Gå til innhold

Hva tror dere? Streik eller ikke streik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter og gløtter på Unio sine sider. Magefølelsen min sier at det ender opp med streik denne gangen. Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Magefølelsen min sier også streik..

Er vel ikke så lenge igjen til det blir avgjort? Er det ikke klokka 24?

Skrevet

De går for overtid, det hadde de ikke gjort dersom det var helt svart? Men venter nå til kl oo med å legge meg. Dersom det blir streik blir alle forelesningene mine i helga avlyst, så bare trist er det jo ikke.

Skrevet

Nei, det tyder jo på at de ser en mulig løsning. Men jeg er skeptisk.

Skrevet

Forresten så trenger jeg skattepengene mine, så jeg vil ikke ha streik hos kemneren i kommunen min.

Skrevet

Jeg er mest nervøs for eventuelle eksamener. Men der sto at de ikke ville ramme eksamensavviklingen med det første, så satser på det skal gå greit?

Om studentene først har fått avlagt eksamen så er det vel greit vel, er det ikke? Altså, å gå i streik sånn at de ikke blir sensurert etter de er avlagt er jo bare rein ondskap...

Skrevet

På NTNU sine sider står det at eksamener går som planlagt ettersom eksamenskontorene ikke er rammet.

Gjest sug lut laserfnask
Skrevet

Er de avlagt blir det bare et helvete for sånne stakkars jævler (som meg, for ville helvete) som da må streike i den periode det er mulig å rette (fordi det ikke er undervising) og så velge mellom ferie eller ferie-med-retting-og-faan. Egentlig er det meningsløst å streike i yrker hvor de eneste som rammes er en sjøl. Ingen gjør dine foreleseres rettting/sensur/forskning for dem, men gjøres må den, bare på mindre tid.

Forøvrig er jeg pro streik som middel, bare for å avklare det.

Skrevet

hehe, jeg er veldig for streik som middel. Men er som mange andre, synes det er ugreit når det rammer meg:p

Skrevet

Ny melding nå. Fortsatt ikke enighet på noen punkter. Hverken kr eller afp. Dette ser ikke bra ut.

Skrevet

Faens bortskjemte nordmenn, aldri er det bra nok!!! At det er mulig å være så barnslig! "Hvis vi ikke får viljen vår, så kommer vi ikke på jobb". Herregud, at de ikke er flaue! Skulle ikke vært lov, jævla utpressing er hele greien, drittunger!

Skrevet

mm. vi bør i grunn bare legge ned arbeidstagerorganisasjonene og la arbeidsiverene bestemme alt. Ja streik er utpressing. men det er jo halve poenget da.

Skrevet

Så du synes altså det er greit at politifolk har en grunnlønn på under 300,000?

Gjest sug lut laserfnask
Skrevet

Ludderet gjør nok det, for ludderet har ikke tenkt så langt. Heller.

Skrevet

Hvorfor ikke? Politiet er jo talentløse.

Er jo helt tragisk at man bare kan nekte å komme på jobb og så får man høyere lønn, er jo ikke rart folk streiker da! Fine verdier å lære ungene. Da kan jo de bare nekte å gå på skolen hvis de ikke får nok ukepenger, veldig bra :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...