Snurrepippen Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Like før jul fikk jeg fast stilling etter barselpermisjonen. Bedriften jeg jobber for er liten og jeg har en del ansvar, bare jeg kan dette verktøyet. Jeg har ganske frie hender, arbeidsplassen er hyggelig, jobben er OK. Minuset er at lønnen ikke er spes. god og det er forholdsvis lang reisevei (45 min) noe som er litt trøblete mht. 2 barn i barnehage og mann som jobber turnus.. Nå har det dukket opp en stilling jeg har lyst til å søke på, i en bedrift som jeg har god kjenskap til. Arbeidsplassen ligger nærmere bostedet mitt og gir bedre betingelser. Jeg har jo ikke fått tilbud om stillingen, men spørsmålet er: Er det litt "frekt" mht. min nåværende arbeidsgiver allerede å søke ny jobb?
viktorogmilla Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 De vil nok gjerne synes det, men det ville jeg ikke tatt hensyn til. Det er ditt liv, og du må gjøre det du tror fungerer best for deg. Jeg ville søkt jobben hvis jeg var deg.
alvis Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Det er ditt liv og du som bestemmer. Du kan ikke bli i en jobb bare pga at du skal være lojal mener jeg. Alle forstår at du vil ha en jobb med kortere arbeidsreser og bedre betingelser. Der jeg jobber skifter folk jobb hele tiden. Noen etter 2 uker og noen etter 3 mnd og noen har jobbet der i 20 år. Det er ingen som har sagt at det er frekt men det er selvfølgelig litt mer stress for ledelsen.
mpmamman Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 ikke frekt i det hele tatt. hadde jeg fått en slik mulighet hadde jeg søkt,det vil jeg tro de fleste har!
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 Du må ikke bekymre deg for det. Sånn er arbeidslivet, og arbeidsgiver må alltid regne med at folk lokkes mot andre jobber pga ulike interesser. Høres ut som du vil trives bedre i den evt nye jobben og det er det som er viktig! Arbeidsgiver kommer over det:) Lykke til med jobbsøking:)
blittmamma07 Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Selvfølgelig kan du søke på den jobben. Lykke til!
jentebanden Skrevet 23. mai 2008 #7 Skrevet 23. mai 2008 Slutt å tenk på jobben, prioriter deg selv og familien din. Jeg prøver å lære meg dette selv, det er ikke lett. Men hva er takken om du blir da? Ingen ting! Og at det er bare du som kan jobben din er strengt tatt ikke ditt problem, de må sørge for å ha noen som kan stille opp om du skulle bli syk eller slutte. Gjør det som er best for deg. Spiller det egentlig noen rolle hva nåværende arbeidsgiver syns om deg? Forutsetter selvfølgelig at nåværende arbeidsgiver ikke finner ut at du er ute og søker jobb, det kan bli litt kjedelig om du ikke får den nye jobben.
Snurrepippen Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. mai 2008 Æsj, jeg er nok litt for samvittighetsfull ja... Jeg skriver en søknad i helga, så får vi se om de biter på beitet. ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå