Gjest Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Er du en slik en typisk bergenser? Som skriker og skråler kjempe masse så man får vondt i hodet, snakker kjempe fort uten stopp osv... og har rekevors?
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Sliter med orddelingsgreier - det er ingen hemmelighet. Kanskje reke vors da - samme faen!
KaMa Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 Ja, hva er rekevors? Njaa, hva er egentlig en typisk bergenser? Jeg skarrer og snakker sikkert både mye og fort til tider. Skriker og skråler? Hmmm, sist gang er vel rundt et år siden, under en heftig krangel i heimen. Teller det som skriking og skråling? Spør Doppler og Luten. De er mer kvalifisert til å uttale seg, siden de sikkert har et klarere bilde av hva som er den stereotype bergenser enn meg.. Hvorfor lurer du? Har jeg forårsaket migreneanfall?
KaMa Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 Hva er reke vors? Reke som i krepsdyr? Vors som i "da ble det noe på vors i dag også"?
Dunder Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Nei, rekevors lurte jeg bare på hva betyr. Om det var orddelingsfeil eller ei, vet jeg ei, da jeg ikke vet hva hverken rekevors eller reke vors betyr...?
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #7 Skrevet 23. mai 2008 Vorspiel - vors (bruker dere ikke det i Bergen...?) Også drikker dere fort og mye og spiser reker ved siden av. En typisk bergenser er jo akkurat slik for beskrev ovenfor joo:) Jeg er så heldig at jeg kjenner noen bergensere her og der, og jeg var i en rekebursdag en gang. Jeg trodde jeg skulle dø - aldri møtt så mange jenter som kan lage SÅ mye lyd. Alt gikk i ett - fikk ikke med meg noe, og de skrek og de skrålte. De forårsaket forsåvidt et migreneanfall. Så da lurte jeg bare på om dere alle driver på sånn. Faktisk ikke møtt et unntak enda tror jeg. Eller om det blir bedre med årene...? Og da tenker jeg som så at jeg aldri kunne bodd i Bergen. Aldri.
fumlis og skrikerungene Skrevet 23. mai 2008 #8 Skrevet 23. mai 2008 Nå overdriver du voldsomt her siklerotte. Hehe:) Bergensere er jo ikke såå ille;) Kanskje det bare er meg som er vant til de, men jeg kjenner ikke igjen dine beskrivelser. Bergensere er konge kule å feste med. Så det så.
KaMa Skrevet 23. mai 2008 #9 Skrevet 23. mai 2008 Nei, hadde det å bo i Bergen vært et sånt evig rekevorspiel (!) så hadde nok ikke jeg heller holdt ut.. Jeg har aldri noen sinne vært på et slikt vorspiel som du beskriver. Konklusjonen må være at jeg ikke er en sånn bergenser. Vi driver ikke alle på sånn. Sikker på at det ikke har litt med miljø å gjøre, hvilke bergenske tøser du ha møtt på altså? Jeg er forsåvidt for gammel også, sånn uansett. Men jeg tror ikke jeg noensinne har vært sånn som du beskriver. Det hørtes ubehaglig ut. ..men jeg _kan_ drike fort og mye...
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #10 Skrevet 23. mai 2008 Godt å høre at det fins noen av dere vanlige bergensere der ute også! Hver gang jeg finner på å være i Bergen (og da møter på disse bergenske tøsene som du kaller dem...) - er det alltid det samme. Mas, skrål osv osv. Jeg ble helt satt ut! Jeg og min venninne (fra Oslo ja...) bare så på hverandre. Det var jenter som nærmest hoppet rundt, sang en eller annen merkelig sang fra Bergen som jeg aldri har hørt før, og skrek og gudene vet hva om hverandre. Det var helt sinnsyke tilstander om jeg får si så! Ja, de drakk fort og mye - hadde forskjellig leker osv. Morsomt det altså, men det var bare så fjernt for meg! Mulig det er stor forskjell på disse bergenserne? Disse jentene bor forholdsvis i Paradis, Fana og sentrum - gærne alle mann.
Dunder Skrevet 23. mai 2008 #11 Skrevet 23. mai 2008 Drita fulle, høylytte kaklehøner som stinker reker.... Æsj! Skal aldri dra på byen i Bergen.
KaMa Skrevet 23. mai 2008 #12 Skrevet 23. mai 2008 Jeg blir svimmel av bare å forestille meg.. :-/ Jeg vet ikke om jeg kvalifiserer som vanlig, men jeg er nok ikke slik nei.. Jeg har i grunnen aldri vært i noen jentegjeng, slik som du beskriver, og har sikkert aldri lært meg alle de morsomme jentekodene.. Sikkert mye annet man kan reagere på med meg, men ikke synging, drikkeleker, hopping og spretting i det offentlige rom med andre kvinner.. Men det er en overhengende stor fare for at du ville synes det var like fjernt å henge ut med meg en hel aften. Bare på en annen måte. ;-)
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #13 Skrevet 23. mai 2008 Ikke jeg heller! Var drit kjedelig der også! Måtte krangle for å få taxi hjem - med noen andre bergensere:p!
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #14 Skrevet 23. mai 2008 Spørs hvor fjern du er - men jeg like fjerne mennesker. Har en tendens til å trives i selskap med mennesker som er ekstremt annerledes enn meg. Ikke vet jeg hvorfor, for vi deler som regel ingenting - men det er jo morsomt. bergenser eller ei. Men jeg takler ikke folk som skriker, skråler, hopper rundt og danser, synger og er drita attpåtil + at det lukter reker rundt meg. Da står jeg over. Annen type helaften funker som regel fint - selv med bergensere, tror jeg.
KaMa Skrevet 23. mai 2008 #15 Skrevet 23. mai 2008 Vel, det kunne kanskje funket, siden vi deler et sett med fordommer. Minst. :-)
KaMa Skrevet 23. mai 2008 #16 Skrevet 23. mai 2008 Vel, Bergen har et ganske allsidig uteliv. Trives man ikke på byn i Bergen så har man kanskje bare havnet på feil steder, med feile folk. Litt som å si at det stinker å gå på byn i Oslo..
AnnePanne<3 Skrevet 23. mai 2008 #17 Skrevet 23. mai 2008 Mamma er fra Bergen. Familien min på den siden er litt sånn "stereotypen-bergensere".. Derfor gleder jeg meg alltid til å dra dit! Skikkelig forfriskende
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #18 Skrevet 23. mai 2008 Jeg har langt flere fordommer enn hva som vanlig er, så vi kunne sikkert klart å finne enda flere. Da hadde det jo vært bænkers!
AnnePanne<3 Skrevet 23. mai 2008 #20 Skrevet 23. mai 2008 Halvt bergenser, og halvt sunnmøring. Hva blir jeg da? En gjerring, skrikete, skråkete dame, som elsker reker? Har slekt på Sandsli, Åsane, Telavågen, Strandvik og Os. Vet du hvor Strandvik er? Er bare en liten hytteplass, men der er helt nyyydelig
♥Prinzessin♥ Skrevet 23. mai 2008 #21 Skrevet 23. mai 2008 De aller fleste bergensere jeg har møtt er flotte, og ja, kanskje litt bråkete mennesker. ;-D Men enkelte av dem er definitivt "ikke fra Norge, men fra Bergen". Det vil si, de som passer til påstanden om at bergensere er en spesiell mennesketype. Sleng en tannlegeutdannelse på en bergenser, og du får et romvesen. ;-)
pingu...... Skrevet 23. mai 2008 #22 Skrevet 23. mai 2008 Jeg kjenner ikke igjen det du beskriver sikle...men det har kanskje sammenheng med at jeg har vært 5 år i byen og begynner å bli veldig vant??? jeg har jo overlevd foreløpig....................................... og når den tanken synker litt inn............................... HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP, jeg vil hjem til østlandet!!!!!!!
KaMa Skrevet 23. mai 2008 #23 Skrevet 23. mai 2008 Pingu, har du sett ut av vinduet i dag? Hvem i all verden ønsker seg bort på dager som dette..?
pingu...... Skrevet 23. mai 2008 #24 Skrevet 23. mai 2008 hmmm..det har gått meg hus forbi i alt stresset, men du har et poeng...akkurat nå er Bergen et veldig fint sted å være rent værmessig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå