Gå til innhold

noen som kjenner de som ble tatt i Bolivia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurte bare på om de brukte drugs...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner hun moren, og om hun brukte noe drugs er da vel ikke noe du trenger å legge nesa di i? Saken er helt vanvittig, om man ikke skal begynne å spekulere i den slags også!

Skrevet

jeg har en følelse av at de har vært pressa, trua eller lurt til dette her..første jeg tenkte på da jeg hørte om det....i så fall er det ikke første gangen det skjer der....

Skrevet

Lurer på hvordan det går an å kjøpe en ny bag, og ikke legge merke til at den er så tung jeg. Jeg mener; 7.5 kg er jo ikke akkurat småtteri...

Skrevet

hva er problemet ditt?????

la vær å svar davel.

Skrevet

det lurte jeg også på...

Skrevet

Hva problemet mitt er? Tja, si det..

Syntes bare ikke at det er en sak for DEG å spekulere i, hvorvidt hun eller noen av de andre bruker narkotika. Hvorfor bryr det deg, liksom?

Skrevet

Klart det IKKE er uskyldige....mann merker om mann bærer på så mye ekstra kilo!

Men det driter jeg egentlig, jeg bare håper og ber at noen kan dra og hente den stakkars 2 åringen som sitter fengslet med moren....!

En bestemor eller bestefar, eller hvis de ikke har noen....om barnevernet kan gripe inn å hente ungen. Hadde jeg vært i slekt med den hadde jeg satt meg på første fly!!!

Huff, jeg blir helt dårlig av å tenke på at det sitter et lite uskyldigt barn i fengsel der.......

Skrevet

Det er jo helt utrolig å dra til Bolivia med en 2åring for å kjøpe dop. Bolivia er ikke akkurat et vennlig og typisk land å dra på ferie med et lite barn..

Man kan jo bare tenke seg hvordan de har oppført seg der nede for å klare å bli tatt i det landet. Uskyldige ja, sannsynlig... med en far til barnet hjemme som ikke er egnet til å være forelder. Stakkars unge jenter som blir forespeilet gode ideer... De er IKKE alene om å reise sånn for å hente dop!!

Skrevet

UD jobber for å få ut barnet.

alle kjenner vel hvis en tom bag veier opp mot 8 kg...

say no more!

Skrevet

Til du duste-anonym nummer to:

SELVSAGT skal folk bry seg med om moren til ei to år gammel jente bruker narkotiske stoffer!!!

Skulle faktisk ønske folk stakk nesa si MER i ting!! Så hadde vi kanskje endt opp med mindre ødelagte barn her i verden!!

Den idiotiske mora er ikke hovedpersonen her, det er barnet!

Skrevet

Hva vet forresten du oppi her om at faren ikke er egnet til å ta vare på jenta?

Skrevet

mora til ungen var modell og venn med kristian valen. Var sladdet bilde av henne på dagsrevyen

Skrevet

I Bolivia er det faktisk vanlig at barn soner sammen med mødrene sine. Leste et sted at det satt 30 andre små barn der, i samme fengsel.

Så det er bare å håpe og krysse fingrene for at de får den lille jenta tilbake til sin far, besteforeldre eller iallefall familie her hjemme i Norge.

Moren til jenta er en bekjent av meg. Oslo er ikke store byen egentlig.

Og jeg syntes at dette er ufattelig trist!! Altså, for den lille jenta - ikke moren. Man gjør da ikke slikt når man har med seg datteren sin? Ikke i det hele tatt, spør du meg. Men hvertfall ikke når man har med to åringen..

Skrevet

Bolivia er vel ikke et vanlig sted å dra på ferie til, særlig ikke med barn? Kanskje de tenkte at når de har med barn, vil de ikke være i søkelyset mht narkotikasmugling. Syns det var litt rart at de gadd å være på ferie i hele 3 uker hvis målet med turen var smugling. Det med at de liksom ikke merket at bagene var så tunge, henger ikke på greip. Jeg leste forresten et sted at kokainet lå gjemt i en koffert.

Til deg som kjenner henne med barnet: Klart at alle spekulerer i hva som kan ha skjedd - sånn er det bare!

Skrevet

Duste-anonym her.

Er helt enig med deg, mødre skal ikke gjøre sånt. (Ikke andre heller, for den saks skyld, men det er ikke poenget her!) Og jeg er også enig i at "den idiotiske morra" ikke er hovedpersonen, for all del. Det er den nydelige lille jenta dette handler om, som faktisk _kan_ måtte leve i et fengsel. Leste at det satt 150 andre kvinner der, sammen med 30 andre barn. Og noen av disse var utledninger, som var tatt for det samme. Så jeg har fryktelig vondt av den lille jenta!

Det er ikke DET som var poenget mitt. Poenget mitt var ; Hvorfor i helvete er det noe å spørre om nå, hvorfor BRYR det DEG hvorvidt hun har/bruker narkotika? Nå?

Som jeg kjenner henne har hun vært en god mor for den lille jenta, og for oss som ikke visste noe om dette så kom det som et sjokk!

Skrevet

Det med at faren ikke er skikket ble sagt på nyhetene. Det er et viktig poeng i saken fordi det da kan bli vanskeligere å få jenta hjem til Norge.

Ellers kunne sikkert faren mye enklere krevd henne utlevert.

Får håpe det finnes oppegående besteforeldre i bildet..

Skrevet

og det er så jææævlig sykt at barna må sone med foreldrene,,stakkars forsvarsløse barn som er helt uskyldige skal bli satt i fengsel, hadde ikke i min villeste fantasi trodd at dette var mulig engang før dette kom ut..verden er SYYYK =(

Skrevet

Ikke alle land er så ordna som vårt... Mange av barna er født i fengselet som et resultat av besøk eller voldtekt av fangevokterne.

Skrevet

Kjenner hun moren, og om hun brukte noe drugs er da vel ikke noe du trenger å legge nesa di i? Saken er helt vanvittig, om man ikke skal begynne å spekulere i den slags også!

Må også bare "få lov" til å si hvor teit du er nå, selvsagt har det alt å si.

driver ho med Drugs i tillegg har hun absolutt ikke rett til å beholde datteren.

Du er vel likedan du?? Driver med litt avhvert tenker jeg??

Har selv en venninde som ble fratatt 2 barn pga dop og sur, og det var fortjent. ho har nå skjerpet seg, og barna kommer kanskje tilbake på prøvetid (1 år etterpå).

Har som sagt en GOD del å si om hun tar drugs og eller bare er "uskyldig" i dette.

Skrevet

Åja okey, det var på nyhetene ja..

Men "skikket", hva vil det si i dag? Han kan ha problemer i fortiden, som er dokumentert. If you catch my point.. Jeg tror faktisk at jeg kan si med hånden på hjerte at en hver far som "ikke er skikket" hadde skikket seg opp i en fei for å få jenta si på to år ut av en fengsel i Bolivia. Jeg velger iallefall å håpe det! Men det hjelper vel ikke den lille jenta akkurat nå.. Å herregud, det er så ufattelig trist det der!

Skrevet

Nei du anonyme, jeg driver ikke med dop og står heller ikke i fare for å bli fratatt barna mine. Og beholde datteren, det får hun vel neppe uansett. Hun risikerer en lang dom.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor man gidder å spørre på DIB om noe sånt noe, om hun bruker dop. Hva har liksom du med det å gjøre?

Saken er helt forferdelig, og jeg har vanvittig vondt av den lille jenta som er der sammen med moren sin i fengselet - og jeg ønsker av hele mtit hjerte at hun skal få komme hjem, og få en god oppvekst med besteforeldre og tanter og onkler og kusiner og fettere, ikke en oppvekst i et boliviansk fengsel. Hva slags fremtid er det, for en liten jente?

Jeg har full forståelse for at man er nysgjerrige, er ikke det dette går på.

Men ting kommer frem til slutt, og syntes det blir feil å sitte å spekulere i dette her inne, om hun bruker dop eller ikke. Hva hun har gjort eller ikke gjort - det er faktisk et menneske og en liten jente som blir diskutert her.

Skrevet

Ikke vær så naiv, da! "Skikke seg opp i en fei"? Hallo...

Skrevet

Signerer her.

Faren må virkelig være "bad" om jentas mor blir prioritert som omsorgsperson slik saken stiller seg nå.

Stakkars unge. Mora må nok være der i lange tider nå uansett så kan ikke skjønne at ikke jenta bare blir tatt derfra. Så slipper hun den opplevelsen ihvertfall.

Skrevet

Anonym, det har jo ikke noe med naiv å gjøre - men hva vet vel vi i hva dem legger i å ikke være egnet som far?? Kan være mye, det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...