Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Nå har jeg tappet badekaret - for å lade opp til em romantisk kveld med min kjære. Hva skjer? Joda hans forlover dukker uanmeldt opp igjen... Hva gjør jeg? Denne personen dukker stadig opp unameldt til merkelige tider. Dvs kl 20.00 på en fredagskvveld og nå kl 21.30 på en hverdagskveld. Jeg blir så sint - fordi jeg mener det er mangel på respekt for vår knappe familietid i en hektisk hverdag. Vi ER et gjestfritt hjem, har masse besøk, men jeg vil selv velge når de skal komme! I gamle dager- stakk man bare innom folk, jeg vet det. Så koselig sier mange...men jeg synes ikke det er koselig når folk kommer når de vil, når det passer som minst og blir lenge.. Nå er mine romantiske planer kjølnet.. Badet tar jeg alene - og om gubben etterhvert kommer opp utpå kvelden - kan han bare glemme det. Finnes det noen råd der ute - til hvordan jeg kan få denne vennen til å slutte å komme uanmeldt? ( Han er selv singel med for mye tid..) Min forlovede kommer ikke til å si noe - han synes jeg er urimelig og synes selv det er pinlig å ta opp dete. Er det ikke vanlig forlkeskikk i dag å spørre om det passer? Hilsen anonym i dag - som hadde gledet seg til romantikk og erotikk i kveld.. men som kjølnet på veien.
Trebarnsmamma2010 Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Skjønner godt du blir skuffa/irritert siden du hadde planer, men jeg for min del syns det er helt topp når folk kommer uanmeldt. Er lei av å alltid måtte avtale på forhånd hvis jeg skal noe selv, synes det er mye lettere å ta ting på sparket med tanke på at vi har små barn og at det av og til kommer ting i veien slik at vi må avlyse planlagte sammenkomster. Er sjelden huset vårt er rydda når folk kommer uanmeldt, men det betyr ikke så mye så lenge det er reint og ikke flyter med mat etc
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Å, jeg skjønner deg så godt!! Liker heller ikke uanmeldte gjester. Liker å vite om at jeg får besøk, først og fremst fordi jeg gjerne vil rydde og vaske litt før folk kommer inn dørene her.... Men også fordi det er irriterende hvis man har planlagt en rolig og avslappende kveld alene, og så blir det ikke sånn som man hadde tenkt.... Men noen gode råd, nei, det har jeg nok ikke..... Men du får masse medfølelse her...... Forressten, et lite råd/tips du kanskje kan benytte deg av: Neste gang dere planlegger et bad, skru av alle lysene i huset, lås ytterdøra, og vær så stille dere kan. Ringer det på, så lat som om dere ikke er hjemme!! ;-)
pandabjørn Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 jeg synes det er litt vell sent å komme på besøk når kl er 2130! hadde det vært hos oss så hadde vi nok kanskje gått å lagt oss, for her så kan vi legge oss alt fra 21 til 2230 jeg ville ha pratet med samboern din å sagt til han at det ikke passer med besøk når han kommer neste gang....det kan vel samboern din klare vel???
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 Da tror jeg at jeg hadde eksplodert innvendig!!! Da vi flyttet for oss selv fikk alle i min familie, samt de fleste vennene våre, streng beskjed om at de måtte ringe og si fra før de kom innom. Ikke for å be om lov, men for å gi meg 5 min til å rydde unna det verste rotet, og for at vi vil ha muligheten til å si at det ikke passer. Vi har liten leilighet, og nå i disse eksamenstider er det viktig for meg å ha ro rundt meg, og da kan ikke alle vennene til kjæresten min komme slentrende inn til alle døgnets tider. Vi har dessuten baderomsdøra i gangen, og hvis jeg er hjemme alene bruker jeg ikke å lukke døra, fordi jeg har en hund som skraper ned alt av dører om han ikke får gå dit han vil. Etter et par uanmeldte besøk av bla.a. min forlovedes far, som ALDRI går igjen, og som kan sette seg til i flere timer selv om han ser at vi f.eks. har pynta oss og er på tur ut døra, har jeg nå blitt nødt til å låse ytterdøra når jeg skal på do! Det synes jeg er litt drøyt, når jeg tross alt er i mitt eget hjem. Selv ville jeg ALDRI dukket opp uanmeldt til venner utover kvelden, med tanke på at det kan jo hende at de driver med litt av hvert der inne. Nei, det er en grunn til at Gud oppfant sms, mener jeg!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Hei, jeg skjønner deg veldig godt. Min forlover og jeg elsker å ha besøk og er veldig gjestfrie, MEN jeg hater at folk kommer uanmeldt. Dette har jeg gitt beskjed om til alle som kjenner oss. Jeg liker å ha det ryddig når folk kommer og gjerne ha litt snacks og noe å drikke på . Om kveldene har vi lyst til å ha kvalitetstid for oss selv så det passer veldig dårlig med en unmeldt gjest hvis vi ligger naken på sofaen og ser på film. Jeg syns din forlover skal si dette til hans venn. At han er hjertlig velkommen men at han må ringe eller sende sms på forhånd. Det betyr ikke at han er mindre velkommen til hjemmet deres men bare at dere vil vite det på forhånd. I tilfelle det ikke passer... jeg syns nesten det er frekt å komme uanmeldt. For hvem vet hva folk driver med akkurat da... Lykke til. håper det ordner seg.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #7 Skrevet 23. mai 2008 Jeg måtte bare skrive en kommentar... Jeg setter meg i samme situasjon og tenker.. hva viss jeg skulle si dette til min forlover og bestevenn.. at jeg ikke ville hun skulle komme uanmeldt på besøk... det hadde jeg syns var direkte ubehagelig og pinlig, uansett om jeg visste at hun ville skjønne og godta... Jeg syns det er viktig å ta vare på venner også jeg... selv kl 2130 om kveldene midt i uka.. kanskje han/hun har behov for å snakke litt. Og det viser jo bare at dere er koselige å reise på besøk til. Jeg er redd jeg holder litt med mannen din. Og kvalitetstid får en alltids tid til en gang innimellom. Håper det løser seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå