Leonella777 Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Hei, Er i 12 uke, og hadde blødning i natt!! Det var nok en middels blødning, men ikke smerter. Er kjemperedd for spontanabort, for har opplevd det for 5 år siden,. Er det noen som har hatt blødning, men det har gått bra allikevel? Fortell!! Hilsen engstli
Leonella777 Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #2 Skrevet 23. mai 2008 Og jeg må også legge til at jeg hørte en frisk hjertelyd hos legen for 4 dager siden. Så jeg vet at alt har vært i roden fremt il nå værtfall....
yasmina Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 I mitt foerste savngerskap saa hadde jeg flere smaa bloedninger og det gikk helt fint. Ikke at det er min sak, men hvis di=u har hatt sex eller hard mage saa kan det ha foraarsaket bloedningene. est sannsynlig er alt bare vel med tanke paa liv for bare 4 dager siden, men er du veldig bekymret kontakter du legen og faar komme ned en gang til. Lykke til !
Ellebettemor Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 Jeg hadde blødning i uke 6- Friskt blod i en time eller to. Jeg dro på legevakt, og fikk henvisning til UL (som jeg fikk time til neste dag da jeg forklarte situasjonen). Jeg konstaterte hjerteslag, så alt gikk bra. Jeg hadde bedt om UL hvis jeg var deg.
sostre2 Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 Jeg har hatt to spontanaborter og har også fått to friske og fine jenter. Jeg er nå gravid igjen, er et sted mellom uke 13-15. Jeg har hatt brun utflod et par ganger tidligere i svangerskapet men ultralyden viste et levende lite rompetroll. I natt oppdaget jeg at jeg blødde etter å ha vært på do, men det hadde stoppet da jeg sto opp til morgenen. Jeg ringte til gynokologen og fikk time til mandag. Men han sa også at når jeg har kommet så langt på vei så går det som regel greit. måtte bare passe på å ikke løfte tungt og slappe masse av. Mitt råd er at prøv å ikke bekymre deg og legg deg nedpå noen ganger i løpet av dagen og hvist du ikke får smerter og det slutter å blø så går nok alt bra.
Myra Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Har en venninne som opplevde det samme i uke 11. Hun hadde en frisk blødning, men ingen smerter. Hun ble selvfølgelig redd, men alt var helt fint med barnet.
Leonella777 Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. mai 2008 Tusen takk alle sammen! Føler meg litt beroliget... Venter på at legen skal ringe meg tilbake, skal ha UL i dag, visss det går an, jeg sa jeg ville. klem til alle
coa75*tofinegutter* Skrevet 23. mai 2008 #8 Skrevet 23. mai 2008 Hei Hadde små og større blødninger til og fra i nesten to uker (fra rundt uke 11 tror jeg) Fikk tidlig ultralyd og alt var ok, men det var grusomt likevel! Noe med det psykiske, man SKAL IKKE blø når man er gravid, slik føltes det for meg i alle fall. I tillegg har mange jeg kjenner mistet, så jeg gikk konstant anspent. Men jeg har verdens beste lege, som skjønte hvordan jeg hadde det,så jeg fikk komme hver uke å lytte til hjertelyd, så lenge jeg hadde behov for det. Nå er jeg i uke 26 og det er så mye liv i magen at jeg slipper å engste meg. Jeg er en ganske åpen person og siden jeg var sykemeldt i to uker på grunn av dette, fortalte jeg det til ganske mange. Overraskende mange hadde lignende erfaringer (jobber på en typisk kvinnearbeidsplass) Legen sa i hvert fall til meg at så mange som 30% opplever dette i løpet av et svangerskap!!! Det er med andre ord svært vanlig, og ikke nødvendigvis fare for å miste selv om man blør. Likevel bør man dra til lege så raskt som mulig og spesielt hvis man har smerter! Lykke til, håper det går bra med alle...
*TuttiFrutti* Skrevet 23. mai 2008 #9 Skrevet 23. mai 2008 Jeg blødde i uke 11 - friskt, rødt blod i en dag, så var det små blødninger i 15 dager. Synes det var skikkelig ekkelt og var livredd. Var på ultralyd som viste et foster som rørte bra på seg med et bankende hjerte (jeg dro på privat ultralyd da jeg ikke hadde fått sykehus plass da). Veldig lettet! Legen kunne ikke si hva det kom av. Hvis du blør, sørg for å få tatt ultralyd så slipper du å lure og bekymre deg. Lykke til!
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #10 Skrevet 23. mai 2008 Hei. I mitt første svangerskap hadde jeg flere blødninger. Begynte i uke 6 og varte mer eller mindre langt ut i svangerskapet. Da kunne jeg ha alt fra litt blod til masse. En morning da jeg reist meg fra sengen fosset blodet og hele dynetrekket var fult av blod. Da var jeg REDD. Legene kunne ikke svare annet en at jeg fikk vente å se hva som kom til å skje. Men det endte hvertfall med at jeg fødte en fin liten jente på terminen, så all bekymringen var unødvendig, men det viste jeg jo ikke da. Håper det går fint med deg! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå