Gå til innhold

jeg er nå 28+1 trenger jeg begynne handle in ting?

Anbefalte innlegg

Gjest stockholms tjej
Skrevet

jeg har kjøpt vognen og litt klær...

er de på tide og begynne på resten?

va trenger jeg kjøpe?

har termin 16 august men de er usikkert om han håller seg der inne så lenge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har fått alt i hus mye pga vi hadde det meste fra før..

Men kan jo være greit og starte og ta litt og litt de neste ukene fremover så er du sikker på at du slipper ut og handle etter babyen har kommet :-)

Skrevet

begynnte å handle i uke 10.) sist gang ventet eg til 4 uker før termin før eg kjøpte noe...det var jo litt seint:) har du vogn kan du jo bruke den som seng i noen mnd...klær får du mye av..apoteket og bleier er viktig da:) en trenger faktisk ikke så mye med en gang..bilstol, vogn,litt klær og apotek ting kommer du langt med og en stelle matte:) du kan jo kjøpe inn etter hvert:) vi har framdeles bare en stellematte til stellebord:)

Gjest stockholms tjej
Skrevet

jag kjøpte mye i begynnelsen av klær og sånt,

men tenkte jeg skulle kjøpe bilstol og stellebord nå for de har jeg hitta=9 som jag vill ha.

så får vi vuggen som min samboer hadde som bebis=) den e jätte fin...vit

er de mye jeg glemmer her eller?

tror de er mye jeg trenger som jeg bare ikke kan komma på...

viss dere ser noe jeg ikke har skrivit ner som jeg trenger så skriv de till mig=)

Takk!!!

Skrevet

Jeg er i uke 35 og vi har fått det meste i hus, bortsett fra bilstol. Grunnen er nok at vi har det meste fra førstemann, så har ikke behøvd å stresse med handling. Men når feriepengene kommer neste måned så blir det litt handling, gitt. Av bilstol, litt nye klær og litt sånn plukk...

Skrevet

Du trenger ikke så mye, og husk butikken er åpne etter fødsel og!

Er like langt som deg og har kun vogn i hus. -Arver litt som vi får om 1 mnd, og regner med at vi kjøper inn resten etter det, når vi får litt oversikt :-) Skulle lillegutt komme før vi får handlet får far eller noen andre ut å kjøpe bilsete, og litt klær. Men ellers kommer vi jo langt med hva vi har i hus....

Skrevet

har også termin 16. august. Har en del fra førstemann, men kjenner jeg klør etter å handle litt.

Greit å ha en del klær. det hadde vi for lite av sist

bare å fortsette å handle ;0)

Skrevet

d vi mangler er babycal... babybjør.. å amme ting:) alt annet er ferdig montert å klart til bruk:)

Skrevet

Jeg synes godt du kan begynne å handle inn! Det tar tid å orientere seg på markedet, og du vet jo ikke hvordan formen din blir utover! Da jeg var på slutten med førstemann var jeg så tung og svær at jeg ikke orket stort. Fødselen endte med keisersnitt, og for meg tok det evigheter å komme til hektene igjen etter det. Slepte meg rundt kvartalet for å få litt trim, men var helt ferdig etterpå. Uaktuelt å sette foten i en butikk på noen uker da. Overlykkelig for at jeg hadde alt jeg trengte (og vel så det...) i hus i god tid! Koste meg med små shoppeturer gjennom siste halvdel av svangerskapet, men ikke helt på slutten som sagt. Dessuten er det jo spådd en varm sommer, bruk tiden ved sjøen eller i en stol i skyggen, ikke stressende rundt i klamme butikker!

Gjest stockholms tjej
Skrevet

ja jeg har vært og handlet in klær nå....har egentligen alt nå men vill se om jeg finner noe fint som han kan ha når vi ska åke hjem fra sykehuset.

Ellers har jeg:

1 pledd til vognen (ikke så tykk)

vogn (er bestillt og bare og hente)

stellebordet (ska hente de om en uke eller to)

vugge (samboerns sin fra han var liten)

alt jeg trenger av klær til han.

de er de jeg har nå....men ska kjøpe noen helse tepper og, sen ska jeg kjøpe maxi cosi barn bilstol.

trenger sikker mye mye mer av ting,men jeg har ikke helt peiling på dette=)

va mer trenger man?

Skrevet

Jeg venter nr. 2 og har et mye mer avslappet forhold til å handle nå enn forrige gang...Sikkert også fordi jeg har nok med nr.1 , jobb, hage og hus!

Jeg tror man kan overdrive all shoppinga veldig, mange ting merker man at man egentlig ikke trenger etter at babyen er kommet.

Har f.eks. aldri brukt babybjørnen min og ikke har vi brukt babycal.

Hva som selfølgelig er nyttig å ha i hus er ting til bleieskift, bading og amming. Greit å ha alt slikt, slik at du ikke står der sliten midt på natta etter bleieskift/amming og mangler noe. Ellers er den lille fornøyd med veldig lite.....For babyen er det det samme om han/hun sover i ikea seng eller i en merke seng.Eller om stellebordet bare er et vanlig bord med stellematte oppå:-)

Kos deg med svangerskapet og ikke steress med shoppinga:-)

Skrevet

tja hva mer.

- Sprinkelseng + madrass

- Madrass til vogge

- noe som beskytter madrassen - dry kid, tisse laken eller overmadrass

- Dyner - pute bruker man ikke første året.

- Sengetøy

- Handklær til bading og til å ha på stellebordet

- Ammepute

- Lammeskinn

- Gulpekluter

- Stelleveske til vognen om du ikke har kjøpt det med vognen.

- Vippestol

- Krabbeteppe

- Lekegrind

- bleier, salver og sånn til stellet.

- Bleiebøtte

- Brystpumpe - det er egentlig greit å vente til man har født med. for man aner jo ikke om man trenger det eller ikke.

- Sengekant

er jo veldig forskjellig med hva folk føler de har behov for men:

dette er ihvertfall noen "hovedting" i tilegg til vogn og klær osv som du hadde kjøpt. jeg hadde alt av dette, men likte ikke å bruke ammepute, så det var et bortkastet kjøp. Lammeskinn er også noe som veldig mange bruker over alt, jeg brukte aldri mitt.

Ellers var jeg veldig glad i lekegrinden. Han sov i den på dagtid. Det jeg syntes er greit når man kjøper lekegrind er at bunnen kan taes opp. vippestolen ble også brukt mye, hadde den med rundt i huset hvis jeg skulle vaske bade ol så lå han i den. ellers syntes jeg bleiebøtten var veldig smart. gulpekluter fikk jeg aldr nok av=)

Gjest stockholms tjej
Skrevet

oj...då er de veldigt mye ting jeg trenger med andre ord...får ta litt og litt framover.=) takk for svar=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...