phantomet Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Idag har jeg vært på sykehuset til rutine tvilling-kontroll... Og det var mangt jeg skjønte mye bedre etter en titt på disse ville guttene... Etter over et døgn med buling, strekking, dunking og vondter, der søvn ikke har vært mulig å spore...så vi idag at tvillingene har gjort diverse omveltninger inne i hybelen... Tv1 har snudd seg 180 grader fra hodeleie til skrått seteleie, og tv2 har gjort det motsatte...snudd seg fra sete til tverr hodeleie. De har fremdeles rikelig med plass til å boltre seg, så endringer kan skje igjen. Men om de forblir slik har jeg allerede sagt ifra at jeg vil ha keisersnitt...og legen sa at det kunne jeg bestemme meg for i uke 36. Alt ser ellers strålende bra ut, ingen vektoppgang på mor, all måling er perfekt, og den minste av tvillingene har størrelse som en gjennomsnitts enling... Så selv om det er vanlig med kontroll hver uke fra nå, så trenger jeg ikke å komme tilbake til sykehuset før om 14 dager. Tross kvalme er kroppen min visst perfekt for ruging... Riktignok ble jeg både kvalm, svimmel og fikk svettetokter pga herjing med magen og altfor mye liggende på rygg ved undersøkelsen, men alt i alt brukte legen under halve tiden som var satt av for å brekrefte at alt er vel med oss alle tre.
Maud Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Så fint at alt er bra. Er det mulig at den minste er som en gjennomsnittlig enling?? Er den andre mye større da? Da blir du jo kjempestor før du er ferdig da! Ikke det du ville høre? Du er fin da. Jeg heier på keisersnitt hvis de skal ligge sånn, men som du sier så kan de jo snu seg før de skal ut...
phantomet Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2008 Det er heldigvis ikke stor forskjell på størrelsen på de to, men de er bestandig mest opptatt av den som er minst når de måler. Og legen så litt overrasket ut da han sammenliknet funnene sine med standarden for enlinger... De avtar i vekst etterhvert om alt går som vanlig. Og siden begge de andre gutta har vært rundt 3400gr regner de med at de vil lande rundt 3000gr max.
iznogood Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 Så fantastisk alt alt er så bra med alle sammen. Sånne gode nyheter vil vi ha flere av :-) Det er tydeligvis to travle småtasser som bor i magen din og selv om du sikker kan styre din begestring for folk som våkner og er sprellevill når du skal sove, så er det jo kjempebra at de er så spretne. Om de er beregnet til ca 3000g når de kommer ut - så er jo det store gutter. Du er veldig flink, skal du bare vite - og nå samler du kreftene dine. For de som er travel i magen blir like travel på utsiden av magen.
Trollmora Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 Så godt å høre at alt er i skjønneste orden og gutta blir store og fine:o) Alle de grep som phantomfamilien har gjort for å få til rugingen har med andre ord lyktes og det er bra å høre. Fant du mye smått av babytøy forleden dag?
Urtete Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Så fint å høre at det går bra med tvillingene dine!! OG deg!:-) Godt jobba, Phantomet! )
Plutseliten :) Skrevet 23. mai 2008 #7 Skrevet 23. mai 2008 Så flott at tvillingene vokser og trives. Ikke rart du blir svimmel,kvalm og sliten med to turbogutter som spreller vilt. Forhåpentligvis blir det trangere og radiusen blir innskrenket. Synes du er kjempeflink! God klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå