Gå til innhold

Veit ikke hva jeg skal gjøre....

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært i ett forhold i 5 1/2 år.vi har 2 barn sammen,og nå er jeg gravid igjen.Da jeg fortalte det til han så fikk jeg beskjed om enten ta abort,eller så flytter han ut.Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.Tror forholdet er over uansett.hvis jeg tar abort så vil han fortsatt være sammen med meg,men jeg kommer til å klandre han for aborten.vil gjerne beholde barnet,men vet ikke om jeg klarer 3 barn alene.trenger desperat råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva forløperen til dette er, men det å gi deg et slikt ultimatum høres veldig ufølsomt ut. Jeg er helt enig med deg når du skriver at du "tror forholdet er over uansett". En slik mann, som er villig til å bryte opp familien på den måten, uten å snakke ordentlig om det, høres ut som en slitsom mann å måtte leve med. Hvis han er intressert i deres beste som familie så skylder han både seg selv og deg å sette seg ned og tenke nøye over dette.

Men det virker som om du gjerne vil beholde barnet, og da foreslår jeg at du følger den magefølelsen. Jeg foreslår at du snakker ordentlig med mannen din, uansett hvordan utkommet blir så er det viktig at dere snakker ordentlig ut om dette.

Skrevet

hei!

virker som du har et vanskelig valg å ta her ja... virker ikke som mannen din tenker mye på deg når han gir deg et slik ulimatum. kan umulig bli et bra forhold etterpå mellom deg og han dersom du føler deg presset til en abort... vanskelig å gi råd, men jeg tror jeg ville beholdt barnet og tatt det derifra. kunne ikke tilgitt meg selv dersom jeg hadde tatt abort mot min vilje. utrolig mange alenemødre som klarer seg utmerket med ansvaret for 3 barn. stå på, dette klarer du sikkert helt fint:>!!!

Skrevet

han bryr seg ikke om hva jeg sier.han klarer ikke flere barn sier han.skjønner ikke problemet,for det er jeg som tar meg av barna 99% av tiden.jeg skulle gå 1 mnd uten piller fordi at jeg skulle sette inn spiral.sa fra til han at hvis han ikke vil ha flere må han enten kjøpe kondomer eller holde seg unna meg.han gjorde ingen av delene..tok en test for å være sikker før jeg skulle sette inn spiralen.den var så klart positiv,og nå er det min feil.Jeg var gravid for en liten stund siden,men hadde da spontanabort.da var han liksom lei seg.nevnte det for han,men da sa han at han ble lei seg fordi at det ikke var selvvalgt.fikk beskjed om at hvis jeg beholder barnet skal det stå far ukjent i papirene.hva skal jeg si når den lille blir så stor at hun/han begynner å spørre etter pappaen sin?spesielt når søsknene blir hentet av han annenhver helg.

Skrevet

for en drittsekk,"tar du ikke abort flytter eg ut" går det ann å si noe slikt??? blir så sint på mannen din...det er jo du som bør bestemme over din kropp,han sitter deg i en vanskelig situasjon...eg hadde kastet han på hodet ut...for meg er det å bestemme over en kvinne på den måten verre enn å være utro flere ganger..abort spørsmålet er så følsomt og så vanskelig og at han attpåtil skal si noe slikt???? du sier at du tar deg av barna 99 prosent..da er du jo alenemamma alle rede:) huff..har litt hormoner,men mener mannen din behandler deg svært dårlig...

Skrevet

han mener at mannfolk må få bli med på å ta avgjørelsen.det er ingen som spør dem sier han.han klarer ikke å forstå sånt.når jeg hadde SA så ble han lei seg,men forstod ikke meg.han gikk å spurte meg om jeg visste hvilket kjønn det var osv.mistet vi en "ola" eller en "kari".men han brukte våre barns navn.det var HARDT!han har ikke gitt meg en klem engang etter jeg fant ut at jeg var gravid igjen nå.hvis han rører meg så er det fordi at han vil ha sex.han skjønner ikke at det er det siste jeg vil nå.men jeg synes det er hardt,for jeg føler virkelig at jeg er gravid.konstant kvalm,ømme bryster,pluss at buksene begynner å bli trange.jeg er bare 6 uker på vei,men bruker å få mage veldig fort.beklager all klaging,men må bare få det ut på en eller annen måte.

Skrevet

Ville bare si at jeg har bestemt meg for å beholde barnet.klarer ikke noe annet.så ett ennet innlegg her om at man må snakke med mannen sin om sine synspunkter før man har sex.har sagt fra dag1 at jeg aldri kommer til å ta abort,så han vet hva jeg mener om det.men menn glemmer lett.spesielt når det kommer til sex....hehe.takk for gode råd.nå skal jeg bare kose meg med den voksende magen og se hva som skjer.sa fra til han når han kom hjem fra jobb,og han sitter her enda.så da får jeg håpe at han venner seg til tanken og gleder seg for oss etterhvert som magen vokser

Skrevet

Så godt for deg at du har kommet til den konklusjonen!!! Gratulerer!

Han kan ikke kreve "far ukjent". du fører på hans navn, så får han heller bestride det via retten senere og farsskapsstest!

Klart ungen må få vite hvem faren er!!! Problemet blir jo dessverre hvordan far forholder seg til barnet...:-(

Skrevet

Synes det er flott at du beholder. Jeg tror også at din kjære blir hos deg og ungene.

Det er nok bare et lite sjokk for han.

Det er jo barnet hans.. Han kommer ikke til å klare å kutte ut det.

Skrevet

Kjempebra at du beholder barnet og tenker på deg selv. Har lest så mange like innlegg her inne og de som har endt i abort har ALLTID angret. Man skal ikke ta abort som følge av lite voksne mennesker.

Han hadde sitt valg, visste du kunne bli gravid og du ble det. Så får han ta ansvaret. Gi han tid. Det er helt klart at han tidligere har utviklet følelser for en evnt ny baby ved aborten du hadde så kan nok være han endrer mening med tid og stunder. Samme hva klarer du deg kjempebra, og trenger ikke bekymre deg for tiden fremover. Husk at det er veldig enkelt for han å bare si abort nå og forsvare seg enn å måtte forholde seg til virkerligheten;)

Jeg har også lest flere innlegg like dine der faktisk mannen også angret i etterkant. Enklerer det enn å forholde seg til at NÅ gjelder det. Masse lykke til, kos deg med denne tiden hvor babyen vokser i magen. Det er et vanvittig mirakel;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...