Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

så sitter jeg her igjenn da,har vært våken fra klokken 03.30..er ganske trøtt,men får rett og slett ikke sove!siste dag i full jobb i dag,og ser fram til å gå i permisjon! forstår ikke hvorfor jeg ikke får sove heller!?lurte på om det var pga lyst om morningene,kjøpte rullegardin,hjalp ikke.har ikke noen store plager,bortsett fra masse kynnere(innbiller meg at jeg er så vant med dem nå at når riene starter,så merkes det ikke:)jeg tror jeg har lest det meste innpå her nå:)og har hatt stor glede av historiene om far som må pakke bag på 2.trimester!!jeg har foresten termin 16.06 og dette er mitt 5 svangerskap.så må også få si at jeg er glad jeg får noen uker med permisjon før skolene tar ferie :) !!nei,nå er klokken blitt så mangen at jeg faktisk kan begynne å gjøre meg klar for siste arbeidsdag!!!YES

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå syntes jeg synd på deg. Du må jo bli kjempe trøtt i løpet av dagen! Jeg har hvert oppe siden kvart på seks med barn, og jeg sliter i løpet av dagen. Kunne sovet hele dagen:)

Du får ha en fin dag på jobb:) Kanskje du får sovet mer når du går hjemme, og får slappet av på dagen..

Skrevet

Hei, eg får heller ikkje sove..stod opp for en halvtime sia, da hadde jeg ligget våken siden halv 6.. måtte bare svare deg da d er min siste ordinære ar.dag idag(har vore aktiv sjukemeldt de 3siste vekene-joba i bhg..) OG eg også har termin 16 juni i år..MEN, det er "bare" mitt 2 svangerskap;-)

lykke til videre!

Skrevet

takk til dere begge to :) det er ikke ofte det er muligheter for en "høneblund" her,med mangen barn fra før.minste mann er snart 6.så når arbeidsdagen er over er det ulike aktiviteter av alle slag.men i dag tror jeg gudene er på min side,for de 2 aktivitetene som skulle vært i ettermiddag ble avlyst!!!kansje styggt,men jeg syntes faktisk det var deilig :)så er det ikke mer jobb.jeg sov middag i en evighet,og det var herlig!så artig at vi har termin samme dag!!er du begynnt å bli litt utålmodig også,Linn_med_junibaby_08??det har nemlig jeg.Og syntes at ALT er annerledes denne gangen..hilsen meg,som er i godt humør(og så utvilt at jeg sitter vel våken til langt på natt ;)

Skrevet

Lei ja! d kan du skrive ned, er først den siste veka no at eg har fått skikkli problema me å sove om natta, tungt me mage vettu:-) men at DU har overskudd i kverdagen, DET beundra eg deg for!! eg har nok me min 3 åring på ettermiddagen, i sin verste trass alder..men han e no skjønn og då...merka lunta mi er kortere og kortere, ikkje så masse som skal til før eg tenner på pluggene..då e d godt eg har en så flink samboer som stiller opp...

men tilbake til deg, 5 barnet altså:-) så spennende...eg trur eg får nok med 2.. skal jo fødes og følges opp!! men samtidig så er d kanskje lite med bare 1 søsken, er sjøl 1 av 4:-) og alderen ekje enn unnskyldning heller, er jo "bare" 24:-)

Skrevet

hei igjenn :)

så godt å bli beundret :)men jeg er vel en litt småhyper person til vanlig:)må ha noe å henge fingrene i liksom..men jeg er skikkelig trøtt om dagene.det er også her det er den siste tiden som er tung.men nå er det ikke lenge igjen!!og ikke noe jobb å gå på heller,og det er jo nesten det beste!:)jeg har en jente som blir 12 på mandag,en gutt på 9 og et halvt,skulle hatt en gutt på snart 7 (døde under fødsel) og en jente som fyller 6 i september.så jeg har "bare" 3 barn her..

at alt føles annerledes kan og være fordi jeg ble skilt for vel 4 år siden,og skal nå ha barn med ny mann.

ellers flyr dagene.og jeg har omtrent ikke gjordt klart noe til den nye som skal ankomme vår familie:)men jeg tenkte at på mandag når kakebesøk for eldstemann er over,da kan jeg ta fatt i det.

jeg har også en fantastisk samboer,som stiller opp på hva det måtte være.deter vel heller meg som ikke er flink å be om hjelp,og skal klare alt selv.(ble vant med det,da jeg var alene med 3 stykker)

i tillegg har vi nett kjøpt tomt,og skal bygge nytt hus.

ja,og ikke minst at jeg fikk vite at jeg var gravid da jeg var 27 uker på vei.hadde hormonspiral,og tanken på at jeg kunne være gravid slo meg ikke en gang.ikke før jeg hadde omtrent sultet meg i hjel i7 uker,og fremdeles hadde jeg lagt på meg 2 kilo... :)det var mangen ting som kom på plass da vi fant det ut da:)jeg er foresten "bare" 30 år!!

tilbake til utålmodigheten:er det noen tegn på deg??har hodet festet seg?slimproppen gått?eller noe sånnt?

det ble visst litt masse dette her..håper det går greit?godt å finne en plass med mangen andre som er gravid.føler jeg er så selvopptatt,og kun snakker om datoer osv og meg selv,men klarer ikke å styre meg;)

hilsen meg igjen!

Skrevet

jøss, skal si du har rukket masse på få år:-) og 27 veker gravid før du merket d?e d mulig tenker eg..men d e d nok..så hormonspiral e kanskje ikkje d luraste?lurte på å sette inn d etter denne her...

elles så har eg nok starta litt for tidli me utålmodigheten min, gikk 8 dager over med førstemann, sjøl om ikkje d trenger å bety at d skjer igjen..meen e styggelig redd for d.. hodet har ikkje esta seg, men h*n ligger i riktig stillig, så d e no godt utgangspunkt..kan ikkje sjå for meg setefødsel, iallefall ikkje etter svigermors egne uttalelser om dette..:-{

slimproppen har eg heller ikkje merka nåkke t enda..

så må smøre meg me en stor dose tålmodighet tenke eg:-)

enn du da? siden det er 5 fødsel komme d vel t å gå rimelig kjapt me deg, har du hatt noe fast mønster ang. i når du har født i forhold t termin?

min mor har fått alle 4 barna sine 1 uke overtid, og eg følger kanskje hennes syklus iogme førstemann gikk over ei veke..men ingen regel uten unntak:-)

Skrevet

ps!

håper du får sove litt bedre i natt:-) d begrenser seg litt iforhold t ligge stillinger (kan kun ligge på venstre side da ungen ligger på min høgre og eg føler eg kverker hele ungen om eg ligge på den sida), rygg og mage e jo uaktuelt..

så har du noen gode tips så kom gjerne me dem:-)

Skrevet

hei igjenn linn :)

ja,i natt har jeg sovet som selveste tornerose :)!!jeg tror jeg har sovet så masse at jeg er helt sløv ;)

ja å ligge på rygg og mage går ikke,det blir stabilt sideleie på meg også:)

jeg har en sommerdyne som jeg bretter,legger denne halvveis uder meg,for da kan jeg ligge halvveis på rygg,halvveis på siden,uten å føle meg stiv og støl neste dag.i tillegg har jeg en pute mellom beina,men denne ligger somoftest på gulvet en del ganger iløpet av natten..noen ganger under nederste fot.har også ekstra pute under hode,da jeg føler jeg blir kvelt uten.

jeg har ikke fått noen tegn jeg heller...ingen slomppropp eller noe sånnt.hode var festet på tirsdag,og dette har jeg ikke opplevd (bortsett fra med 1.mann da)men jeg har lest her inne at det er andre som går sånn i mangen uker også:)

når det kommer til når jeg har født med de andre,er det kansje litt oppløftende for deg da :)1.mann kom 10 dager på overtid.2 mann kom 3 dager tør termin,3.mann kom 16 dager på overtid med igangsetting,og 4.mann kom 11 dager før!!så de har stort sett kommet før,men det er jo ingen garanti for at denne gjør det da :) (dessverre..)

jeg har masse kynnere,noen vonde og noen som jeg bare kjenner at magen strammer med.

å bli gravid med spiral var veldig underlig!!tanken slo meg jo et par ganger,men jeg slo det fra meg for jeg trodde ikke det var mulig.det var de siste 2 mnd det begynnte å gå opp for meg,da jeg kunne se at noe bevegde seg der inne...(trodde først det var luft)men når det var sånn hver dag,og flere ganger for dagen var det bare å ringe til gynekologen:)fikk mitt livs sjokk da jeg så et stort hode på ul da ja :)

heldigvis ser alt kjempefint ut,og vi gleder oss jo!

et godt tips til deg som skal ha nr 2 er:ta med deg 1 pakke paracet og 1 pakke ibux på klinikken,da du får en del etterrier med denne.ta en tablett av hver,da dette fungerer veldig bra for min del,og jeg syntes dette var bedre enn å få noe sterkere på klinikken:)

(det er forøvrig det eneste jeg har kjøpt/gjordt klart til bagen min;)

ellers går det i hundre her.kakebesøk i morgen,må handle og bake i dag!skal på innskriving på skolen med minstemann (enn så lenge)på onsdag,også er det forskoledager tors og fredag.så blir det en rolig helg,før det er (på godt norsk) pølseuker.2 uker med avsluttninger i hytt og dynevær,med grillpølser,grillpølser og atter grillpølser!!!så ukene flyr jo!men jeg kjenner at jeg er klar,og skulle bare hatt et tegn på at noe er i gjære...skal be jordmor sjekke om jeg har begynnt å få åpning neste gang jeg skal der!ha en strålende dag!! hilsen meg

Skrevet

d me dine fødsler va jo oppløftende!! tenk om eg kunne fått FØR termin:-) jeei! d er bare 1 dag som skiller mens termin og UL termin, så er jo faktisk godt mulig eg slipper gå over iallefall *håpe*

takk for tips om paracet og ibux, d skal eg jammen prøve:-) e d lissom verre etter fødsel nr 2 enn me nr 1?

kjekt å høre at du har sove godt inatt, desverre ikkje likt for alle...satt oppe skikkeli lenge for å bli så trøtt at eg berre måtte sove, MEN d vakje så lurt, halvtimen etter hodet landa på puta og babyen hadde roa seg.ja då begynte "helvetes natta".. 3 åringen våkna me DEN spykula og holdt det gåande HEILE natta...vi tok han inn på vårt rom og sambo styrte sjølsagt me klesskift og spybøtte og slikt,..men man blir jo uroa og påvirka..så lang nattesøvn blei d ikkje.. trøsten va at eg fikk sove litt ut på formiddagen idag, D va GODT:-)

e no greit med masse aktivteter no de kommende vekene, da tenker en gjerne ikkje så masse på det man egentlig går å venter på..å ken vt, kanskje d bidrar til at ting skjer litt tidligere:-) er no lov å håpe!!

Ha en FLOTT og SOLRIK helg, her skinner sola og er så glad på naboens vegner som gifter seg idag, været kunne ikkje vært bedre:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...