Gjest Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Bestemor er en snill snill dame, som har funnet ut at hun skal hjelpe meg med hagen nå som jeg er gravid. Setter veldig pris på det, spesielt at hun luker. Men her en dag kom jeg hjem, og bedet var nyplantet. Også veldig fint og veldig koselig. MEN, i fjor kjøpte jeg roser og rododendhron, samt noen slyngplanter og villvin. Dyre planter og jeg jobbet masse får at de skulle være fine og trives. Noe jeg faktisk fikk til, jeg som tom dreper kaktuser til vanlig... Så kommer problemet, alle mine planter, som jeg har jobbet med og kjøpt osv, de er nå fjernet, med unntak av rosene. Årsaken var ihht til gamla at de var vanskelige å holde og at de slett ikke er pene. Synes hun. Hun likte hverken villvin eller rododendhron, så de ligger pent og yntelig, med røttene i været i komposten. Og i ALLE bed er det nå stemorblomster, MASSE stemorsblomster. Og alle bedene ser skikkelig "kjerring" ut... *sukk* Har hun tatt seg litt mye til rette? Eller ville dere bare takket og bukket for innsatsen?
blond Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Det spørs hvordan jeg tror hun hadde reagert, men på en eller annen måte ville jeg sagt i fra. Dessuten ville jeg prøvd å gjøre en avtale med henne i forhold til hva som skulle gjøres, hvem som betaler osv.
dårlig ånde Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 dette går ikke an. rododendron i komposthaugen??? jeg får helt vondt inni meg jeg (og jeg er ikke den som pleier å slenge ut den kommentaren, selv ikke den hardeste ferberkuren vipper meg av pinnen...) skjønner at det er vanskelig å si fra da. men du burde pelle de dyre plantene dine opp av komposten snarest, og plante dem i store potter e.l. det er seige saker!
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 Takk og bukk og kos deg med nydelige stemorsblomster, og så ordner du bedet ditt til neste år. Bestemor vil deg det beste :-)
Septemberstjerna og Martine Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 Tanken hennes var sikkert god, men jeg synes det var litt i det frekkeste laget å gjøre det - uten å høre med deg først. Det er jo du som bor der, ikke hu... Er det for seint å plante de tilbake nå?
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #6 Skrevet 22. mai 2008 Hun blir DRIIIITSUR dersom jeg sier noe som helst, det vet jeg av erfaring. Grunnen er at hun tidligere vasket og ryddet her, på eget initiativ, en gang per uke. Så ble hun sur fordi vi skaffet oss en katt, og nektet å komme på flere mnd. Nå kommer hun ikke inn når hun er her, duller bare i hagen. Hun mener vi skaffet katten for å gjøre det klart at hun ikke har bestemmelsesrett i vårt hus. (noe som ikke stemmer, men likevel er litt greit siden hun bestemte ALT av gardiner og senge tøy og slikt, og vi ikke akkurat har lik smak, jeg og damen på 78 som digger blondegardiner:p Og som ikke tok hintet når jeg faktisk FJERNET gardinstengene 6 mnd før hun ble sur!) Det er hun som har betalt for jord, blomster og alt. Så hun er jo som sagt snill og tanken er meget god, jeg setter virkelig pris på det. Men blir jo litt lei meg også for at "mitt" liksom ikke er bra nok. Og for at jeg får litt fnatt av at plutselig står hun i hagen her og pusler, gjerne 3-4 ggr i uken, uanmeldt:p
Sessa ruger igjen... Skrevet 22. mai 2008 #7 Skrevet 22. mai 2008 Kan være enig med henne ang rododendhron, liker ikke de noe særlig selv! MEN overtramp å plante stemorsblomster overalt... Nå kommer du i hvert fall til å få snegl! Det er favvis godiset dems nemlig!
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #8 Skrevet 22. mai 2008 Fiiine plantene er nok dessverre avgått med døden og kan ikke reddes. Dessuten har hun planta i alle pottene mine også! *gærne dama*
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #9 Skrevet 22. mai 2008 Jupp, de er og blir døde, og bedene er jo planta nå...
*Kleopatra Skrevet 22. mai 2008 #10 Skrevet 22. mai 2008 Man kaster da ikke en rhododendron:-O Er det mulig å grave den ned igjen et sted? Ville sagt at jeg synes det var dumt hun tok bort det som var der. Men hun ville nok bare være snill og overraske deg, ikke så lett for de gamle alltid...
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #11 Skrevet 22. mai 2008 Er bare det atte, *kremt* jeg synes ikke stemorsblomster er så innmari fine jeg... Og er jo litt lei meg for alle de fine plantene mine som ikke var "gode nok"...
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #12 Skrevet 22. mai 2008 WHAT, er det sneglgodis?! NEEEEEEEI! JEg som har sneglfri hage og alt! *enda mer lei seg* Og rododendhron i full blomst er jo fantastisk fint! Den stod liksom ytterst og "rammet inn" bedet på en måte. *savne*
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 22. mai 2008 #13 Skrevet 22. mai 2008 Nei dæven, da hadde jeg blit snurt! Kjempesnilt av henne å ville hjelpe til, men dette lukta jo litt "kjører-rett-over-dine-ønsker-for-jeg-syns-stemorsblomster-er-finest-og-tenker-ikke-over-at-du-har-betalt-penger-for-greiene-dine"... Tok seg i overkant til rette her ja. Det er DIN hage, after all! DU har jo planta planter DU liker fordi det faktisk er DU som skal gå og se på dem hver dag, ikke hun. Igjen; bless her heart for at hun ville hjelpe, men dette ble jo litt feil da...
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #14 Skrevet 22. mai 2008 Skjønner hun ville være snill... Men daaaakar blomstene! Er egentlig mest lei for villvinene da, burgunder villvin, som skulle få klatre oppover veggen:(
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #15 Skrevet 22. mai 2008 Bestemor blir fort litt feil på alle felt når det gjelder slikt, så egentlig burde jeg regnet med det. Men men, er jo ikke stort jeg får gjort da. Annet enn å vente til neste år. For stemorsskiten kommer ikke igjen neste år? *pretty please*
Sessa ruger igjen... Skrevet 22. mai 2008 #16 Skrevet 22. mai 2008 Mener å ha lest at litt kravling i kompost og bedd utpå kveldinga kan ha positiv invirkning på modningsprosessen! Hvis du sliter deg ut på å redde plantene dine så vil sikkert ungen ut å titte på flinke mamma!
AE❤️ Skrevet 22. mai 2008 #17 Skrevet 22. mai 2008 Jeg hadde høygravid eller ikke nektet neon som helst og ordne blomstene mine, men jeg liker og ordne selv da! Hvis jeg var deg hadde jeg tenkt at det er kos at henne hjelper til og alt det der, men synes det er og gå laangt over streken og bare nappe opp blomster som allerede er plantet! Hadde kommet til og forlangt at hun kjøpte nye! Enig med deg i at stemor er "kjærring", hvertfall for mye av dem. det er så kirkegård, parkeringsplasser,midt-rabbater osv...
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #18 Skrevet 22. mai 2008 Skjønner det, men er du i stand til å holde på i bedene nå? Skjønner at det er kjipt at hun kastet "dine" planter, og at du kanskje føler at det du gjør ikke er godt nok. Men ta nå heller å blås ut på den gubben din som reiser på sykkelkjøring og ikke gjør en dritt hjemme, og som lar deg være igjen med broren hans, mens du er høygravid, enn på stakkars bestemor som gjør alt hun kan for å hjelpe deg. Er nok sikkert mer til historien enn dette, og at du ikke liker så godt at bestemor blander seg. Men hvem ellers har du å støtte deg til? Ikke skyv henne fra deg, takk og bukk, og prøv å snakke med bestemor, om at du ønsker å gjøre egne valg i hjemmet, og at dere har litt forskjellig smak.. ;-)
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #19 Skrevet 22. mai 2008 Er ikke i sand til det, derfor hun har gjort det. Og gubben, usj, nei, bestemor er faktisk et hyggeligere tema! Dama er så snill som dagen er lang hun, er evig takknemlig for at jeg har henne, hun er og blir fantastisk selv om hun muligens er det vanskeligste mennesket jeg noengang har kommet ut for:p Hehe... Og at bestemor blander seg er jo issue da, for hun blander seg litt nye i ting hun slett ikke har noe med. Som disse overnevnte gardinene også. Det har vært hvite, gjennomsiktige blondegardiner i dette huset så lenge jeg kan huske, og har man hengt opp noe annet har hun tatt det ned og hengt opp blondene igjen:p Hehe. Jeg har ikke sagt noe til gamla, og kommer nok ikke til å gjøre det heller fordi hun vil ta seg nær av det og furte, det vil jeg jo ikke. Er jo sammen med dama minst 4 ggr i uken! Og hun er veldig god å ha når jeg er sliten, bare svipper en tur ned og hun lar vesla holde på med alt hun lyster, fra å kaste poteter i stua til å sitte i sofaen å spise ispinner. Og hun forguder jo veslemor... Så som sagt, jeg er evig takknemlig for at jeg har en fantastisk bestemor asså! Og det med smak, har prøvd, det falt heller ikke i god jord, for hun har seff alle argumenter klare for hvorfor det er MYE finere med feks blondegardiner enn mine "kjedelige og triste" brune gardiner:p Hehe... Men oki, hun er litt søt og da:p
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #20 Skrevet 22. mai 2008 Haha, synes jeg ser meg selv, magen vil jo subbe stemorsblomstene:p
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #21 Skrevet 22. mai 2008 Er faktisk i sammenheng med kirkegårdsplanting hun kjøpte dem til meg, for hun fikk rabatt når hun kjøpte så mange så hun kjøpte til graven til mamma og begge oldemødrene mine i samme slengen:p *skitcy*
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #22 Skrevet 22. mai 2008 Hahahaha, synes jeg ser dere. Sliter i hvert sitt hjørne av gardinene. Jeg er nok gammeldags jeg da, for jeg liker stemorsblomster jeg. Selv om det ikke er en eneste en i hagen i år. Men har derimot plantet over 600 blomsterløker, så får håpe noe kommer opp (rettelse: jeg har bestilt, gubben har spadd ned 600 løker ;-)) Lykke til med fødselen på mandag ;-)
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 22. mai 2008 #25 Skrevet 22. mai 2008 tanken som teller......... eller hur? skjønner skuffelsen over å se stemorsblomster så langt øyet rekker, men du får si at neste år vil du gjerne ordne hagen selv.. du får "glemme" å vanne de eller noe.. men hun gjør kanskje det og? og om du får snegler får du drukne dem i lettøl, hørt det funker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå