Gå til innhold

vondt under ribbeinet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har vondt litt under ribbeinet på høyre side og har hatt det i et par dager.. I rett linje ned fra høyre bryst. Hva er det som ligger der?

Ikke hele tiden , men det er litt ømt når jeg ler eller beveger meg i ulike bevegelser..

Noen som har hatt det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg også! Anatomi er vel ikke akkurat min sterke side, så jeg aner ikke hva som ligger der... Håper noen vet! :-)

Skrevet

Galleplager? Spesielt vondt når du spiser feit mat?

Skrevet

Har ikke spist fet mat i det siste, så tror ikke det er gallen...

Noen andre?

Skrevet

Jeg tenkte også galleblæra. Jeg hatt forskjellige plager med den. I begynnelsen var den en følelse av ømhet, litt som noen hadde gitt meg et spark.

Senere ble det plager etter store måltider, eller fet mat.

Ikke mange andre organer som ligger detter, men leveren starter jo rett under galleblæra....

Eventuellt en muskelstrekk, eller et vondt ribben? Er du en av "rokkedamene"?

Skrevet

hvis det hadde vært gallen hadde det vært skikelig vondt, nesten like vondt som å føde! så tviler på at det er den hvis du bare er litt øm...

Skrevet

:-) ikke en av rokkedamene:-)

Jeg får bare se om det går bort tror jeg, skal utenlands i morgen og bli borte over en måned, så håper det ikke er noe "farlig"

Skrevet

Kan faktisk være galleplager om man bare er litt øm, men et gallestensanfall merkes godt ja:)

Skrevet

Jeg sleit med ømhet under venstre ribbein i ett par mnd, var ikke så veldig vondt, men ble til at jeg gikk å tok meg der hele tiden, satt og leste på nettet,så dum jeg var,og kom selv frem til at det måtte være kreft, hehe, noe det ikke var.. Har fått tatt røntgen av lungene og ul av magen, og de fant ingenting.. Fikk beskjed av legen at det ofte kom slike mageplager, som en aldri vil få svar på, selv tror jeg det var en betent tarm, da tykktarmen ligger der.. vet ikke om den går over på høyreside heller.. MEN det er sikkert ikke noe alvorlig med deg heller.

Ha en god tur da til utlandet :)

Skrevet

takk:-) Nettopp vært inne på lommelegen og nå har jeg "alt":-)

Det er ikke bra å lese for mye på slike sider... Jeg får bare se hvordan det går, og håpe på det beste:-)

Takk for alle svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...