Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren til barnet i magen er veldig allergisk mot enkelte matsorter, spesiellt nøtter.

Han sier at han har fått vite at pga dette skal heller ikke jeg spise noe som han er allergisk mot siden det kan påvirke barnet.

Jeg har en venninne som er sykepleier og jordmor, og hun mente at barnet heller kunne bli resistent.

Har forsøkt å søke på nett, men finner ikke noe om dette. Skal snakke med legen min, men får ikke gjort det før om en uke.

Jeg har forøvrig ikke matallergi.

Er det noen som vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror kanskje barnefaren har litt rett der, siden barnet kan ha arvet hans allergi. sikkert lurt å holde seg unna visse ting, hvert fall til du har snakket med lege :)

Skrevet

Jeg spiser uansett ikke det han ikke tåler (pga kyssing, ol:)), men jeg kan liksom ikke se for meg at det skulle påvirke barnet mens det ligger i magen, slik som han mener. Han kan jo dø hvis han spiser en Cashewnøtt. Jeg tenker litt på hva som skulle skje dersom jeg skulle få i meg noe, et spor, el. ved et uhell.

Jeg fortalte jordmor i går at barnefar har ekstrem matallergi og astma, men hun sa ikke noe om at jeg skulle holde meg unna noe. Spurte henne ikke spesifikt heller, men vi har snakket endel om det her i dag, barnefar og jeg.

Skrevet

Barnefaren her også har nøtteallergi men eg har ikke hørt noe om at det kan være farlig for barnet i magen om vi får i oss noe den andre forelderen er allergisk mot... tror det blir gjeldende i ammeperioden?!

Si fra viss du finner ut noe mere om det da:)

Skrevet

Ja, det høres mer logisk ut at det skal gjelde når man ammer.

Jeg skal si fra så fort jeg vet noe mer om dette:).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...