Gå til innhold

hvordan lager dere sviskermos?eller hav dt heter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

:)

Har kjøpt 2 pk med svisker i dag og tenkte jeg skulle lage samme som en får kjøpt på butikken...

Men hvordan lager jeg det?

Koker opp sammen med vann også moser? men hvor mye vann evnt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gitt de et oppkok, men ikke mikset sviskene sammen med kokevannet.. Altså, sil av vannet før du mikser sammen sviskene. kanskje det holder å legge de i bløt over natten i kjøleskapet??

Skrevet

ok:)

skal prøve det da:) men tenkte at det kanskej ble litt tykk hvis jeg silte alt bort liksom...

Må sikkert abre prøve meg fram:)

Skrevet

Du kan jo eventuelt spe på med litt vann underveis:) Bruker bare den drikkeklare sviskesaften fra nestlé, jeg. Du er flink:)

Skrevet

gjør egentlig også det, men fikk et innfall her om å begynne å lage litt selv:)

Var en inspirerende tråd her om matlaging, så det var vel den som gjorde susen:)

Skrevet

lenge siden jeg har laget sviskemos, men må vel snart til igjen når vesla begynner med grøt :) Det jeg gjorde, var å koke sviskene helt til de var gode og møre, for så å helle vannet av og mose godt. Fryste det ned i bittesmå porsjoner jeg, og så hadde jeg det frossen oppi grøten. Da ble grøten litt kaldere, og magen bra :)

Du kan forresten gjøre det samme med aprikoser som du kjøper i poser på butikken (ligger ofte med sviskene ;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...