Gå til innhold

Ekstrem svangerskapskvalme!(hyperemesis gravidarum)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som sliter med det ?

hadde jo gleda meg sååå til å gå gravid, men neeei...er bare slitsomt!

er 17 uker og 2 dager på vei, og er fortsatt ekstreemt dårlig..

mulig sykehusinnleggelse over helga..det er så kjedelig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du er ikke alene...er 16 uker nå, like dårlig, kaster opp alt og må jobbe masse med å få i meg mat. Vært et par runder på sykehuset, og det hjelper jo, selv om det er utrolig kjipt. Har klart meg noe bedre de siste ukene, men det er tøft, ufattelig tøft å ikke fungere.

Jeg har dessverre ingen råd å gi, da jeg føler jeg har prøvd alt selv uten resultat. Får ikke fred på natta en gang. Phenergan dempet noe av det værste for meg, men ser ikke ut til å fungere lenger, blir bare ufattelig trøtt. Jeg har sluttet å håpe på at det skal forsvinne over natta, prøver å tenke positivt og tenke på den lille i magen. Jeg vet dette er noe som til slutt går over og ikke er farlig med riktig oppfølging. Ikke alltid lett da, når man henger og slenger rundt doskola og går dag og natt rundt grønn i ansiktet.

Er lei, må innrømme det, men tiden går, og det er så flott det som kommer på slutten, hadde bare tida gått litt fortere...

Skrevet

Jeg har det også fortsatt, er 17 uker til søndag :)

Er noe dritt, det er helt klart! Har prøvd alt annet enn akupunktur, har time til det i midten av juni..

Hjelper litt for meg å ta postafen og drikke energi drikk fra apoteket, legger på meg 100 gram i mnd kanskje hehe..

Klarer meg noen ganger uten å kaste opp hvis jeg tar postafen, men problemet er at når jeg tar postafen så fungerer jeg ikke :-S

klarer ikke konsentrere meg, sovner når som helst og er helt slått ut rett og slett..

Har gitt opp håpet om at det skal gi seg, tar bare en dag av gangen g gleder meg til babyen kommer..

Skrevet

jeg har også prøvd phenergan, men det gikk ut over levera mi, leverfunksjonen er noe nedsatt, for ble gravid mens jeg hadde kyssesyke..

har prøvd det meste av kjærringråd og legeråd, men ser ut til at det bare må gå over av seg selv..

noen dager er heldigvis ganske bra, så jeg får hvert fall gjort unna det meste av husarbeidet :P ikke alltid samboeren er like behjelpelig på det området..hehe...

meen, det er hvert fall verdt det, gleder meg utrolig mye til den lille kommer :)

Skrevet

jeg er i uke 27 o spyr enda:P har prøvd afipran med en viss effekt,men måtte slutte på di nå...akupunktur hjalp ikke...og postafen hjelper heller ikke...så da er det bare å he nedtelling til termin:)

Skrevet

nei er visst ikke noe som hjelper..heh..men men, sånn er det, vi får nå bare tenke på at det kommer noe veldig bra ut av det :)

Skrevet

Sliter også med dette!

Er i uke 17. Hadde ikke i min villeste fantasi trodd at man kunne bli så dårlig av å være gravid..

Har heldigvs sluppet sykehusinnleggelse for jeg har fått afipran som hjelper meg å holde på mat.

Nå er kvalmen såpass lett at jeg stort sett klarer meg uten medisiner, så er en viss forbedring heldigvis.

Men jeg er fremdeles "grønn" i trynet, og eier ikke energi. Kjedelige innholdsløse dager.... Men men.... vi får jo en fantastisk premie til slutt!

Har på en måte bare godtatt at jeg er så dårlig, og går ikke lenger å venter på at det skal gi seg. De første ukene telte jeg jo bare dager til 12. uke for alle sa at jeg skulle bli bedre da. yeah right. Lettere psykisk å ta en dag av gangen og bare godta at du ikke er en av de som stråler og spretter rundt i graviditeten.

God bedring til dere alle! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...