C@milla *EMIL* Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Føler meg litt grønn her inne egntlig. Har enda en uke til jeg kommer over, men tyvtitter litt... Ser det er mange som snakker om at de blir strippa.. hva betyr det? Settes dere igang på et vis eller?(er det veldig tydelig at jeg er førstegangs?;o))
Gjest Mamsen til 2,5 jenter Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Ikke fortvil, jeg er 3.gangs og aner ikke hva de snakker om Håper å få vite det nå jeg og c",)
C@milla *EMIL* Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2008 hehe, det var jammen bra ;o) Føler at jeg har selskap med noen da vertfall:o)
Sikkertforgammel Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 Får ikke sove jeg Så kan fortelle hva stripping er. Det er noe jordmor kan gjøre om/når man har moden livmorhals, dvs at den er myk, og litt utslettet (og man har gjerne litt åpning og). Da stikker hun 2 el 3 fingre oppi der og river og røsker litt i hinnene, slik at de løsner, så det kanskje åpner seg litt mer, og prosessen mot fødsel (forhåpentligvis) går litt fortere. Noen synes det er kjempevondt, andre synes det er lite vondt, men for de aller fleste er det helt overkommelige smerter. Tar ikke lang tid for jordmor å gjøre dette, mellom 5-20 sekunder ca. Jeg har bedt om å bli strippet når jeg er nærme termin, og jm sa at det var helt greit, det kunne hun gjøre (dersom jeg er moden da, såklart =) ) Håper du forsto det jeg forklarte da =) Lykke til videre.
Line m 3 Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 Synes det er så teit navn på det Det de gjør er jo å tøye litt i livmorhalsen. Ble gjort det på meg med nr 2 flere ganger, siste gangen kom slimproppen og fødselen startet et halvt døgn etterpå. så hvorfor kalle det stripping når de tøyer?
C@milla *EMIL* Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. mai 2008 Tusen takk for svar begge to,føler meg opplyst nå )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå