Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 hvor lenge før termin synes dere det er greit at samboer tar seg en fest og ei fyllekule?
shimonie Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 ihvertfall ikke fra siste måned før termin. og gjerne noen uker før det igjen og. en ting er å ta seg et par øl, en annen ting er å drikke seg dritings. kjipt å ikke få vært med på fødselen til ungen sin fordi man er full. hos oss drakk ikke typen mer enn 2 ganger tror jeg, etter at jeg ble gravid. var ikke interessant lissom. han bør være klar dersom babyen skulle komme før termin. en vet jo aldri. kan jo komme 2 mnd før for alt man vet..
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Jeg syns ikke at fyllekule er greit i det hele tatt. Sist gang jeg var gravid måtte jeg dra på sykehuset i 28 uke med ambulanse mens sambo lå dritas hos en kamerat. To timer etter keisersnitt fikk de endelig tak i ham.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 Jeg var på UL 2,5 uke før termin med første, der fikk jeg beskjed om at jeg var helt umoden, ungen lå veldig høyt opp og var ikke i nærheten av å feste seg, jeg måtte regne med å gå to-tre uker til.... Da sa jeg at mannen bare kunne gå på den årlige guttefesten med håndballkameratene to dager senere, selv om han var i tvil selv. To timer etter at han hadde lagt seg den natta gikk vannet, to uker før termin, og mannen måtte møte fyllesjuk og elendig på sykehuset... Da vi skulle ha nr to var han edru ihvertfall i de siste to månedene før tremin ;-)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 Min drakk helt frem til termin. Det var litt ensomt og jeg var ikke glad for at han gjorde det. Mange av venninnene mine reagerte sterkere enn meg. Hun eine venninna mi ville ikke la samboeren gå ut etter hun var 25 uker på vei...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Min tar aldri en fyllekule han, vi har vært sammen i 4 år og han har aldri vært mer en brisen. Men han får absolutt ikke lov å drikke fra 1,5 mnd før termin. SIst gang kom snuppa en mnd før. Og skulle jeg måtte inn på sykehuset så må han ordne med frøkna på 1 år, og det får han ikke lov til med alkohol i blodet.
Dunder Skrevet 23. mai 2008 #7 Skrevet 23. mai 2008 Nå går mannen min svært sjelden ut på byen og på fest i utgangspunktet, men jeg husker at 5-6 uker før termin skulle han på noe spesielt, og da spurte han om det var greit. Og det var greit for meg, men vi ble enige om at det var siste gang. Det er vanskelig å gi noe fasitsvar på dette. Jeg synes det er ganske ufint å drive å fly på byen og på fest hver helg mens den gravide kona sitter hjemme (og det sier jeg faktisk hvis jeg møter mannlige bekjente som har gravide koner). En ting er hvis man blir invitert i bursdag eller utdrikningslag, det er jo spesielle anledninger som det er dumt å gå glipp av. En annen ting er hvis det er hovedaktiviteten hver helg. Må vel kunne forvente at man tilpasser seg kona litt? Tenk hvor mye en kvinne skal i gjennom med graviditet, fødsel og amming! Er det så jævlig mye forlangt at mannen også må endre livsstilen sin? Han må jo det uansett når ungen kommer..
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #8 Skrevet 23. mai 2008 Har en teit kamerat som alltid sa til mannen min da jeg var gravid at "det er ikke du som er gravid", så han mente at mannen min kunne drikke og styre på som han bare ønsket. Skal ikke mennene ofre noen ting de da? De blir jo også foreldre! Men han roet seg til hans kone ble gravid. Heldigvis for henne!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #9 Skrevet 23. mai 2008 Jeg sier stakkers menn som må sitte fyllesyke og høre på en fødende kvinne! Men de fortjener det vel...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #10 Skrevet 23. mai 2008 Jeg gidder ikke å anstrenge meg på å irritere meg på at han er ute hver helg, hvis han er drita under fødselen så er det han som driter seg ut, lærer kanskje til neste gang da?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #11 Skrevet 23. mai 2008 En ting er jo under fødselen, men hva med under svangerskapet? ute hver helg? Er det så grusomt å tilbringe lørdagskvelden med deg?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #12 Skrevet 23. mai 2008 Det har jeg også tenkt på. Følte meg ganske ubrukelig da han heller ville være hvor som helst enn hjemme.
Dunder Skrevet 23. mai 2008 #13 Skrevet 23. mai 2008 Det han lærer er at graviditet og fødsler og barn ikke har noe med han å gjøre, at det er noe du driver med, mens han kan fortsette livet som før. Skal vedde på at du kommer til å skrive masse innlegg når ungen er født om at mannen din aldri er hjemme og tilsynelatende driter i ungen.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #14 Skrevet 23. mai 2008 Er du i dårlig form da eller? Hvorfor ikke dra med ham? Jeg koste meg på byen i hele svangerskapet....
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #15 Skrevet 23. mai 2008 Mannen min var på fest forrige helg, vi har ikke barnevakt her vi bor og jeg har bekkenløsning og en måned igjen til termin. Men jeg syns det var koselig at han dro ut en tur (noe han sjeldent gjør) og ville jo sagt fra hvis jeg følte meg "fødeklar" før han dro. Men han har pålagt seg selv et lite forbud, så han drakk seg overhodet ikke i nærheten av full. Kunne ikke kjøre bil riktignok, men var ellers oppegående. Og da er det helt ok. Han har ofret mye han også i svangerskapet, pga plagene mine. Er tilnærmet alenefar og tar hus og barn og hund uten å kunne regne med meg. Så en liten tur ut er helt fint det.. Skulle jeg lagt ned forbud så ville det kanskje blitt ekstra tungt for han! Men vi er alle forskjellige og har forskjellige menn, skulle han flydd på byen hver helg så hadde det vært noe annet ja...
Matitt ,Mini, og Ny Mage:) Skrevet 23. mai 2008 #16 Skrevet 23. mai 2008 Samboeren min tar seg en tur i ny og ne, men ikke veldig ofte:) Jeg synes det er HELT greit, vi sitter jo sammen hele resten av uka! Tror det bare er bra at man kan tilbringe litt tid vekk fra hverandre. Jeg skal ha jente-kveld på lørdag, og da har samboeren blitt "kastet" ut på byen Tror det kanskje er viktig å finne på ting hver for seg av og til? Og hvis han da velger å ta seg en by-tur, så er det helt greit for meg (men nå er han veldig hensynsfull da, kommer alltid hjem før kl. ett)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #17 Skrevet 23. mai 2008 samboeren min er ute av og til men får ikke gå ut den siste måneden! han liker godt å være hjemme på lørdagskvellene, å han sa faktisk før vi ble gravide av han ønsket at vi skulle bli gravide så han slappå gå ut å være dårlig hver helg... hadde han vært dritings når jeg skal føde hadde jeg vært så sint å skuffa at jeg vet faktisk ikke hva jeg hadde sakt! jeg er også ute med vennernår di har vorspill å sånn, men går ikke ut på byn, for bor på bygda å her snakker alle om alle, så da hadde vel ryktene gått om at jeg satt å drakk mens jeg er gravid, så det gjør jeg faktisk ikke..
TrustNoOne (but Me) Skrevet 23. mai 2008 #18 Skrevet 23. mai 2008 Samboeren min skal på en ukes fisketur i Nord-Norge med faren sin fire uker før termin. Niks problem. Jeg har sendt ham ut på by'n med kompiser jevnlig, og det setter han stor pris på. Vi er jo sammen på ukedagene, og jeg setter pris på litt alenetid i helgene:) Han skal på flere fisketurer opp mot termin, men kommer til å oppholde seg lokalt slik at han kan komme hjem på relativt kort varsel. Har svigerinna mi og svigermor klare til utrykning ved behov;)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #19 Skrevet 23. mai 2008 Sambo (og resten av gjestene) drakk cognac den kvelden vannet gikk, så vi måtte ringe svigers for å komme på sykehuset. Men det gikk bra likevell! Var jo ikke synlig beruset engang, og iallefall ikke da han skjønte vannet gikk!:-D
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #20 Skrevet 23. mai 2008 Har jeg i grunn ikke tenkt over. Sambo er voksen nok til å kunne ta den avgjørelsen selv. Ang. hun som skrev at hun fødte i uke 28 mens samboeren lå dritings på fest, så var sikkert det en lei opplevelse, men på den annen side forventer man jo ikke at noe sånt kan skje og det er vel urimelig å kreve at mannen ska holde seg helt alkoholfri i 9 mnd bare sånn i tilfelle det skjer noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå