Gjest Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Når en 1 åring skal starte i barnehage, hvor lang tilvenning er vanlig og hva er deres erfaringer- hvor lang tilvenning er ideel?
Zitro Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 3 dager er vanlig og det holdt i massevis for min gutt når han var 1 år.
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Etter de 3 dagene, begynte han da å være der på fulltid hver dag? Litt usikker hvordan vi skal anvende den siste delen av permisjonen i forhold til barnehageplass.
Zitro Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 Ja, han hadde ikke noe valg stakkars... Han ble da levert kl 06.30, og hentet ved 16.00 tiden. Må legge til at min gutt var ekstremt sosial, kunne gå helt fint, og hadde ingen problemer med å tilpasse seg der. Han elsket å få leke med andre barn...
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 Vi hadde 3 dager og det holdt fint. Jeg hadde ekstra tid som jeg kunne bruke i tilfelle det ikke skulle gå så bra, men det trengte vi heldivgis ikke. Jenta mi er også veldig sosial, det er vel en grunn til at hun trives så godt.
*gruffalo* Skrevet 22. mai 2008 #6 Skrevet 22. mai 2008 Har dere mulighet til det ville jeg nok prøvd å ha litt kortere dager i starten.Tenker på hvis dere kan la han starte litt i barnehagen mens du fremdeles har permisjon. Eldstemann begynte i bhg i slutten av pappapermen, så han hadde et par rolige uker med litt kortere dager. Men ellers pleier det å gå seg til i løpet av de første dagene. Kanskje noe sutring når dere går, men går heldigvis som regel fort over:)
LivetErEnLek Skrevet 22. mai 2008 #8 Skrevet 22. mai 2008 Jeg er førskolelærer og har jobbet på småbarnsavdelig i mange år. De aller fleste bruker tre dager og deretter er det vanlige dager. Og for de aller fleste er dette helt greit. Men ser nå at det er en ny trend at man bruker de siste ukenen i permisjonen til tilvenning og spesielt hvis det er pappa som har disse ukene.... Klart, hvis man føler for det, så gjør man det, men er sjeldent nødvendig med mindre man har ett veldig skeptisk barn.
Alba44 Skrevet 22. mai 2008 #9 Skrevet 22. mai 2008 Signerer svaret til SP. 3 dager er vanligst. Hilsen ped.leder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå