solastråler Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Min datter har slått seg vrang med legging. Hun har gått fra og være en engel med legging til noe jeg ikke vil sette navn på en gang. Før så la jeg henne, og gikk. Hun sov før d var gått 10 min som regel. Nå bruker jeg plutselig 2 timer. Jeg har kuttet ned på middags hvilen hennes uten at det ikke har noe betydning. Hun blir to år i august. Hun klatrer ut av sengen og kommer. Jeg legger henne ned igjen i sengen å sier natta, og legger på henne dyna. Hun løfter beina opp for og hindre meg i å legge på henne dyna, når jeg ber henne legge ned beina sier hun nei og holder fast i dem. Sier jeg natta sier hun nei. Jeg går ut og hun kommer like etter. Jeg går inn igjen legger henne ned og sier natta. Slik holder vi på i to timer. Hører jeg henne før hun klatrer ut av sengen ber jeg henne legge seg ned. Hun har slik TRASS at gud bedre meg. Hun har endret litt i være måte også på dag tid, veldig sta. I dag fortalte barnehage tanten at hun var den eneste som ikke hadde fått is etter de hadde tatt bilder i barnehagen fordi min kjære datter nektet og spise nista si før isen. Så da fikk hun heller ikke is. Går de på tur i barnehagen så sette hun seg ned, vist de ikke går dit hun tenkte de skulle gå. Barnehage tanten sier hun syns d er litt artig og se slik vlije hos en liten, men at hun ikke gir etter på min STA prinsesse. Jeg gir heller ikke etter, men nå begynner jeg og miste tålmodigheten med legging. Min datter vil at jeg skal sitte inne på rommet sammen med henne og holde henne i hånden til hun sovner, men det er en uvane jeg ikke har lyst til å ha. Kose kan hun gjøre når hun er våken! Finnes det noe som kan gjøre ungene trette slik at legging går bedre. Kanskje jeg skal begynne å gå tur før legge tid. Jeg håper dere har mange god råd til meg!
Mamma´n til A og F Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Hvor gammel er hun? Er som å lese om min datter på 2 år. Hun var en engel å legge frem til for ca 2 måneder siden. Holder på som din. Hver kveld er en kamp. Vondt avslutning på kvelden. Hun har meget sterk vilje. Til tider er jeg helt matt.... Trøster meg med at viljesterke barn har noe som kommer godt med senere i livet. Er nok en periode vi må igjennom. Det beste er nok å forholde seg rolig(lover meg selv det vær kveld hun har sovnet...) Lykke til, til oss begge:))
IgglePiggle Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Har en svigerinne med samme problemet og hun har en gutt paa 2.5 aar.. De fikk beskjed at det er ikke lurt aa kutte ned paa dag sovingen (saa lenge det er innenfor rimelighetens grenser da) for den luren gaar ikke over natte soevnen likevel og at de gjerne trenger den.. Dette sa helse soesteren altsaa.. Du maa bare bite tennenne sammen og foelgem henne tilbake i sengen.. Dette kan du risikere og gjoere maaaange ganger men du maa vaere sterk. Ikke snakk for mye med henne bare si at det er natt og at naa skal vi sove.. Lykke til.. De kan sannelig teste tolmodigheten til oss voksne disse smaa.
Minnie Mom Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 Hei, jeg har ikke lest hele innlegget ditt, men vil fortelle om vår gutt. Han var også lett å legge, men ble veldig vanskelig i vinter, sånn litt før jul. Kunne holde på i 2-3 timer og jeg var helt utslitt (og høygravid). Etter jul kuttet vi ned på dagsøvnen etter avtale med bhg, men det hjalp ikke. Derfor kuttet vi helt ut, han var da 2 år og nesten 5 mnd. Nå er han selvfølgelig noen dager veldig sliten etter bhg, spesielt hvis de har vært mye ute eller på tur.., men så slokner han kl 19 hver kveld også. Det er såå deilig.. ) Han finner som regel gjerne senga selv, sier natta og så går jeg ut. 2 minutter etterpå sover han. Hvis han har sovet på dagen (hender det hvis vi har kjørt bil) så er han med en gang mye værre å legge. Skal ikke mer enn 10 minutter dupp til for at leggingen blir værre. Så mitt råd er: kutt helt ut dagsøvnen.. )
Mamma´n til A og F Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 Jeg er også fristet til å kutte å dagsovingen, men redd hun skal bli overtrett..... Hun sover gjerne 1.5 timer, og tenker at det er fordi hun trenger det?
Minnie Mom Skrevet 22. mai 2008 #6 Skrevet 22. mai 2008 Jeg også kviet meg veldig, og det var derfor vi først prøvde å bare begrense søvnen til 1 times dupp. Men det hjalp jo ikke... Vi fikk baby i januar og vi kunne bare ikke bruke 3 timer på å legge storebroren med ny baby i huset. Så vi måtte gjøre noe. Og det går bra, som sagt er han sliten og noen ganger sovner han på vei hjem, men da vekker jeg han nå vi er hjemme. Sånn må det bare være. Er vel tøffest de første dagene, men så går det seg til. Noen ettermiddager er han ekstra sliten og sutrete, men så sovner han greit kl 19 da, og det er godt, vi trenger de timene på kvelden uten barn.. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå