Gå til innhold

hva syns dere om dette? (angående deling av penger til barn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

moren min har 700 000 kr på bok, som hun egentlig skulle kjøpe hytte for. men nå har hun fått det for seg at hun skal bruke disse 700 000 på 2 av barna, slik at de to kan få kjøpt det rekkehus sammen.

hun har 2 barn til som ikke får noe hjelp. (de får ikke pengene men får låne dem så lenge de bor i huset.) planen er da og kjøpe hytte når de en gang selger huset.

av de 2 barna som får hjelp, har en av de barn, mens en av de ikke har.

av de som ikke får hjelp av en av de barn og en ikke.

hva syns dere om en slik fordeling?

(for min del kan hun bruke pengene sine som hun vil, jeg syns det bare er underlig. vurderer og si at de 2 barna som ikke får hjelp burde har første rett på en tomt som familien har)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan regnes som forskudd på arv det der og dersom moren din skulle dø vil det kunne bli noe problemer med arvedelingen, og de to som har fått denne økonomiske assistansen vil kunne bli nødt til å selge sin bolig for å fordele arven med dere andre. Tror det er noe du bør gjøre oppmerksom på dersom de ikke allerede er klar over det.

Jeg ville aldri selv valgt å forskjellsbehandle på en slik måte uansett, men er jo kjent med at moren din er et litt spesielt tilfelle.

Skrevet

Hvis jeg forstår det rett så får de jo ikke noe av pengen. Moren kjøper bare to boliger som de får bo i en stund og de tjener da ikke noe på det.

Så ser ikke noe grunn til at de 2 andre skal ha noen fordel ved den andre tomten.

La meg gjette, du er en av de 2 som har lyst på tomten? He he.

Skrevet

de får den enorme fordelen av at de kommer in på boligmarkede. (det er ikke snakk om at de 2 som blir igjen skal få den andre tomten gratis, men da få lov og kjøpe ut sånn at de får bygd på den)

ja jeg er en av de 2 som ikke får hus eller tomt for øyeblikket, jeg står nemlig lavest på rangstigen i et vært tilfellet der mor kan besteme... hehe.. men det er i grunn ikke noe nytt

Skrevet

Jeg synes at alle barna burde få tilbud om å "låne" en lik sum penger, synes ikke noe om sånn forskjellsbehandling.

Om de to andre får låne disse pengene blir det jo enklere for dem å komme inn på boligmarkedet, de kan tjene seg opp egenkapital til senere osv..

Om jeg hadde hatt to barn og den ene hadde fryktelig mye penger mens den andre måtte slite hadde jeg kanskje vurdert å bare hjelpe den ene, men da skulle det ha vært et ekstremt tilfelle..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...