Lunalill Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Jeg er da 17 uker på vei med andre barn... Og jeg har ennå ikke fått høre fosterlyden, da legen ikke hadde godt nok utstyr.. Jeg har ikke time til jordmor før 24 juli, men skal da på ultralyd den 6 juni(heldigvis).. Uansett så har jeg hatt sånn "svie" i magen ei stund nå, og opplevde ikke det her når jeg gikk men prinsessa.. Det er litt sånn alà løs-mage svi'ing, om dere skjønner.. Men jeg er langt ifra løs i magen... Det er sikkert ingenting, men jeg blir bare litt bekymret... Huff, jeg er jo mye mere bekymret denne gangen, enn da jeg gikk med første :/ Noen andre som har hadd/har sånn "svie" i magen???? Eller kan hjelpe meg og bli litt beroliget her jeg sitter??
*mamma t mathea - *fødeklar* Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 kan du ikke snakke med jordmoren din om du kan komme ned og få høre hjertelyden? det gjorde jeg er og uke 17 med nr 2. fikk høre den da og var super fornøyd og veldig mye mer rolig. alt er nok bra skal du se:) lykke til
Popelko Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 ikke helt sikker på slags svie du mener, men tror det er ganske normalt, siden livmora vokser, og strekker seg...skjønner godt at du blir redd da, blir jeg å med en gang jeg merker noe ubehag..jeg er også 17 uker på vei, men dette er mitt første da.. så sent du skal til jordmor men hvis du bare googler litt på nettet, så finner du garantert et sted hvos står litt om det der, det har beroliga meg hundre ganger hvert fall lykke til på ul
Lunalill Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. mai 2008 Jo hadde jeg bare kunne gjort det :/.. De har ingen ledige timer eller ledig tid virker det som, for jeg måtte gå til lege da jeg var 15 uker, pga stor pågang.. Ja håper virkelig at alt står bra til .. Magen vokser jo og puppene har vokst seg ferdig for min del hehe De trenger virkelig ikke og bli større nå ) .. Og egentlig så skjønner jeg ikke hvorfor jeg skal være så bekymret nå, jeg vet jo hva jeg går til denne gangen. Og burde jo vært litt mer trygg, men den gang ei :/...
Lunalill Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. mai 2008 Det er ikke sånn ubehag som man har når livmora strekker seg.. Så jeg skjønner ikke helt selv... Det kjennes litt ut som sånn smerte man får når man får diare, men ikke helt det samme... Hmmm....vanskelig og forklare det her Akkurat som om det "brenner" i magen..... Om noen blei noe klokere nå da;) hehe
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 22. mai 2008 #6 Skrevet 22. mai 2008 Ville bare si at jeg kjenner til den sviingen i magen jeg...har aldri funnet ut hva det kommer av men det er ikke farlig, hadde det forrige gang også. Jeg er i uke 16 da...har også tider hvor jeg liksom ikke helt kan forstå at alt faktisk er bra der inne, klarer ikke å roe meg helt nei selv om jeg har vært på UL et par ganger allerede. Rart det der...vet jo at mest sannsynslig så er alt bra der inne, har jo faktisk ingen grunn til å tro noe annet. Hjelper deg vel ikke så mye, men er flere som tenker som deg ihvertfall:) OG kjenner denne sviingen i magen:)
Lunalill Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. mai 2008 Jo jeg blei faktisk litt beroliget Tusen takk skal du ha ) Det er faktisk godt og vite at jeg ikke er alene.. Rart med den sviingen egentlig, kjennes liksom bare ut som om man er litt dårlig i magen, men er liksom ikke det heller... Snodige greier....
twitter Skrevet 22. mai 2008 #8 Skrevet 22. mai 2008 Svie i magen kan skyldes økt produksjon av magesyre. Prøv å drikk melk og /eller spis en bananer og se om det letter symptomene.
Lunalill Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 22. mai 2008 Hmmm...Da skal jeg kjøpe banan i mårra:) Takk for tipset:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå