Gå til innhold

Hvor kjenner dere hikke??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 6 dager til termin og har de siste dagene begynt å bekymre meg for om den lille i magen har snudd seg til seteleie... Alltid når babyen har hikket tidligere, har jeg kjent det tydelig i bekkenet, den siste uken har jeg kjent hikken helt oppe ved ribbena.. Hvordan ligger babyen deres og hvor kjenner dere hikken? Kan en kjenne det godt i ribbena selv om han ligger med hodet ned??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg legger babyen med hodet ned, hun snur seg fortsatt, noen ganger kjenner jeg hikkingen på venstre side og noen ganger på høyre side!

Skrevet

Jeg kjenner hikke nede i bekkenet og vesla ligger med hodet ned, men jeg synes det er rart om babyen har snudd seg så sent i svangerskapet? Ta kontakt med sykehuset om du føler deg veldig usikker, dumt å bekymre seg unødig... Tvi tvi

Skrevet

Jordmor forklarte meg at der du kjenner "hikken" best, er der ryggen er. Jeg kjenner det på venstre side, midt på magen. Han ligger med hodet ned.

Skrevet

Min lille ligger med hodet godt festet, og jeg kjenner hikkingen både nedi bekkenet og oppover magen/oppunder ribbena samtidig. Regner med at det rister i hele kroppen til lille tassen, jeg. Liten plass der nå også. 9 dager til termin her:-)

Skrevet

kjenner det langt nede.. ca der man tar keisersnittet om det sier noe.. vet ikke hva det vil si da, om det er hodet eller kroppen som "rister".. er ganske svakt.. småe dunk akk som en puls.. har kjent det i en uke ca.. er 29 uker nå.. var på ul i uke 27, da "satt" hun fremdeles.. så blir litt tullete av det..

Skrevet

Takk for gode betryggende svar :) Jeg synest også det ville være rart om han skule snu seg nå, iallfall uten at jeg ville legge merke til det... Er jo ganske så trangt der inne nå.. :)

Skrevet

Jeg kjenner hikkingen nederst ved bekkenet, og prinsessa mi ligger i seteleie. Trodde man kjente hikkingen best der hode på babyen var, men for min del så stemmer ikke det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...