Gå til innhold

Hva tror dere om denne kokainsmuglinga i Bolivia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=533179

Hvordan går det ann å ikke vite om 22kg kokain fordelt på 3 bager? Det vil jo si ca 7-8kg i hver bag. Det ville man jo ha merket? Man kjøper jo ikke en tom bag som veier 7-8kg?

Vet ikke hva man skal tro om denne saken jeg.

Jeg håper for all del at det lille barnet for komme til trygge omgivelser i norge raskt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig visste de om det. Jeg fatter ikke at det går an å være så stokk dum å finne på noe sånt.

Tragisk når det er barn inne i bildet - jeg håper for guds skyld de får henne hjem og plassert et sted hun får det bra. I dette tilfelles blir det vel kanskje fosterhjem, siden faren er uegnet for foreldreansvaret.

Når det gjelder de som er fengslet, ja for min del kan de bare sitte der nede i 30 år. Sorry, men det mener jeg.

Skrevet

Hva JEG TENKER??

Jeg tenker stakkars stakkars barn, og håper inderlig de får den lille jenta hjem til trygge og gode omgivelser.

Så lurer jeg på hvorfor de 3 jentene var i BOLIVIA? Som visstnok er viden kjent for sitt kokain omløp. Og om det viser seg at de har forsøkt å smugle kokainet, så tenker jeg, FAEN, går det an å være så ubeskrivelige dumme å gjøre dette med et barn tilstede og med et land uten utleveringsavtale med Norge??!!

Skrevet

Hehe, ja forklaringa er litt veeeel tynn.

Er jo ypperlig, tre unge jenter på smuglertur, og som alibi et lite barn. Folk er så dumme, tror at de ikke blir tatt om de ser ut som å være "skikkelige folk på familieferie".

Måtte le når jeg så uttalelsene til en av foreldrene til ene jenta: det måtte være feil, for hun drev ikke med sånn. Jaja, vis meg den sønnen eller dattera som kommer hjem til middag for å fortelle at "partydopbruken har tatt sånn av og gjelda er så stor nå at jeg må en snartur ned til Bolivia for å smugle litt så dealeren min ikke kommer og knuser kneskåla mi". hø hø hø.

Skrevet

de trodde vel at hvis de hadde barn med seg så skulle de ikke bli mistenkt. har hørt flere saker der mødre gjemmer tyvegods og narko i vognen,for de tror de ikke blir oppdaget.....

stakkars lille uskyldige unge:( Håper de får straffen der nede. for her i Norge blir de jo sluppet ut tidlig hvis de er snille.....

Skrevet

Det er vel en stor mulighet for at forklaringene deres ikke stemmer helt 100% ja...

Lurt å ta med seg et lite barn, for da ser det iallefall ut som de er skikkelige og oppegående mennesker.

Merkelig at de har fortalt familie og venner at de skulle til Spania også da... Havna de helt tilfeldig på feil fly til Bolivia da eller?

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor hun på 17 fikk lov å reise halve jorden rundt til et land som Bolivia... Samt det de ovenfor skriver om den stakkars 2 åringen.

Skrevet

Bare sånn til informasjon:det tar folk der nede bare noen sekunder å legge dop i bunnen på en slik koffert-bag.Den har et rom som man når på utsiden.Kan også være i taxi dette.Bare være uoppmerksom på bagasjen i korte øyeblikk det.Så dette kan like gjerne ha skjedd på flyplassen.

Men hvis det viser seg at de faktisk har smuglet så har de jo valgt feil land å tulle med sånt i må jeg si.For ikke å snakke om måten de event har gjort det på.

Skrevet

Huff, synes veldig synd på 2-åringen... Håper de får henne ut.

Skrevet

signerer mamma-til 4

Skrevet

Tror og tror....Synes hele saken er tragisk uansett hva som har skjedd. Tenker da spesielt på den 2 år gamle jenta og 17 åringen.

Skrevet

Mye som skurret, bla. de ikke har informert sin egen familie om at de faktisk skulle til Bolivia. Men jeg vil gjerne la tvilen komme dem til gode for kan bare ikke forstå at noen vil utsette sitt lille barn for en slik risiko! Huff, har jo sett dokumentarer fra slike fengsler og får helt vondt inni meg av tanken på en 2 åring der. Kan også se for meg at tre unge jenter lett kan bli lurt og er perfekte bytter. Men så lenge de ikke har en god grunn for å være i Bolivia i utgangspunktet så forstår jeg lite. Hadde de vært reisevante, skulle på språkskole, jobbe på barnehjem eller lignende hadde jeg forstått mer men det er ikke akkurat et land du bare spontant reiser til.

Skrevet

Bolivia er et land man bare reiser til jo:)

Kan lære en hel masse der.

Ang det at de ikke har sagt noe kan være enkel grunn:de visste det ikke ville bli godt mottatt.

Men det jeg stusser på er at 3 norske jenter drar til bolivia nå.I følge bekjente kilder så er det ikke akkurat trygt å reise ned der på denne tiden.

Men,men håper uansett at dette blir ordnet opp i på den ene eller andre måten.....

Skrevet

Jeg kan ikke tro at de ikke visste om kokainen, men jeg kan ikke tro at de tar med seg et barn på 2år når de skal smugle narkotika heller:-(

Kan ikke skjønne hvorfor de har sagt til familiene at de skal til Spania når de egentlig skal til Bolivia. Og kan ikke skjønne at man ikke merker at man plutselig får over 20kg mer bagasje... Selvom noen har lurt det inn i bagasjen, så må man jo merke når man plutselig får så mye tyngre bagasje...

Det verste er at moren ikke vil at 2åringen skal komme til norge, det snakket de hvertfall om på nyhetene tidligere i dag. Ettersom ikke faren kan ta seg av henne, bør det jo være bedre at hun er hos noen besteforeldre enn at hun sitter i fengsel i Bolivia. Tror jeg hadde villet alt annet enn det for min egen sønn, hvis jeg hadde blitt uskyldig fengslet i et annet land. Men det kan jo hende de er redde for å bli dårligere behandlet hvis ikke de har 2åringen hos seg:-(

Skrevet

jeg har jobbet i reiselivsbransjen så kjenner mange som har hatt fantastiske turer til sør-amerika, inkl bolivia. Men det jeg mener er at det ikke bare er et land man tar en spontan hopp-på tur til. Reiser man dit så koster det og er gjerne en tur man planlegger og som man har en mål og mening bak. At de har løyet til sine foreldre om en slik tur er vel ikke uvanlig, men å ta med seg en 2-åring? Som sagt, jeg håper de er uskyldige for noe annet er trist.

Skrevet

Det tristeste av alt er jo at moren til 2-åringen ikke virker å ha særlig innsikt og faktisk vil at barnet skal bli værende hos henne!!!! .. Hvilken oppegående person hadde vel villet at en 2 åring skulle bli værende i et fengsel i et 3.verden land????

http://www.siste.no/utenriks/article3558235.ece

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...