❀Alle gode ting er 3❀ Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 junior ligger på tvers med rompa vendt ned. Noen andre i samme situasjon? Sykehuset skal prøve å snu han på tirsdag.. men fikk beskjed om at han lett kunne havne i seteleie sånn som han ligger nå:/ Men mye kan jo skje innen tirsdag.. Skulle han legge seg med stumpen ned, blir det ks. Da han nå er mellom 700-800g større enn gjennomsnitt. + at min tidligere fødsel var lang og komplisert.
*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 kan jeg spørre deg om en ting.... er det sånn at du merker HELT sikkert at ungen ligger i tverrleie?? Jeg syntes han er så langt ut på sidene, at jeg noen ganger blir litt i vil... men noen sa at du merka det veldi godt med at hele magen var helt rar og uvanlig i formen, er det sant?? :-)
❀Alle gode ting er 3❀ Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2008 var på ul i dag. sånn jeg fant ut at han lå i tverrleie. Må vel sies at formen på magen er litt rar. spesielt når han strekker seg ut. Fått litt komentarer på akkurat det. Var til jordmor på mandag. Hun var først litt i tvil, men mente tilslutt at det måtte være hode som lå ned. Magefølelsen min skurret litt.. men jeg slo meg vel mer eller mindre til ro med det jordmor sa. Fasongen på magen er akkurat likedan i dag. Kjenner spark og slag på samme plass.. det som jeg da trodde var rompa er faktisk hode.. og det som jeg trodde var spark (at han snudde seg og sparka litt ut på begge sidene) faktisk er hender på den ene sida og føtter på den andre. Har egenlig ikke noen tro på at han har snudd seg siden mandag. Så der tok nok jordmor litt feil..
*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 for min jordmor sa på tidligere kontroll at hu trodde kanskje han lå med sete ned, men nå på den nye kontrollen trodde hun at han sannsynligvis hadde hode ned.. men hun kjente mange ganger og virket ikke sikker.. men var det din jordmor som sendte deg på UL eller tok du kontakt selv?? ønsker gjerne å være helt sikker jeg.. :-/
❀Alle gode ting er 3❀ Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. mai 2008 Var på ul pga av at sønnen min akkurat har hatt den 5 barnesykdommen. følte at legen min viste lite om akkurat dette, så jeg sendte mail til en overlege/profesor ved senter for fosterdiagnostikk-st.olavs. Han ønsket å sjekke fosteret, og jeg fikk komme inn nesten umiddelbart. Så det var helt tilfeldig at jeg fant ut dette. Tror nok du får henvisning fra både jormor og lege om du skulle være veldig i tvil selv. Bare stå på ditt!
24timersmamma Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Hei begge! Min forrige sønn lå helt på tvers. Jordmor sa til meg at "ja, her kjenner jeg klart et hode"....men jeg kjente spark på siden, og når jeg lå på venstre side følte jeg som om jeg lå på noe veldig hardt og stort, som i ettertid viste seg å være hodet hans... Når jeg fortalte legen om hvor jeg kjente spark, ble vi enige om en ekstra ul, og det var bra, for han lå skikkelig på tvers, med rompa ned- det var antagelig rompa jordmor kjente. Så om du ikke kjenner spark oppover eller ned mot tissen, ville jeg insistert på en ny ul. Du skal ikke måtte mase mye på dette, men om de ikke vil hadde jeg som hun andre sier stått på mitt og insistert. For om den ligger på tvers og vannet går, skal du bare legge deg rett ned å bestille ambulanse, du skal ikke stå oppreist engang. Så det er viktig å få konstatert om h*n ligger på tvers eller ikke. Også blir det keisersnitt da, selvfølgelig... Min veide 4,2 så han var stor gutt. Nå er jeg uke 33 med nr 2, men denne snuppa ligger rett vei, og jeg skal også få lov til å føde, håper jeg! Men denne gangen har jeg insistert på ul i uke 36, for jeg vil være 110% sikkert på at hun ligger rett. Men jeg er 99% sikker da, for jeg strutter i magen, og har spark opp og ned, så denne gangen er det helt anderledes enn forrige gang. Lykke til begge to, ut skal dem nå uansett!
*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 23. mai 2008 #7 Skrevet 23. mai 2008 tusen takk for et kjempe topp svar:-) Jeg skal til legen nå neste uke, så da skal jeg prøve så godt jeg kan å være litt bestemt... Han legen er jo også heeeelt idiot, han er en ung mann (min vanlige fastlege har permisjon et halvt år selvfølgelig) Og han her kommer nok aldri til å kjenne åssen han ligger, hehe... han stod med stoppeklokke på mobilen sin og satt å trykka på kalkulatoren for å finne hjerterytmen hans forrige gang. har aldri vært me på noe så rart... hehe... så jeg håper han går med på det å få en UL for å være helt sikker... :-) Jordmor sa nemlig at hun var ganske så sikker at han lå riktig vei, men da jeg spurte om han kunne ligge på tvers siden jeg hadde så mye bevegelse langt ute på siden sa hun; Jeg TROR nok ikke han gjør det... det er jo et betryggende svar:-/ hehe..
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #8 Skrevet 23. mai 2008 Min ligger også på tvers. Men, er bare 32+3. Han har vel god tid på å snu seg ennå???? (Håpe håpe..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå