piano♫ Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Jeg sitter og gløtter på Unio sine sider. Magefølelsen min sier at det ender opp med streik denne gangen. Hva tror dere?
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Magefølelsen min sier også streik.. Er vel ikke så lenge igjen til det blir avgjort? Er det ikke klokka 24?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 De går for overtid, det hadde de ikke gjort dersom det var helt svart? Men venter nå til kl oo med å legge meg. Dersom det blir streik blir alle forelesningene mine i helga avlyst, så bare trist er det jo ikke.
piano♫ Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. mai 2008 Nei, det tyder jo på at de ser en mulig løsning. Men jeg er skeptisk.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 Forresten så trenger jeg skattepengene mine, så jeg vil ikke ha streik hos kemneren i kommunen min.
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #6 Skrevet 22. mai 2008 Jeg er mest nervøs for eventuelle eksamener. Men der sto at de ikke ville ramme eksamensavviklingen med det første, så satser på det skal gå greit? Om studentene først har fått avlagt eksamen så er det vel greit vel, er det ikke? Altså, å gå i streik sånn at de ikke blir sensurert etter de er avlagt er jo bare rein ondskap...
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 22. mai 2008 #7 Skrevet 22. mai 2008 På NTNU sine sider står det at eksamener går som planlagt ettersom eksamenskontorene ikke er rammet.
Gjest sug lut laserfnask Skrevet 22. mai 2008 #8 Skrevet 22. mai 2008 Er de avlagt blir det bare et helvete for sånne stakkars jævler (som meg, for ville helvete) som da må streike i den periode det er mulig å rette (fordi det ikke er undervising) og så velge mellom ferie eller ferie-med-retting-og-faan. Egentlig er det meningsløst å streike i yrker hvor de eneste som rammes er en sjøl. Ingen gjør dine foreleseres rettting/sensur/forskning for dem, men gjøres må den, bare på mindre tid. Forøvrig er jeg pro streik som middel, bare for å avklare det.
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #10 Skrevet 22. mai 2008 hehe, jeg er veldig for streik som middel. Men er som mange andre, synes det er ugreit når det rammer meg:p
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 22. mai 2008 #11 Skrevet 22. mai 2008 Ny melding nå. Fortsatt ikke enighet på noen punkter. Hverken kr eller afp. Dette ser ikke bra ut.
The most famous Ludder Skrevet 22. mai 2008 #12 Skrevet 22. mai 2008 Faens bortskjemte nordmenn, aldri er det bra nok!!! At det er mulig å være så barnslig! "Hvis vi ikke får viljen vår, så kommer vi ikke på jobb". Herregud, at de ikke er flaue! Skulle ikke vært lov, jævla utpressing er hele greien, drittunger!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. mai 2008 #13 Skrevet 23. mai 2008 mm. vi bør i grunn bare legge ned arbeidstagerorganisasjonene og la arbeidsiverene bestemme alt. Ja streik er utpressing. men det er jo halve poenget da.
supergyda Skrevet 23. mai 2008 #14 Skrevet 23. mai 2008 Så du synes altså det er greit at politifolk har en grunnlønn på under 300,000?
Gjest sug lut laserfnask Skrevet 23. mai 2008 #15 Skrevet 23. mai 2008 Ludderet gjør nok det, for ludderet har ikke tenkt så langt. Heller.
The most famous Ludder Skrevet 23. mai 2008 #16 Skrevet 23. mai 2008 Hvorfor ikke? Politiet er jo talentløse. Er jo helt tragisk at man bare kan nekte å komme på jobb og så får man høyere lønn, er jo ikke rart folk streiker da! Fine verdier å lære ungene. Da kan jo de bare nekte å gå på skolen hvis de ikke får nok ukepenger, veldig bra :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå