Gå til innhold

trenger litt hjelp her jenter=)

Anbefalte innlegg

Gjest stockholms tjej
Skrevet

Jeg er nå 28+1 og har haft litt komplikationer i svangerskapet,

jeg var inlagt en natt for jeg hadde starke kynner og de undersøkte meg og sa at min livmorhals var myk(de var i søndags) de skrev meg ut dagen etter uten å sjekke om de var noen forandring med livmorhalsen,

men jeg hadde nesten ingen kynner da.(kanske derfor)

men så igår hadde jeg litt kynner igen og har haft litt mensverk i en uke nå,

men jeg våknet i natt kl.03.00 med veldig mensverk og låg vaken lenge med det og har de fortsatt men ikke like vondt som i natt.

er mensverken noe tegn på at noe er galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du mulighet for å ringe jordmoren din og få en time til sjekk idag? Sterke kynnere er som regel tegn på at du trenger hvile. Selv hadde jeg skikkelige rie/menssmerter i uke 24 med andremann. Da hadde de ikke påvirket mormunnen, men jeg fikk streng beskjed fra sykehuset om å legge eksamener og ferieturer (til og med korte) på hylla resten av graviditeten og ta det med ro. Synes det er rart hvis de ikke sa noe som helst eller sjekket deg igjen. Spesielt hvis livmorhalsen var myk. Om ikke annet så ring de på avdelingen du lå og spør hva konklusjonen deres var, og fortell dem om nattens smerter og.

(Lett å fortelle andre å spørre en gang til, syns jo det er vanskelig selv.:-Men man burde jo bare gjøre det. Verste jeg vet er å gå rundt å bekymre meg, og det gjør jeg jo noen ganger under gravideiten, kan man si...;-))

Lykke til!

Gjest stockholms tjej
Skrevet

ja de er bare at jeg har vært så mye der inne i dette svangerskapet mye pga. at mitt første svangerskap endte i døfødsel,så jeg føler meg i veien,

eller masete og vansklig,

Skrevet

Skjønner godt følelsen av å føle seg masete, men jeg er helt sikker på at de ikke føler at du er det. Spesielt når du har opplevd det du har, så er jeg sikker på at de tar ekstra hensyn til deg pga det.

Men hvis du kvier deg, har du mulighet til å få privat jordmor time et sted? Vet de har i Vestfold, koster 300,- og du kan få time relativt kjapt. Eller om det er andre private der du bor slik at du får sjekket det uten å føle at du maser på de samme?

Hvis ikke, får du bare bite i det sure eplet og ringe. Du får prøve å si til deg selv at du gjør det for bebisen sin skyld om ikke annet, så får du prøve å legge det du føler til side for hans/hennes del.

Jeg vet det ikke er enkelt, må ringe og spørre om noe selv, og kvier meg for det. Men det er for dumt å la vær i tilfelle det skulle være noe man må få sjekket, så vi får vel bare hoppe i det.

Krysser fingre for deg!

Gjest stockholms tjej
Skrevet

ja de er sant de du skriver...jeg venter et par timer og ser om de blir verre ellers ringer jeg dem=) takk for svar=)

Skrevet

Jeg syntes at du skal ringe nå uansett, og fortell hvordan uka har hvert. Så kan de sjekke om du modnes mere, eller om det er stabilt.

Leste om en her inne som hadde brukt akupunktur for å få mindre kynnere.. Kanskje du skulle prøvd det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...