Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

håper noen kan svare og berolige meg litt her....

har hatt en aktiv krabat i magen som har sendt meg masse gode spark, men igår var det kjempestille i magen. kjente bare noen helt få små forsiktige spark. prøvde å drikke søt saft og dytte borti, men fikk kanskje bare et forsiktig spark som såvidt kjentes.

når jeg legger meg om kvelden pleier han også å være aktiv, men igår sendte han bare et spark... og alle sparkene har vært kjempe forsiktige.

har ikke kjent noe idag, selv om jeg har vært oppe flere timer, og drukket søt saft..

blir bekymret jeg...

jordmor sier jo at man skal ringe føden hvis man ikke kjenner liv en dag men.. jeg kjente han jo igår bare veeldig lite.

flere som har hatt det sånn og alt er i orden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg igjen, jeg fikk bare til svar at hvis babyen ligger slik at den sparker deg i ryggen så vil du ikke merke de sparkene. Siden du har kjent noe bevegelse er det nok bare det

Skrevet

Det kan hende babyen bare sov litt mer den dagen, men er det avvik fra normal sparking, bør det sjekkes umiddelbart. Vi er altfor forsiktige med å si fra når vi blir bekymret, men sånn skal det ikke være.

Ring føden og forklare situasjon og si at du vil helst komme ned for UL for å sjekke at alt er i orden. Tror de kommer til å anbefale det uansett når de hører at det var lite liv i går og ingenting i dag.

Stor Klem til deg. Jeg vet hvor skummelt det er, har vært gjennom det samme. Men i mitt tilfelle, så var ikke alt i orden, og pga det, så vil jeg heller si at det er bedre at du tar kontakt med Føden én gang for mye enn én gang for lite.

((( Klem )))

Skrevet

Tusen takk for svar!

Ble litt beroliget tidligere, han ga fra seg noen kraftige spark. Men det er mye mindre liv enn det har pleid å være. Å så lå sambo med hodet på magen min og sa at han kjente at det romsterte masse inni der, så da er nok alt bra..

Blir bare så fort bekymra for lillegutten.....

Håper snart han er i gang igjen med masse spark!

Hvis ikke er jeg kjapp med å ta en tlf til føden....

Klem

Skrevet

Det jeg har å si er ring føden i dag.

Jeg har også lurt på hvor og når du skal begynne å engste deg, men leste bladet gravid som kom ut nå, der står det at om babyen ikke sparker en hele dag, så skal du ikke sove på det og da fra uke 23 og utover.

Gravide kvinner venter alt for lenge med å ringe stod det der, babyen sover også aldri mer en 1 time om gangen så vi skal kjenne babyen hver dag.

Om det var noe galt med babyen eller den fikk lite næring fra en sviktende morkake, så vil babyen ikke sparke mye eller svært forsiktig pga at babyen ikke har den samme energien som den skal ha i magen.

Jeg kjenner som sagt ikke til dette, men leste dette i bladet gravid i går, og fikk litt mer inputt der.

Som regel går alt bra, men er det noe som ikke stemmer kan det hjelpe masse og få hjelp tidlig.

Føl på magefølelsen og ring heller en gang for mye enn å vente:)

Lykke til:)

Jeg sitter med 2 babyer i magen i uke 28 og synest det kan være vanskelig til tider og finne ut om jeg har kjente de begge:)

Men det går som regel bra, om de da iallfall gir tegn over hele magen, da vet jeg at 1 baby ikke kan sparke så langt opp i magen, og at det dermed er god spark i begge to.

Skikkelig skummel, vet det, men ring om du er usikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...