-Lady Godiva- Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Hvis ja: hva,og hvorfor? Fordi han ønsker det,fordi du ønsker det,pga likestilling i hjemmet eller annet? Hvis nei: Hvorfor?
*ale* Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Han støvsuger og vasker, mest fordi jeg trua med å få meg vaskehjelp.. hehe.. ellers tar han forefallende i huset. Matlaging og klærne er min greie... og så tar han bilene, snømåking o.l.
Masaili <3 Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Ja! Han gjør det han ser at trengs å gjøre. Han vasker lite gulv da... for det ser han ikke at er skittent, men rydding, klesvask, rydde av middagsbordet, oppvaskmaskin og støvsuging av teppene på stua. Skal jeg ha han til å vaske, så må jeg vise han at det faktisk er skittent, hvis ikke så ser han det ikke;) Han er flink med husarbeid, heldigvis! Delingen går ganske naturlig her:)
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 Ja. Han støvsuger, vasker bad, rydder og holder orden på kjøkkenet. Henger opp klær, rydder, tja... Hvorfor: Fordi han ønsker det og fordi vi samarbeider veldig godt, det er kjapt gjort for oss å ta helgevasken om vi hiver oss i sving:) Men nå har vi ordnet oss med vaskehjelp hver 14. dag sånn ca:)
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 han gjør en del (mye i følge han selv..hehe) han er flink til å vaske klær og ta ut av oppvaskmaskina og han støvsuger om jeg spør han om det. men husvask o.l tar jeg som regel pleier vi å ta oss en keld sammen og ta huset... da rydder han som regel rot o.l mens jeg tørker støv, bytter duker osv og støvsuger han og jeg vasker gulvene etterpå funker veldig greit. han gjør det fordi han selv syns det er greit å hjelpe til hjemme... kunne ikke falt han inn å ligge på sofan å se tv mens jeg vasker huset
ana baroma Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Han vasker gulv, rydder, støvsuger, rister matter osv. Jeg vasker klær og lager mat. Hans kokkekunster begrenser seg til stekt sild og fiskegrateng i form...
ana baroma Skrevet 23. mai 2008 #7 Skrevet 23. mai 2008 og han bare gjør det fordi det er sånt som må gjøres i et hus:)
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #8 Skrevet 23. mai 2008 Er flink til å sette i oppvaskmaskinen og rydde på kjøkkenet. Ikke så verst til å vaske klær, men bretter dem aldri sammen. Støvsuger midt på gulvet.
ariel78 Skrevet 23. mai 2008 #9 Skrevet 23. mai 2008 Ja, han rydder, vasker, tørker støv og gjør egentlig det meste bortsett fra lage mat, det blir mislykka hver gang:-) Neppe fordi han ønsker det, jeg ønsker heller ikke og gjøre husarbeid, men det er nødvendig og da må vi dele på det. Har også vaskehjelp hver 14 dag.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 23. mai 2008 #10 Skrevet 23. mai 2008 Nei, ikke noe. Fordi jeg er hjemmeværende, og han ønsker å ligge på sofaen etter jobb.
Dunder Skrevet 23. mai 2008 #11 Skrevet 23. mai 2008 Ja, han gjør husarbeid, vi gjør omtrent like mye hver. Har ikke spurt han hvorfor, regner ikke med at han har vurdert det som en mulighet å ikke gjøre det. Det blir som å spørre hvorfor han pusser tennene..
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #12 Skrevet 23. mai 2008 Ja Han gjør det som trengs når det trengs (og jeg trenger ikke si ifra). Fordi det er begge sitt hjem og begge sitt ansvar. Har aldri vært noe tema hos oss, det bare er sånn.
Mamma til to tette Skrevet 23. mai 2008 #13 Skrevet 23. mai 2008 Jepp. Vi deler 50/50 fordelt litt etter hva vi liker å gjøre, jeg elsker å lage mat derfor rydder han kjøkken etter middag. Ellers gjør han alt hva jeg gjør, vasker, rydder, vasker klær, ordner og styrer. Han er godt opplært hjemmefra (det skal min sønn også bli!) og bodde også endel år alene før vi traff hverandre. Jeg kunne aldri stiftet bo med en mann som ikke kunne løfte en støvkost eller se hva som skulle gjøres...
soleie med fanten:) Skrevet 23. mai 2008 #14 Skrevet 23. mai 2008 jepp det gjør han:) han støvsuger, vasker opp, rydder kjøkkenet tar bosset o.l. jeg vasker gulver og klær. maten deler vi på jeg trenger ikke spørre ham om han kan gjøre ting, det gjør han av seg selv. Han bodde for seg selv når jeg møtte han og hadde gjort det i 7 år, så var jo vant til å gjøre husarbeid sikkert:)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 23. mai 2008 #15 Skrevet 23. mai 2008 Ja det gjør han! Er stort sett han som lager middag.. Han bruker å vaske badet mens jeg tar stua og kjøkkenet.. Hender også ganske ofte at han vasker tøy.. Også er det så og si likt hvem som tar oppvaskmaskina.. Hans oppgave er å måke snø, mens min oppgave er å klippe gresset når det kommer.. Veldig fornøyd med hva han gjør hjemme =)
Meg + 2 prinsesser Skrevet 23. mai 2008 #16 Skrevet 23. mai 2008 Selfølgelig gjør han det. Hn tar i et tak da det trengs, og da jeg spør han;) Er noe han overser, og da må jeg gjerne si fira..
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 23. mai 2008 #17 Skrevet 23. mai 2008 Ja Vi vasker huset hver torsdag sammen. Jeg tørker støv, han tar gulvene Han lager dessuten middag hver dag da han kommer hjem fra jobb før meg. Jeg pendler - det gjør ikke han. Vi gjør det fordi at det er det eneste logiske hjemme hos oss. Begge er i 100% jobb og vi 'eier' like mye unge og hus.
TøffiTrynet☠ Skrevet 23. mai 2008 #18 Skrevet 23. mai 2008 Selvfølgelig gjør han det! Han liker også å ha det rent og ryddig rundt seg, og tar i et tak der han ser det trengs. Men klesvasken tar jeg meg av.. Tryggest det! Derimot så er det han som baker brød her i huset, -og de er kjempegode!! Syns det er en selvfølge at man deler sånn rimelig likt på husarbeid og annet forefallende arbeid ute og inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå