Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 jeg har en venninne som jeg trodde jeg kunne stole på angående penger.. hun hadde havnet i en kinkig situasjon, med en eks som var altfor kontrollerende, og hun trengte en ny tlf. pga betalingsanmerkning kunne hun selv ikke få det, så derfor etter mye om og men bestilte vi hver vår i mitt navn, begge inneforstått om at hun skulle betale sin egen regning, og at det skulle settes i hennes navn med meg som ansvarlig.. min telefon kom før hennes, og pga surr så fikk jeg ikke vite om telefonen før jeg hadde begynt å bruke min, og når jeg snakket med mobiloperatøren fikk jeg vite at regningen min måtte betales før vi kunne skille de to abonnementene.. pga surr med telefonen, ustabile øko forhold og hennes abonnement, kom vi fort opp i ti tusen, som er sperregrensen for denne mobiloperatøren.. jeg mistet jobben og derfor også inntekten, så fikk ikke betalt regningen, men etter 14 mnd med stengt abo, gamle regninger og mye mas på mob.op. fikk jeg vite at hennes del var på ti tusen pluss pluss, og min på myyyyyyye mer.. jeg har begynt (for en tid tilbake) å betale ned regninger, og fikk endelig mannet meg opp til å sende en mail til denne venninnen. kan jo ikke betale ti tusen for henne.. jeg har aldri fått noe svar, selv om jeg vet at hun har internett, og at hun sjekker mailen sin.. hva gjør jeg nå? har tidligere nevnt gjelden uten større interesse fra henne.. noen som har noen ide??
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 hvor dum er du da? kan ikke ha vært så gode venninner dere vel?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 du har vel tatt vare på det arket du skrev under på at du skulle være ansvars person, men det var hennes abo. ? for har du det så kan du sette opp en regning og sende ho et rekomandert brav. for da hun henter det på posten så må hu kvittere og da får du bevis på at hu har mottatt det.. og om hu skulle nekte å betale så kan du gå til et inkasso selskap.. for der får du pengene av de også fortsetter de med å kreve inn penger fra hu.. håper dette hjalp litt..
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 Huff:( Kjedelig situasjon. Høres ikke ut som du kan regne med mye hjelp fra henne. Dette gjør du ikke igjen for å si det sånn. Trist, men pengene blir nok ditt problem. Det lønner seg ikke være snill, alltid. Dessverre!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Ok, jeg svarte under her og leste ikke dete svaret. Høres lurt ut å gjøre det på denne måten da:) Ønsker deg lykke til!
Miniogmy Skrevet 23. mai 2008 #7 Skrevet 23. mai 2008 millebebi, er ikke dum, men trodde det beste om en venninne jeg har hatt i mange år, og inntil nå trodde jeg at jeg kjente henne.. fikk aldri noe ark ang ansvar jeg.. hun bestilte i mitt navn,og så skjedde det ikke mer.. men det som provoserer mest er at hun tok tidligere side for en annen jeg kjenner.. samme periode som jeg fikk øko problemer, måtte jeg flytte ut fra en venninne. jeg skyldte henne 3000 kroner, men hadde ikke noe inntekt, hadde ingen rettigheter, og levde fra hånd til munn i fire mnd.. denne jenta jeg skyldte for husleie fortalte dette til en drøss med andre folk, som begynte å legge seg oppi mitt og hennes anliggende, påsto at jeg var hjerteløs som ikke betalte henne pengene, og var rett og slett drittale.. det var da denne venninnen begynte å si at jeg måtte betale det jeg skyldte, for ellers fikk jenta jeg skyldte det så ille.. jeg hadde da ikke en krone, ingen leilighet, ingen jobb, og var gravid (hadde diare og ppilla mistet effekten) jenta jeg skyldte holdt igjen alle mine ting, og ei ny jente flyttet inn.. fortsatt maste folk på meg ang pengene, og jeg holdt på å få nærvøst sammenbrudd.. det endte med at jeg betalte henne 3500, 300 til hun som leide huset mine esker sto i, og hun som tok over huset kastet alle eskene minus en(dette var da mitt arvegods etter min avdøde mor, mistet alle minner fra barndommen der..) jeg har kuttet dem ut som venner, og tar ikke lenger kontakt.. er lei av å bli utnyttet nå..
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #8 Skrevet 23. mai 2008 Utrolig kjipt! Min samboer har vårt i lignende situasjon. Han skulle være snill med en kompis som er 30 år, arbeidsløs og bor hjemme hos mor og far. Min samboer lot han bruke sitt andre abonnement, han har et abn gjennom jobben og et privat. Kompisen fikk låne privaten. Det endte med at vi fikk inkassovarsel hver eneste mnd. Veldig frusterende da vi aldri har latt det gå sagt selv. Til slutt fikk min samb nok - meget tålmodig spør du meg, men da ringte vi bare å sa opp hele driten, så fikk han greie seg uten tlf. SÅNN ER DET Å VÆRE DUMSNILL!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #9 Skrevet 23. mai 2008 hvis dere skal gjøre noe slikt, så kjøp en mobil med kontantkort til dem. da må de jo selv betale for ringeminuttene/sms, og dere slipper å få regning. men det hjalp vel ikke mye nå. huff, stakkar deg HI:( for en utrolig jævlig sitasjon.
Miniogmy Skrevet 23. mai 2008 #10 Skrevet 23. mai 2008 har liksom nok gjeld å slite med, og jeg hater å kreve gjeld av venner.. men det er nok som min fosterfar sier, kryss aldri penger og venner, det er som olje og vann.. har heldigvis en flink bestemt samboer, som dytter meg i rumpa ang dette.. hjelper ikke stort at jeg har add, som gjør meg så impulsiv og lett å få med på sånt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå