Annemor83 Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Jeg er ganske fortvilt over dette. Vi har vært en del sammen med andre unger jevnlig. Minst 1 - 2 ganger i uken treffer vi andre babyer som vi er sammen med noen timer. Men så fort en av de andre babyene lager en litt høy lyd, så illskriker hun. De trenger ikke nødvendigvis å gråte (de andre), det kan like gjerne være en høy gledeslyd. Hun er nå 10 mnd, og hun har igrunnen vært sånn helt fra hun var kanskje 3 - 4 mnd. Hun er veldig godt utviklet på alle plan, og er langt fremme på mye. Hun er veldig blid og gla ellers. Hvis vi triller side om side med andre babyer er alt greit. Hun har en trygg oppvekst, og vi har et stabilt hjem. Helt fra hun var bitteliten har hun vært skeptisk til fremmede generelt. Ble livredd når folk plutselig dukket opp foran ansiktet hennes. Gjerne stakk hodet inni vogna (det skjønner jeg forøvrig godt). Nå som hun har blitt eldre så har det gitt seg. Men det tror jeg er mer fordi folk ikke er så frempå med en større baby enn når de er bittesmå. Så nå når hun får lov til å bestemme selv at hun vil bort å hilse på de som er på besøk så går det kjempe flott med voksne. Da tar hun initiativet selv og går bort til de gradvis for å hilse. Men dette med andre babyers lyder er et stort problem nå syns jeg. Er det noen andre som har det sånn? Når hun er 1 år skal hun 60 % i barnehagen, og jeg håper så inderlig at hun ikke kommer til å bli livredd der. Eller utstøtt av de andre barna fordi hun blir redd dem.
simsalabima Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Det er mi jente og, noen ganger. Det virker som om hun er redd når vi er sammen med en spesiell baby. Forøvrig en glad, søt jente altså, men hver gang vi er sammen med dem så sutrer jenta mi forfærdelig og vil ikke "leke" sammen med henne. Vet ikke hvorfor. Når vi er på babysang så storkoser hun seg sammen med de andre. Er mer intressert i voksne da. Har tenkt på dette selv spes i det siste. Mi er 8mnd. Håper dette er normalt... Uff da. Gruer meg så forfærdelig til jeg skal plassere henne hos dagmamma. Hun er så utrolig mammdalt...
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Lillegutt her er straks 10 mnd og er lite begeistret for andre babyer og alle lydene. Litt større unger er visst mye mer fascinerende siden de løper rundt og flytter på leker og andre ting og ikke lager sånne babylyder... Var på kafe med ei venninne for en stund siden og ho har en gutt som er 2 mnd eldre enn lillegutt. De satt ved siden av hverandre i hver sin høystol. Den andre gutten var så blid og fornøyd og nysgjerrig på lillegutt og kom med gledeshvin innimellom. Ved hvert eneste gledeshvin fra denne andre gutten begynte min gutt å hylskrike!! Hjelpe seg... Ble litt komisk, da... Han blir også veldig forskrekket når andre babyer gråter. Gråter av og til selv, men ser ellers bare vettskremt ut;) virker som det begynner å gå litt over nå, men er utrolig skeptisk til babyer som er litt mer frampå enn ham selv;) Vokser det nok av seg etter hvert:) Lillegutt her skal 100% i barnehage fra august, så da får vi håpe det har gått over. Du er iallfall ikke alene om å ha en baby som er lite begeistret for andre babyers lyder;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå