Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Stakkars unger som får det navnet idag. Ordet loke har fått en ny betydning av unge idag, og det er bare rett og slett ikke noe man vil kalle ungen sin idag. Stakkars som de kommer til å bli mobba!!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 det er jo dine barn som kommer til å mobbe de.. enn å ha sånn holdning!!
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Jo tusen takk for det!!! Har faktisk planer om å kalle ungen for Loke dersom det blir en gutt. INGEN jeg har sagt det til har reagert på det! Slutt med fordommene dine! Det er dine barn som blir mobberne!!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 Da lurer jeg bare på hvor gamle dere er? Er dere over/rundt 30 og vennene deres er det, kan jeg skjønne hvorfor de ikke reagerer på den måten som en på rundt 20 ville ha reagert. Men det kommer vel ann på hvor i landet man bor også. Jeg bor på østlandet så kan hende det er bare her den slengen er. Hadde jeg hørt at noen rundt meg skulle kalle ungen sin det, ville jeg ikke reagert på det foran den personen som skulle kalle ungen min det, ville latet som ingenting. Folk kan være falske. Det finnes en sang som heter loke-motiv, og der bruker dem den nye betydningen av navnet til å beskrive tilstanden man blir i når man røyker hasj! Det sier litt!! Heller at ungene min blir mobberne enn de som blir mobba!!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #6 Skrevet 22. mai 2008 Loke er et veldig gammelt navn som ikke en kortvarig "inn" greie kan rokke ved. Dessuten er det ikke "å loke" et utrykk som brukes i særlig store deler av landet.. faktisk nesten ikke brukt lenger i det heletatt, som Schpaaa... Litt gårsdagens..
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #7 Skrevet 23. mai 2008 Jeg har aldri hørt uttrykket "å loke"... Hva betyr det? Trodde Loke var et helt vanlig navn jeg.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #8 Skrevet 23. mai 2008 Hvis man kan gammel norrøn gudelære var Loke en skikkelig kjiping!! Ville ikke brukt det navnet, men det er smak og behag. Har heller ikke hørt verbet "å loke", men ville som sagt ikke brukt det pga den norrønne historien. Loke var ond. Blir litt som å kalle ungen Adolf, Vidkunn, Mao, osv.. Et navn til jeg ville unngått akkurat nå er Josef, etter både Stalin og galningen i Østerrike.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #9 Skrevet 23. mai 2008 historien om den Norønne Loke.. Les:http://home.no/norron-mytologi/gudene/loke.htm Liker navnet jeg da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå