Gå til innhold

Dere som har kjøpt gammelt hus...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere gjort av elektrisk arbeid? Vi har kjøpt hus fra 1960, ingenting av det elektriske annlegget er skiftet ut. Holder nå på å pusse opp 2 soverom, burde vi få en elektriker til å skifte det elektriske på disse to rommene med det samme kanskje? For dere som har gjort det, var det dyrt? ledningene ligger jo inni veggen...

Har tenkt å kontakte noen i morgen og høre, men bare så nysgjerrig på hva dere har gjort...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kjøpt hus fra 50-tallet. Men der var det elektriske skiftet. I tillegg ble det satt inn nytt sikringsskap da vi overtok.

Jeg ville iallefall fått inn elektrikere til å tatt el-sjekk eller hva det nå heter.

Leide leilighet fra 6o-tallet og der smuldret ledningene opp inni veggene.. Farlig, farlig.

Skrevet

Ja, akkurat det er jeg litt redd for, tror vi bør skifte :(

Dyre greier kan jeg tenke meg...

Skrevet

Den sjekken der det kommer elektriker og sier hva som MÅ utbedres, hva som bør og hva som kan være som det er koster visst ikke sååå mye.

Og hvis dere må utbedre; be om tilbud fra flere firma. Lønner seg alltid. Men dyrt er det nok.. Håndtverkere har gode tider. :)

Skrevet

Vi har hus fra 1952. Skiftet alt det elektriske, nytt sikringskap og alt....kom på rundt 90 000,- men det er verdt det, skummelt med gammel elektrisitet

Skrevet

vi kjøpte hus fra 1952. Da min far, ûberelektriker an mas, fikk kjempestøt, tvingte han oss til å skifte el-anlegget. Fikk det til "innkjøpspris" da han jobber i elektrofirma, og betalte ca 40 000 men jeg vet at det egentlig koster mye mer, ihvertfall det dobbelte.

Skrevet

Takk for svar, skjønner nok at vi bør bytte ut det elektriske ja... Men har ikke råd til alt nå.. grøss og gru, hadde aldri kjøpt gammelt hus igjenn hvis jeg hadde vist om alle utgiftene og all jobben det er med det...

Skrevet

Jeg later som om det er en del av sjarmen med gammelt hus....Som f.eks at kloakken går tett hver 2-3 mnd pga dårlig helling mot septikktank, slike ting....

Men el-anlegg er kjempeviktig. Om noe skjer (gud forby), får du gjerne avkorting på forskikring og hele pakken.

Skrevet

Hehe, ja det gjelder å vinkle det til det positive :) Er jo egentlig kjempefornøyd med huset, men akkurat nå bare veldig sliten etter 1 uke med tapetskraping, maling, tapensering og soving på feltsenger i stua...

Men el- anlegg må byttes, sikkerheten er viktig!

Da får vi heller droppe den rålekre senga og garderoben vi har sikla på til soverommet vårt... crap...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...