Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Skal ha barnedåp på søndag og hun lurer på om hun kan ta med seg ei venninne. I barnedåp!!!! Hallo? Skurrer ikke det litt? Jeg ble sjokkert. Hadde aldri trodd det var muligt.Er jo en grunn til en sender invitasjoner. Er det noen som hadde sagt ja?Jeg har aldri møtt denne dama.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Herregud,værre enn svigermora mi hu der. Det tar kaka ja! Si nei! Pokker heller!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Eh...trodde ikke at noen spørr om slikt, tror jeg hadde blitt sjokka selv..Men siden det også er eks svigermor så hadde jeg ikke brukt så utrolig mange kalorier på å sei NEI, det kan du ikke for dette er barnet mitt sin barnedåp å ikke enn venners venners fest!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Er vel ikke så farlig å bare spørre da. Du kan jo bare si nei og så er saken over
Gjest Mylian *2pp* Skrevet 23. mai 2008 #7 Skrevet 23. mai 2008 Er det noe å bli sint for da? Er jo bare å si nei...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #8 Skrevet 23. mai 2008 Har ikke sagt jeg er sint,men sjokka...Har sagt at hun kan bli med.Må jo f.eks gjøre om på bordplasseringene og bordkort.Skulle bruke 5 bord,men må nå ha 6.Da må jeg ha ny duk.Litt ekstra arbeid ble det.Og allikevel er sv.mor sur for jeg måtte tenke på det.Jeg måtte se anng det med plasseringene.Har jo planlagt noen uker. HI
KaMa Skrevet 23. mai 2008 #9 Skrevet 23. mai 2008 Syns ikke det var så urimlig. Er det en eks-svigermor, så er det sikkert greit å ha med seg noen fortrolig i en slik setting. Og utfra at du klarte å synes at hun var så lite normal som kunne finne på å spørre om noe sånt, så er det kanskje ikke så rart at hun vil ha med seg noen..
Liagora med 2 jenter Skrevet 23. mai 2008 #10 Skrevet 23. mai 2008 Det er jo ikke vanlig å ha med seg ei venninne i barnedåp da..skjønner ikke at noen oppegående mennesker får seg til å spørre engang. Det er jo samma som når man var 14 at man måtte ha med seg venninna for å møte en man var såå forelska i. Jeg hadde hvertfall sagt nei, og om hun ikke ville komme uten venninna si som du ikke kjenner, så hadde det blitt hennes valg.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #11 Skrevet 23. mai 2008 Det hørtes veldig, veldig spesielt ut! Men kan det tenkes at det er en eller annen underliggende grunn til at hun vil ha med seg en venninne? Er hun f.eks. syk på en eller annen måte, og trenger en "hjelper"? Da stiller det seg jo annerledes. Jeg måtte selv ha med meg en "hjelper" i en barnebursdag engang, p.g.a. sykdom. Det var absolutt greit for vertskapet, "min" gjest holdt seg litt diskret i bakgrunnen og det var et kjempehyggelig bursdagsselskap.
KaMa Skrevet 23. mai 2008 #12 Skrevet 23. mai 2008 Hadde det vært vanlig å ta med en evt partner? Mann? Kone? Samboer? Dersom hun ikke har noen partner, så er det vel ikke så rart å ta med en venninne?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #13 Skrevet 23. mai 2008 Kan jo hende det er kjæresten hennes...hvem vet?
Liagora med 2 jenter Skrevet 23. mai 2008 #14 Skrevet 23. mai 2008 Frekkheten lenge leve sier jeg bare..utrolig hvordan "tankegangen" til enkelt hjerner er.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #15 Skrevet 23. mai 2008 Kommer vel ann på grunnen. vi hadde en ekstra gjest i vårt bryllup fordi ei vennine av min mann hadde besøk fra Usa som lurte på å få være med og se hvordan ett norsk bryllup var.
KaMa Skrevet 23. mai 2008 #16 Skrevet 23. mai 2008 Jeg syns i grunnen det er frekkere å være så lite gjestmild at man mener det er frekt å spørre å få ta med seg følge..
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #17 Skrevet 23. mai 2008 Det kan være både litt frekt og respektløst, men det kan også hende det er en eller annen spesiell grunn til at hun spør. Vi feiret en gang juleaften sammen med en kamerat av broren min. Han er irsk, og kunne av forskjellige grunner ikke dra hjem og feire sammen med familien sin. Og han satte veldig pris på å være bedt hjem til oss.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #18 Skrevet 23. mai 2008 Ingen svigermor er verre enn min. Hun er en heks tvers igjennom. Har aldri hørt hun si noe pent om andre i de xx årene jeg har hatt henne som svigermor. Hun klarte å si at om hun andre svigerdateren hennes "var blit så brei over rævva". Stakkars jente var jo gravid. Makan til DRIT KJERRIG, håper hun dør tidlig.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #19 Skrevet 23. mai 2008 Å herlighet for noen overreagerende, hysteriske kvinnfolk som er her. Skjønner virkelig ikke hvorfor du ble SJOKKET over at hun spurte om det. Da har du jammen opplevd lite spennende i ditt liv.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #20 Skrevet 23. mai 2008 Hun har mann.hun har flere fra sin fam der,og hun er ikke syk og trenger en hjelper.Og at jeg er lite gjestfri er idiotisk og si.Hun får ha med venninna si.Og jeg har bare vært o.k med henne alltid.Hun derimot har gjort mye hun kan skjemmes av,kan hende derfor hun vil ha venninna med.Jeg synes ikke det er vanlig da å ta med seg ubudne gjester i en dåp.Jeg hadde aldri ville gå i en dåp der jeg ikke var invitert.Og det er en grunn til at man inviterer.Må jo sette en grense for hvor mange en blir. Hi
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #21 Skrevet 23. mai 2008 Ja,det er ikke normalt å bare ta med noen i en dåp.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #22 Skrevet 23. mai 2008 Ja, om du kanskje nevner det med en gang hadde det ikke vært noen som hadde kalt deg lite gjestfri osv. Alt vi oppfattet fra hovedinnlegget var at du var sjokket over at hun kunne spørre om det, og det syntes jeg var latterlig å være sjokket over. Det er faktisk lov til å spørre! Hun har jo ikke tatt med ubudne gjester enda, herregud, hun har spurt deg. Du overreagerer!!
KaMa Skrevet 23. mai 2008 #23 Skrevet 23. mai 2008 Jeg siktet ikke til deg ang å være ugjestmild, men hun som mente det var så dritfrekt. Det ligger mye info i bunn som ikke kommer frem i hovedinnlegget som _du_ vet, og du kan derfor vite om hun er urimlig, ufin og uten sosiale antenner osv. Det kan jo ikke vi som leser. Jeg syns ikke det er sjokkerende ille å spørre om å ta med en venninne, noe min mor lett kunne gjort, om man f. eks er alene og ikke kjenner noen, eller man ikke har en helt ok tone med de andre som er tilstedet. Altså er det ganske avhengig av situasjonen rundt. Og jeg syns det er rart at så mange med en gang syns at dette var uforskammet og respektløst gjort. Mulig jeg er vant med litt sære tilstander, der man gjerne inviterer folk som ikke har så mange alternativer på f. eks julaften o.l. så jeg syns virkelig ikke det er ødeleggende for en feiring om det er en ekstra til stedet. Uansett så syns jeg de tendensene som kom frem i denne tråden var smålige og kjipe. Spesielt siden de satt med like lite info som meg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå