. Det er fordi det ikke er sikkert at vi får til ammingen med en gang eller at babyen ikke ammer så mye som nødvendig= lurt med pumpe for å slippe melkespreng! men kan jo være de har pumper til leie på sykehuset også da:) har også husket ammetopp og amme-bh`er..-litt stolt over akkurat det faktisk;) ikke pakket noe bind eller engangstruser..Kanskje jeg bør gå til innkjøp av det..? Lipsyl blir også anbefalt forresten:) mye pusting og pesing under fødselen som kan føre til såre(!) lipper!!

jeg er så forberedt som jeg kan bli!!:) men har ingen følelse på at noe skjer de nærmeste dagene:( har mye kynnere og disse stikningene, men det er det.. kanskje jeg bare skal innstille meg på at det blir stripping på fredag! blir like skuffa hver morgen over at det ikke har skjedd noe..-for i mine tanker er det liksom bare om nettene at fødselen kan starte.._Hehe

Skrevet

Hehe.. Husker jeg så på home and away da jeg gikk på skolen. Den må ha gått i over 15år?????? her er det kun fruene og koneklubben det følges med på. Og noen ganger Medium. Er ikke så tvfan ellers. Liker å bruke tiden på annet. Tv er litt for fengende og litt av en tidstyv. Kanskje egentlig litt perfekt nå som vi venter og skal ta det rolig ja.. hmmm....

Har også tanken om at det enten må skje en fødsel om natta eller tidlig morgen så kjenner til skuffelsen. Ler godt av meg selv der jeg etter frokost kan sette igang emd de verste prosjektene (idag kino og shopping emd venninde) uten å tenke på at noe kan skje. Idag knakk jeg nesten sammen i en kynner på storsenteret (da alene såklart) og lo godt. Kroppen er merkelig og jeg stoler ikke på den lenger der den niholder på babyen vår. Nå er det på tide at den kan komme ut og hilse på. to dager til termin.. eller 1? hvordan sier man det. fredag er dagen.. og da skjer kun 5 % av fødselene... hmmm... jeg vil ikke gå overtid!!!!!!!

Skrevet

Har sendt deg pm jeg:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...