Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sier: storetå, den ved siden av storetåen, langetåen(uten at den er noe lengre altså:), den ved siden av lilletåen og lilletåen. Er jo litt tungvindt å forklare hvor de ligger:)

Har de ordentlige navn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ordentlige navn er jeg litt usikker på, ja. Men prater jeg til barna bruker vi navnene fra barneregla, så der er det titil, tåtil, tillarot, neglefru og store gubben hesten :)

 

Men ellers så tror jeg at jeg sier storetå, nest største tå, den i midten, nest miste og lilletå??

Skrevet

Nå må jeg le :-D Det har jeg aldri tenkt på! Går jo an å bare kalle de det samme som fingrene, bortsett fra storetåa. Kan jo kanskje høres litt rart ut: Storetåa, peketåa, langetåa, ringtåa og lilletåa....

Skrevet

titill, totill, tillarot, negelfru, og store gubben hesten:)

Skrevet

Jeg har alltid hørt at de heter Titil (lilletå), Totil, Migarot, Magarot og Storegubben Hesten..

Skrevet

Jeg sier tommeltå, peketå, langetå, ringetå og lilletå jeg :-)

Men med barna i bhg bruker jeg titil, totil, tillerot-regla :-)

Skrevet

Tittil, tottil, tillerot, meglefru og storegubben hesten, heter de hos oss :)

Skrevet

jaog her sier vi: stortå,tetti,killemu,hampafru å lille tupinetta!

hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...