*enfalmawen* Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Jeg og min beste venninne har flere ganger snakket om å starte bedrift, og nå har hun kommet med en SUPER ide og nå lurer jeg på hvordan vi skal starte? Er det mulig å få noen oppstartspenger? Hvordan skal vi organisere det? Andre gode tips og råd?
___ Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Ta kontakt med kommunen. Mange har egne "grunder-kurs" eller håndbøker som tar for seg det viktigste. Om det finnes oppstartspenger kommer ann på bransje, kommune, deres alder mm, men det kan godt hende det finnes noen middler der ute. Lykke til.
blittmamma07 Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 opprett et enkeltmannsforetak ... i brønnøysundregisteret
jentebanden Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 Hvis hun og venninnen skal starte sammen blir vel enkeltmannsforetak litt feil. Jeg anbefaler et AS, da står dere ikke ansvarlige på samme måte. Slipper i alle fall å risikere hus og hjem for å satse.
jentebanden Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 For øvrig er jeg enig med hun lenger opp, ta kontakt med kommunen. Noen kommuner har starthjelp til nyetableringer, andre ikke. Kommer vel litt an på type bedrift også. Ellers kan det være lurt å ta kontakt med næringshager eller liknende, hvis det er det i nærheten. Hvis det er en kontorbedrift dere starter kan det være lurt å etablere seg slike plasser, der er det flere i samme båt som kan være gull verdt, både med erfaringer og nettverk. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå