Gå til innhold

Noen som har barn med klumpfot?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått vite på ultralyd at gutten vår har klumpfot på begge føtter. Har lest litt om dette på nettet, og har på mange måter roet meg ned med at dette kommer til å gå bra! Vi hører til Haukeland sykehus og det virker som de er ganske oppegående på behandling i flg internett. Samtidig lurer jeg jo på hvordan andre foreldre opplever dette. Er det noen som kunne tenke seg å dele noen tanker og erfaringer om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, jeg er førstegangs og hadde bare et annet spørsmål tiøl deg.

hvilken ultralyd såg de dette på? jeg trodde eg sku bare ha en i uke 19..

lykke til , det går nok bra

Skrevet

Allerede ved den første ultralyden i uke 18 syntes de det så ut som han hadde klumpfot. Men ettersom de har vært usikre har jeg fått flere ultralyder for å sjekke det, og på den siste nå i uke 31 fikk jeg bekreftet klumpfot på begge føtter. De ville også sjekke at han vokste som han skulle, og hadde det bra ellers.

Skrevet

Hei, er bare inne fra 1.tri.

Har ikke barn med klumpfot, men er født med det selv. Ble gipset rett etter fødselen og gikk med disse fra ankel og opp til hoftene i seks uker. Ble helt bra igjen, men det er selvfølgelig helt andre behandlingsmetoder nå enn for 32 år siden:-)

Det eneste jeg har å si er at dere skal være obs på at selv om barnet blir bra av klumpfot er det mange som sliter med senvirkninger av at det ene benet er kortere enn det andre. (ryggproblemer) Vet ikke om dette er vitenskaplig godt dokumentert, men på A-hus har de jobbet en del med denne problematikken i et prosjekt hvor bl.a bevegelsesanalytiker Håvard Engell var med.

Ønsker dere lykke til!

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hei. jeg har en sønn på straks to år som ble født med klumpfot på begge ben, han ble gipset fra dag 2 og operert da han var 6 mnd og ennå har han nattskinner men han gikk da han var 16mnd og i dag er han en kvikk og glad gutt... det har vært en lang vei hit men han har vært tapper og vært igjennnom det meste. deler gjerne erfaringer dersom det trengs, er det noe spesielt du lureer på eller bare generelt, spør i vei. har masse på lager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...