mamma-for-første-gang Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Kan noen forklare meg hva som er innenfor det normale når det gjelder blodtrykk, hemoglobinnivå og HCG? Jeg fikk vite at blodtrykket var 120 over 60..og Hemoglobinnivået var på 12,6 men det sier meg absolutt ingen ting.. :0) Hva betyr egentlig 120 over 60??
gutt,gutt,jente(1MA) Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Har ikke så veldig mye greie på det.. Men blodtrykket der 120 er overtrykket og 60 er undertrykket er normalt men ikke spes høyt. Jeg har 120/75. Det er også normalt. Det har noe med hvordan hjertet pumper rundt blodet.. Hemoglobin er vel blodsukker.... Sikkert andre som har bedre forklaringer...
Synnis Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Dette er helt normale verdier! Blodtrykket på ett voksent friskt menneske bør være i gjennomsnitt på ca. 120/80. Vi kvinner ligger gjerne litt lavere! Ditt blodtrykk er helt normalt!! ) Hemoglobinet måler jerninnholdet i blodet, som "bæres" av de røde blodlegemene. Også her ligger vi kvinner litt lavere enn menn, på grunn av at vi menstruerer. Et hemoglobinnivå på 12,6 er helt normalt det også!! ) Så det er så bra atte!!! HCG har ikke jeg noe kjennskap til! Masse lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå