Gjest Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Jeg sier: storetå, den ved siden av storetåen, langetåen(uten at den er noe lengre altså, den ved siden av lilletåen og lilletåen. Er jo litt tungvindt å forklare hvor de ligger:) Har de ordentlige navn?
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Ordentlige navn er jeg litt usikker på, ja. Men prater jeg til barna bruker vi navnene fra barneregla, så der er det titil, tåtil, tillarot, neglefru og store gubben hesten Men ellers så tror jeg at jeg sier storetå, nest største tå, den i midten, nest miste og lilletå??
Musseknapp Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Nå må jeg le :-D Det har jeg aldri tenkt på! Går jo an å bare kalle de det samme som fingrene, bortsett fra storetåa. Kan jo kanskje høres litt rart ut: Storetåa, peketåa, langetåa, ringtåa og lilletåa....
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 titill, totill, tillarot, negelfru, og store gubben hesten:)
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 Jeg har alltid hørt at de heter Titil (lilletå), Totil, Migarot, Magarot og Storegubben Hesten..
Hikken Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Jeg sier tommeltå, peketå, langetå, ringetå og lilletå jeg :-) Men med barna i bhg bruker jeg titil, totil, tillerot-regla :-)
Ompalompa Skrevet 23. mai 2008 #7 Skrevet 23. mai 2008 Tittil, tottil, tillerot, meglefru og storegubben hesten, heter de hos oss
♡ ¯`°•.¸*jippi*¸.•°´¯ ♡ Skrevet 25. mai 2008 #8 Skrevet 25. mai 2008 jaog her sier vi: stortå,tetti,killemu,hampafru å lille tupinetta! hehe...
*Lille Persille" Skrevet 25. mai 2008 #9 Skrevet 25. mai 2008 Ser ut til at det er barnereglen som vinner... http://www.abcnyheter.no/node/41447
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå