Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Er det fler som er konstant er slitne og føler at de ikke strekker til? Ikke som kollega, ikke som mamma og ikke som kone... og definitivt ikke som husmor..... Jeg skjønner ikke hvordan jeg noen gang skal få tid og overskudd til å få et barn til...!?!
Busy Bee Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Ja, jeg kan kjenne meg igjen i det du skriver. Har i perioder vært veldig sliten, men har jobba en del med meg sjøl for å prøve å få det bedre. Ofte handler det om hva slags krav en stiller seg selv. Spesielt vi kvinner stiller ofte veldig store krav til oss selv, og urealistiske sådan.. Hvis man setter seg ned og analyserer situasjonen vil en kanskje se at de kravene en stiller til seg selv er ting man aldri ville forvente av andre. Husk at du trenger ikke være perfekt hele tiden, og det er OK å be om og ta imot hjelp! Hvis man klarer å ha mer realistiske forventninger til seg selv, vil man også senke stressnivået og dermed føle at man får mer overskudd. Husk å ta vare på deg selv!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Takk for gode ord. Skal prøve å høre på rådene dine.. -Hi
apr 07,apr 08 ,Okt 10,prøver Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 ta vare på deg selv før du strever etter å være god nok for alle andre. ha faste rutiner på barnet og sett av tid til deg selv. har selv 2 barn. eldste 14 mnd. yngste 5 uker samt 2 hunder. gode rutiner og planlegging er alfa og omega her samt å droppe alle ting som er unødvendige(feks husarbeid som ikkwe MÅ gjøres hver dag osv) si til deg selv at du er bra nok!! for det er du nok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå